2025-08-06, 00:15
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Jag tycker som du men tro inte det är bättre i andra västländer för då blir du svårt besviken.

Du ljuger, det finns det visst det. Sverige har bara fått mottagit det allra mesta utav skiten.
Citera
2025-08-06, 00:28
Medlem
1754s avatar
Att Svenskar är den största utvandrargruppen visar att folk är smart och flyr landet medans det går.
Citera
2025-08-06, 00:38
Medlem
Dock har vi många arbetskraftsinvandrare som är här och gör enkla arbeten inom bygg, rensar rabatter och som spenderar minimalt av sin lön i Sverige så det jämnar nog ut sig.

i...
Citera
2025-08-06, 02:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Så du tror de borgerliga riksdagspartierna motsatt sig om den socialdemokratiska regeringen lagt fram förslag på [...] minskad invandring?

Ja. Det har de redan gjort många gånger. Finns inga statsministrar som varit lika mycket för invandring som Fredrik Reinfeldt och Ulf Kristersson. Moderaterna har totalförstört Sverige, allt för att de ska få lite extra mynt i fickan.
Senast redigerad av blardd 2025-08-06 kl. 02:30.
Citera
2025-08-06, 04:02
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blardd
Ja. Det har de redan gjort många gånger.

När har moderaterna, kristdemokraterna eller ens liberalerna röstat mot en proposition/motion från S/V/MP som skulle minska invandring? När har S/V/MP ens lagt fram ett förslag som skulle minska invandring? Konkretisera. Bästa jag kan komma på är om borgarna någon gång motsatt sig skärpningar av arbetsmarknadsregler, men jag vet själv inga konkreta exempel.
Citera
2025-08-06, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Fast jag bor inte i Dubai.
Jag kommer flytta till Italien. Huvudsaken är att du inte förstår att man får mer av att flytta till Dubai som högutbildad utlänning än att bo kvar i Sverige så majoriteten går runt och ler mot dig. Tar sitt examen och ansöker om jobb till Dubai.

Detta är på grund av att kriminella härjar runt i Sverige och skötsamma får stå ut med nazisterna som ger sig på skötsamma invandrare och islamister som också härjar runt.

Därav har vi högst arbetslöshet i hela EU och lägst barnafödande. Majoriteten som flyttat är kvinnor dessutom med utländsk bakgrund men räknas till svenskar då man är född här eller har ett svenskt pass

Det finns ingenting som är bra i Italien
Citera
2025-08-06, 07:56
Medlem
Jezebel82s avatar
Men sluta nu...det ar inte vita svenskar som lamnar Sverige. Det ar invandrare som mig....kvinnor som pluggar o drar. Jag valde australien. For 15 ar sen. No regrets 🥰

Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Svenskar var största utvandrargruppen 2023-2024, varför ?

Tror mycket sitter i hur man prioriterar skattepengar och den är direkt antivit -svensk i Sverige men ev bättre i andra länder för svenskar och nativa ursprungsbor

Samt säkerheten och tryggheten i skolgång och vanligt leverne att vara destå bättre kulturellt säker på en homogen kulturell plats som är mer tillmötesgående och social. Samt att vädret, miljön, med naturen tilltalar en bättre

Sen ev bättre förutsättningar till att ev köpa billigt gods men tjäna sämre eventuellt, men man har en större chans till att tjäna mera pengar i nån balans däremellan med andra välfärdsprioriteringar i nästa land

Andra sidan så måste man kämpa för sitt land Sverige, och ser inte hur de har kämpat tillräckligt ?
Men vem vill egentligen ägna så mycket tid och ork till det och riskera så mycket men det, men det är det som krävs för att vända utvecklingen tillsammans som folk ,men då måste folket enas och när sker det ?
Citera
2025-08-06, 08:08
Medlem
tram123s avatar
Om man har en akademisk utbildning så är det rätt jävla idiotiskt att bo kvar i ett land som har så jävla högt skattetryck så att personen tjänar lika mycket som en outbildad.
Dra till typ vilket annat land som helst och man går upp i lön och lever billigare, så har du bra väder på det med vilket är högst ovanligt i Sverige.
Citera
2025-08-06, 08:09
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Självklart, var det någon som trodde att det handlade om utlänningarna, förlåt nysvenskarna?

Grindsamhällen och emigrationer från de som har den möjligheten komma bara att öka under Sveriges spännande resa mot ett u-land.

När gräshoppor och agapaddor bereder sin väg så knyts det många nävar i fickorna på dumsvensken, men glädjande handhjärtan för woke sekten samt batikerna, de med lila hår, godhetsknarkarna och för miljömupparna b la.

allaH ska med!
Citera
2025-08-06, 08:37
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Jag personligen letar efter såkallad remote job eller jobb som kan utföras på distans tillsammans med studier. Kommer flytta till en by i Frankrike

Här har du ditt vackra Frankrike hörru.

https://www.youtube.com/watch?v=AbIvcYC_oNk&ab_channel=AsmongoldTV
Citera
2025-08-06, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyreshuskommunist
Det finns ingenting som är bra i Italien

Beroende på hur man ser på det så är det bättre än att jobba långa timmar. Leva i snö och kyla samt ett folkslag för både invandrare och svenskar är bittra på varandra. Det jag har sett av Italien just nu är att det är mycket mycket bättre än Sverige. Italien går också ekonomiskt bättre med tanke på att många svenskar och invandrare flyttar dit men jag slipper också nazister och islamister samt kriminella. Olikt svenska män så är italienare bättre på att identifiera kriminella ifrån att ge sig på kvinnor.

Ganska stora skillnader

Italien slussar inte heller deras pengar till Ukraina.

Jag är glad att jag insåg att det finns södra Europa och södra Europa går bättre ekonomiskt än hela Norden
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2025-08-06 kl. 08:48.
Citera
2025-08-06, 08:52
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Olikt svenska män så är italienare bättre på att identifiera kriminella ifrån att ge sig på kvinnor.

Bättre på att identifiera kriminella ifrån att ge sig på kvinnor? Gå tillbaks till SFI hörru.

Handlingar har konsekvenser och kvinnorna får det här precis som dom har röstat serru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in