2025-08-06, 11:37
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Ja, kanske är white-flight för hela landet nu mer ett faktum. Tidigare endast nämnts angående Malmö och Göteborg (på senare tid även stockholm).

Skrev så sent som igår att var 3e nyutexaminerade läkare lämnar landet men har inte sett statistik vilka detta är (utlandsstudenter, blattar eller svenskar).

Den vita flykten lär bara accellerera i och med att tex. läkarvård blir svårare att få.

Grattis alla politiker som bäddat för detta. Känns bra att vi snart får en ny regering som lägger nya pålagor på medelklassen, tvingar vita barn att gå med negrer (detta har fungerat så bra vid tidigare expriment ) osv osv.

Fokusera mer på samtyckeslagar, bögeri och annat...
Blir inte så svårt att få läkarvård. Dr Mponke Bongo, tar strax emot en ny patient.

Så, då fick du läkarvård! Beehappy.
Citera
2025-08-06, 11:48
Medlem
Jezebel82s avatar
Alskar italien! Grymmaste mannen. Jag gifte mig med en! Njut njut!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Finns ett reportage om att högutbildade lämnar Sverige och det var 57 %. Förmodligen många utländska kvinnor då många kvinnor väljer att utbilda sig olikt män speciellt utländska kvinnor.

När jag brukar besöka Sverige så är andelen män mycket mer större än kvinnor. Man ser massa ensamma män som är bittra som går ensamma.

Jag ångrar inte heller att jag lämnar för södra Europa. Lämnade först på deltid och nu på heltid när man får remote job.

Kan svenska och utländska män har bögfest men man ser mer utländska män med svenska tjejer och svenska män ensamma 😂😂

Italien har den snyggaste polisen.
Bästa maten. Solen och männen .. Så mycket bättre än Sverige. Låt dig inte luras
Citera
2025-08-06, 11:50
Medlem
Jezebel82s avatar
Hellre det an att do av depression pga angsliga o trakiga svenskar hahahha

Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Ni kvinnor har ju verkligen noll överlevnadinstinkt. Du tänker dra till Frankrike där man blir våldtagen av gatnegrer. Och den andra drar till Australien där varenda djur försöker mörda en.
Citera
2025-08-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
Alskar italien! Grymmaste mannen. Jag gifte mig med en! Njut njut!!!

Jag älskar också Italien.
Bästa folket, kulturen, vädret och maten.

Har också blivit förälskad i en italienare.
Förmodligen tackar JA till giftemålet. Det jag vet är att jag vill bo i södra Europa. Jag tänker inte bo bland bittra människor som skuldbelägger mig för allt vad en annan gör trots hälften av dessa som inte ens förtjänar att ens tilltala mitt namn har någon examen eller ett jobb.

Jag vet flera som kommer flytta till Italien och Spanien. Många har lessnat på den svenska kulturen och den bittra attityden som vissa sprider med enorm negativ känsla likt en huggorm som sprider sitt gift mot samhället. Nog får vara nog.

Hellre lägre lön än depression eller i värsta fall cancer på grund av att man lever med bittra människor

Kommer slängas på den svenska sjukvården när jag är oduglig med en flit på så kommer man invänta min död.
Citera
2025-08-06, 12:18
Medlem
Paris24s avatar
Finns flera trådar med samma fråga. Svaret är Nej, Sverige har minst brain drain, vi ligger på plats 3 i världen efter Norge och Australien:
https://www.theglobaleconomy.com/rankings/human_flight_brain_drain_index/
TS glömmer att största invandrargruppen nästan alltid är svenskar. De kommer tillbaka, Sverige är värt att återvända till, nu med ännu lägre skatter.
Citera
2025-08-06, 12:21
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Jag älskar också Italien.
Bästa folket, kulturen, vädret och maten.

Har också blivit förälskad i en italienare.
Förmodligen tackar JA till giftemålet. Det jag vet är att jag vill bo i södra Europa. Jag tänker inte bo bland bittra människor som skuldbelägger mig för allt vad en annan gör trots hälften av dessa som inte ens förtjänar att ens tilltala mitt namn har någon examen eller ett jobb.

Jag vet flera som kommer flytta till Italien och Spanien. Många har lessnat på den svenska kulturen och den bittra attityden som vissa sprider med enorm negativ känsla likt en huggorm som sprider sitt gift mot samhället. Nog får vara nog.

