Citat:
Ursprungligen postat av
ConquerOrDie
Om en flygnings längd var enda anledningen till dess existens eller ej hade det endast funnits massa korta flygningar med transfer. Att dessa flygningar presenteras som "bevis" och tragglas gång på gång är ett tecken på hur desperat situationen är för den döende globen. En flygnings existens får naturligtvis inte marken att kurva sig när det redan är bevisat och klart att den ej gör det. I tillägg är det likt alla andra "bevis" för globen istället frågan om felslut, i detta fall ett helt smörgåsbord fullt av felslut.
Här har vi några:
Cirkelargument
Som nämnt då slutsatsen är med i bevisföringen. Jorden är glob -> flygningen fungerar på globen -> Jorden är glob.
Halmgubbe
Jag har aldrig sagt att jag prenumererar på en specifik karta och flygningen är endast en attack på just AE, Gleasons, pizzakartan. Något jag aldrig presenterat som sanningen.
Falsk dikotomi
Om det ej är AE-kartan då måste det vara glob, naturligtvis fungerar det ej så.
Argument from ignorance
Om jag du eller vemsomhelst ej kan förklara hur det hela funkar på en "platt jord" så förvandlas jorden ej automatiskt till en sfär.
Hänvisning till auktoritet
Att någon säger att det fungerar på ett speciellt vis gör inte det automatiskt till sant. Både Boeing och Airbus är tighta samarbetspartners med NASA och tycker man NASA är trovärdigt är man diskvalificerad från vidare konversation med mig. Flygindustrin är extremt reglerad och centraliserad det finns inte någon insyn för oss utifrån. Det enda som är någorlunda open-source är informationen från svarta lådan och där finns det givetvis inget som tyder på någon kurva eftersom denna kurva ej existerar. Det finns piloter som är Flat Earthers och det finns efterblivna piloter som fortfarande tror på globen. Om jorden var en glob så hade det naturligtvis ej funnits några som vet att jorden är platt se video nedan. Nu är det dock locket på och piloter har blivit ombedda att ej tala om det. Gäller fler än bara piloter man riskerar jobb, hus, hem om man sprider sanningen som när de vidriga globskallarna försökte förstöra livet för Brian Mullin. Sanningen blir lättare att sprida i pensionsåldern som den briljanta fysikprofessorn Mike Heffron och hans förträffliga bevis Celestial Theodolite.
Piloter och Flat Earth:
https://x.com/SheepDogLegend/status/1761920439092199802
En annan ting värd att kolla in kan vara globskallen Max Igan som tog denna flight med ett gäng kompasser och inget stämde med den påstådda globen.
Kommentar:
Du är väldigt fixerad vid flygrutter, men t.ex. Stilla Havet korsas varje dag av hundratals fartyg. Denna trafik har sysselsatt 100 000-tals sjömän i mer än 100 år.
Hur menar du att fartyg från Kina, Japan och Sydkorea till USAs västkust färdas?
Hur hittar de fram efter veckor på öppet hav när sjökort och plotters (GPS-systemen) antar en sfärisk jord?
Hur ser den platta jorden ut enligt dig; vilken karta skall vi använda för att förstå avstånd och riktningar mellan olika platser?