Hellre lägre lön än depression eller i värsta fall cancer på grund av att man lever med bittra människor

Kommer slängas på den svenska sjukvården när jag är oduglig med en flit på så kommer man invänta min död.
Haha syd-Italien är översvämmat med flyktingar och tiggare och ett riktigt lorthål. Utöver att vädret på sommarhalvåret är totalt obeboeligt. Att Italien inte går att bo vi visar födelsesiffrorna som är lägst i Europa och Italien kommer att halvera sin befolkning kommande 50 åren. Man kan därför köpa ett gammalt hus för 1 Euro i många städer, finns ingen efterfrågan. Statsministern heter Melon och det är en ledtråd.
Citera
2025-08-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
Hellre det an att do av depression pga angsliga o trakiga svenskar hahahha

Han är bara desperat vilket många svenska män kommer bli och är idag då många kommer behöva importera en thailändska olikt södra Europa där männen får kvinnor ifrån Sverige. Jag var på besök och majoriteten av män är mycket fler än kvinnor numera i landet vilket förklarar låga barnafödandet.

Det blir bara attacker när man inser att bidragen kommer dras undan för många Flashback som gapar om ”utlänningar”.

Speciellt med lågt barnafödande kommer ingen jobba mer och arbetslösheten väldigt hög.

Så i desperat försök börjar man attackera kvinnor med personangrepp eller snacka skit om andra länder.

Jag vet flera vänner som flyttat till Australien som aldrig vill se Sverige mer.

Det är dessutom 100 % lättare att få jobb i andra länder än Sverige.

Vet till och med folk som flyttat till Grekland.
Södra Europa går dock bäst. Det är Norden som kollapsar med hög arbetslöshet
Citera
2025-08-06, 12:25
Medlem
AndersPersson99s avatar
Hade jag varit ung man hade jag övervägt lämna landet.

- Förutsättningarna för industri, företagande och innovation är nuförtiden små i Sverige.
- Skatterna är enorma och man kommer arbeta hårt för att ge bort pengarna till andra människor och till saker man inte vill ha.
- Att hitta partner verkar svårt och har ytterligare försvårats av metoo/samtyckeslagen.
- Många kvinnor vill inte prioritera att föda barn och vara bra mammor.
- Kvoteringen och favoriseringen av kvinnor gör att man simmar motströms i arbetslivet.
- Kriminaliteten är stor med gängskjutningar, bombdåd och otrygghet.
Citera
2025-08-06, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Haha syd-Italien är översvämmat med flyktingar och tiggare och ett riktigt lorthål. Utöver att vädret på sommarhalvåret är totalt obeboeligt. Att Italien inte går att bo vi visar födelsesiffrorna som är lägst i Europa och Italien kommer att halvera sin befolkning kommande 50 åren. Man kan därför köpa ett gammalt hus för 1 Euro i många städer, finns ingen efterfrågan. Statsministern heter Melon och det är en ledtråd.

Hon heter Giorgia Meloni.
Olikt svenska politiker så sköter hon sitt jobb.
Jag bryr mig inte riktigt vem som kommer in och ut. Jag sköter mitt och mår mycket bättre i Italien än att behöva betala skatt till ett land som slussar mina pengar till Ukraina och sedan skyller på att alla invandrare är ”värdelösa”. Jag är ingen socialsekreterare för Ukraina.

Italien har bäst ekonomi just nu i hela Europa. Du bör läsa på. Många kändisar, artister och rika har köpt hus i Italien.

Italiens polis gör sitt jobb med att faktiskt jaga kriminella men det bästa av allt är att folk håller ihop än att jag behöver stå ut med depression och huggormar som fräser på varandra varje dag
Citera
2025-08-06, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Invandringen diskuteras ofta, mindre omtalad är utvandringen som slår nya rekord sedan Tidölaget fick makten (SCB). Det är dock inte kriminella kaosblattar som verkar kastas ut i någon större utsträckning, i stället är det svenskar som är den i särklass största utvandrargruppen.

Kanske är det möjligheten att ägna sig åt vit flykt inom landet som tagit slut för den svenska medelklassen, som pressas allt hårdare mellan både ett mer våldsamt samhälle och ekonomisk kris. Det byggs inte alls lika mycket bostadsrätter eller villor längre , och dessa boendeformer (tillsammans med en tidigare mycket generös kreditgivning) var tidigare två ingredienser som krävdes för att svenskarna skulle slippa möta de kaosblattar som de själva röstade för att släppa in i landet. Danskar sägs ju lämna Sverige för att flytta hem till Danmark, det kanske är många svenskar som hänger på? Medan Danmark har börjat ta tag i många problem så verkar politiker inom den svenska åttaklövern agera yrvaket och handlingsförlamat.

Rhodesia (numera känt som Zimbabwe) var ett land som initialt hade en ganska liten utvandring av vita engelsmän, men i takt med att problemen och våldet mot den vita befolkningen blev större så accelererade utvandringen för varje år. I takt med att den vita befolkningen minskade så minskade också den delen av befolkningen som höll uppe samhället och ekonomin, vilket ledde till att ännu fler lämnade då de inte såg någon framtid. Det i sin tur ledde till ännu sämre ekonomi och blev en ond spiral som inte gick at vända. Till slut fick Ian Smith hissa vit flagg och under stor press lämna över makten till Mugabe - resten är historia.
Förr reste folk till Rhodesia för att se ruinerna av Zimbabwe, nu åker folk till Zimbabwe för att se ruinerna av Rhodesia.
För de som inte känner till det, så var ruinerna av Zimbabwe alltså en fornlämning, som senare fick ge namn åt det land som började styras av de antivita (UNESCO). Idag är situationen i landet så extremt katastrofal att de (forna) antivita har bett dem vita att komma tillbaka.

Går vi mot samma utveckling i Sverige? Än så länge är det ingen jättestor grupp som lämnar landet, men sedan Tidöregeringen fick makten så har denna grupp nästan fördubblats jämfört med 2022, då utvandringen låg på ca 50k (k = tusen). Ända sen 2003 har utvandringen legat mellan ca 35k - 50k bortsett från 2015 som var lite av en tillfällig toppnotering på ca 56k. Detta är totalsiffror inklusive återvandring av ickesvenskar, men svenskarna är den största gruppen och man ser att det främst är resursstarka människor mitt i livet som tar sin skattekraft med sig utomlands.

Vilka är de svenskar som lämnar och vilka effekter får det för Sveriges framtid? Redan år 2016 hade ett helt Göteborg av svenskar lämnat landet, och de som stack tenderade att vara mer resursstarka än de som stannade kvar (Svenskar i världen).

Någonting säger mig att de högutbildade svenskarna som lämnar är högpresterare i privat sektor, för jag har svårt att se hur andra länder skulle vilja lägga rabarber på våra genusvetare.

Kan regeringen vända den här trenden?
Vill regeringen ens vända den här trenden?
Vilken framtid får Sverige om de mest högpresterande försvinner och lämnar kvar ett land med allt fler analfabeter, bidragsberoende och grupperingar som skyller sina egna misslyckanden på den krympande svenska folkgruppen?
Vithetsnormen lyfts ofta fram som ett problem inom många arbetsplatser - kommer det att bli applåder nu när det blir fler och fler vita svenskar som lämnar en tom stol som kan fyllas med folk som har en mer "lämplig" (läs mörk) hudfärg?

Jag vill flytta härifrån också, älskade Sverige en gång i tiden, men vad det blivit av det här landet är en gåta? Hur man kan misslyckas med exakt allt kan omöjligt ske av enbart misstag och då återstår bara en sak att man vill ha det så här. Jag vill det inte. Så en flytt är oundvikligt. Har betalt skatt i det här jävla landet i mer än 30 år och inte ens en sjysst mottagande på en vårdcentral kan man få?

Snart så....
Citera
2025-08-06, 12:32
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Hade jag varit ung man hade jag övervägt lämna landet.

- Förutsättningarna för industri, företagande och innovation är nuförtiden små i Sverige.
- Skatterna är enorma och man kommer arbeta hårt för att ge bort pengarna till andra människor och till saker man inte vill ha.
- Att hitta partner verkar svårt och har ytterligare försvårats av metoo/samtyckeslagen.
- Många kvinnor vill inte prioritera att föda barn och vara bra mammor.
- Kvoteringen och favoriseringen av kvinnor gör att man simmar motströms i arbetslivet.
- Kriminaliteten är stor med gängskjutningar, bombdåd och otrygghet.

Du ser inget värde i att Sverige är världsledande inom HBTQ++?
Citera
2025-08-06, 12:32
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Hon heter Giorgia Meloni.
Olikt svenska politiker så sköter hon sitt jobb.
Jag bryr mig inte riktigt vem som kommer in och ut. Jag sköter mitt och mår mycket bättre i Italien än att behöva betala skatt till ett land som slussar mina pengar till Ukraina och sedan skyller på att alla invandrare är ”värdelösa”. Jag är ingen socialsekreterare för Ukraina.

Italien har bäst ekonomi just nu i hela Europa. Du bör läsa på. Många kändisar, artister och rika har köpt hus i Italien.

Italiens polis gör sitt jobb med att faktiskt jaga kriminella men det bästa av allt är att folk håller ihop än att jag behöver stå ut med depression och huggormar som fräser på varandra varje dag
Jag postar ofta paket i Europa, Italien är det enda land jag inte postar till för deras postverk stjäl paketen. Hela staten verkar genomrutten.

Medel-italienaren bor hemma med sin Mamma tills han är 30 år.

"Bäst ekonomi", de har EUs näst högsta skuldberg och Sverige har näst lägst. Sverige är 50% rikare BNP per capita än Italien, nästan alla pengar finns i norra Italien, så att bo i Södra Italien måste vara som att bo i Tensta. Fast sämre.

Men maten och glassen är fin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in