2025-08-05, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raam
Är själv nära att ta mig härifrån. Har såhär långt lyckats ganska bra med att skydda mig själv och mina barn från invandringens värsta baksidor. Men uppenbart kommer det att vara omöjligt för kommande generationer. Därför uppmuntrar jag mina barn att ställa in sig på en framtid i ett annat land. Med lite tur kan vi flytta tillsammans. Får se hur allt utvecklar sig närmsta åren. Barnen behöver några år till med utbildning. Och jag har själv några saker jag vill ha på plats. Länderna som tankarna ligger på är främst Danmark, Norge, Schweiz, Kanada och USA. Sverige är förlorat, och värre lär det bli om Sossarna vinner nästa val med stort stöd av sin valboskap.

Same shit different country. Alla länder i västvärlden är förlorade. Sverige har stor fördel med låg statsskuld, en avancerat industri och stora naturressurser.

Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Haha är du full eller? Snacka om att ha noll koll

Du som har koll borde kunna berätta var någonstans i världen medelsvensson kan få det bättre ekonomiskt än i Sverige!
Senast redigerad av Hellesylt 2025-08-05 kl. 20:29.
Citera
2025-08-05, 20:23
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Vilka svenskar pratar du om?

Alla fattar vilka han menar, men det gjorde inte du?
Citera
2025-08-05, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Alla fattar vilka han menar, men det gjorde inte du?

Hur kan du veta du vad andra fattar?

Handlar det om svenskar som utvandrade för 200 eller 1 år sedan?
Citera
2025-08-05, 20:27
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Hur kan du veta du vad andra fattar?

För att jag misstänker att andra även läser era diskussioner på samma utomstående sätt som jag gör och ser att du är för djupt inne i ditt eget skitsnack för att kunna sluta göra bort dig.

Hade kommit mer vettigt ur din mun just nu om du hade vett nog att bara vara tyst..
Citera
2025-08-05, 20:42
Medlem
Vart ska man flytta? Alla länder i Europa med liknande lönenivå som Sverige (eller bättre) är också fulla med invandrare. Storstäder i USA må inte ha lika mycket probleminvandrare, men de har sina egna svarta och crack heads som ställer till lika mycket problem. Drömmen vore om man kunde flytta till Central/Östeuropa och behålla sin svenska lön. Dock, om förfallet fortsätter i samma takt så börjar det bli värt att gå ned i lön för att få leva bland civiliserade människor.
Citera
2025-08-05, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, hade jag inte varit så förälskad i naturen och släkthistorian hade jag kanske också funderat på att lämna. Danmark är väldigt trevligt! Lite för platt och kalt bara. Polen är också fint.

Men kör på och utbilda dig! Det är aldrig för sent. Har också funderat på detta men jag har en massa andra problem som måste lösas först, skulder framförallt. Kämpa på!

Tack, o jag tror på dig!! Jag har också andra problem, men mitt största är kanske att jag, så fort jag hoppar på något nytt jobb eller någon utbildning, blir uttråkad och intalar mig själv att det inte är rätt!! Jag har pluggat en massa olika.... juristprogrammet, elektroingenjör, beteendevetare, företagsekonomi... Längsta jag stått ut med är 11 månader. RÄtt pinsamt egentligen, men vad ska man göra?!?! Jag är väl kanske för rastlös för den moderna världen, eller nåt...

Hoppas dock framtiden blir jättebra för alla oss svenskar som är oroliga över den jätteotäcka utvecklingen i landet. Huva, vi ska inte BEHÖVA vara såhär oroliga i vårt eget land!! Usch vad det känns tråkigt!!

Meowww.
Citera
2025-08-05, 21:18
Medlem
TS

Det är inte svenskar som flyttat utan det är svenska medborgare dvs folk med utländsk bakgrund som har flyttat till Dubai eller Spanien eller varmare breddgrader.

57 % av dessa som flyttat är högutbildade utlänningar som lämnat landet.

Många med utländsk bakgrund som inte har kriminell bakgrund väljer att utbilda sig och lämna landet just för att det är dessa som sliter och sliter för lite lön och ser mestadels rasism i landet medan kriminella vårdas med silkes handskar

Finns ett reportage om detta

Länk: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1MlJ7q/invandrare-som-lamnar-landet-ofta-hogutbildade

Många utlänningar och svenskar kommer lämna.

Jag personligen letar efter såkallad remote job eller jobb som kan utföras på distans tillsammans med studier. Kommer flytta till en by i Frankrike eller Spanien. Orkar inte stå ut med islamister, nazister, osv

Man får helt enkelt ta hand om sig själv nu i Sverige så ja .. Landet kommer inte växa mer när många lämnar
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2025-08-05 kl. 21:27.
Citera
2025-08-05, 21:32
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
TS

Det är inte svenskar som flyttat utan det är svenska medborgare dvs folk med utländsk bakgrund som har flyttat till Dubai eller Spanien eller varmare breddgrader.

57 % av dessa som flyttat är högutbildade utlänningar som lämnat landet.

Många med utländsk bakgrund som inte har kriminell bakgrund väljer att utbilda sig och lämna landet just för att det är dessa som sliter och sliter för lite lön och ser mestadels rasism i landet medan kriminella vårdas med silkes handskar

Finns ett reportage om detta

Länk: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1MlJ7q/invandrare-som-lamnar-landet-ofta-hogutbildade

Många utlänningar och svenskar kommer lämna.

Jag personligen letar efter såkallad remote job eller jobb som kan utföras på distans tillsammans med studier. Kommer flytta till en by i Frankrike eller Spanien. Orkar inte stå ut med islamister, nazister, osv

Man får helt enkelt ta hand om sig själv nu i Sverige så ja .. Landet kommer inte växa mer när många lämnar

Fan vad trisst... Man hade ju hoppats på att få höra lite solskenshistorier om hur Svenskar faktiskt lyckades rädda sig själva och hitta hem från detta failade experiment med att försöka ersätta alla positioner i samhället med massa kriminella och våldtäktsälskande invandrare från 3:e världen som idiotpolitiker har tvingat på dem.
Senast redigerad av TedGaandie 2025-08-05 kl. 21:35.
Citera
2025-08-05, 21:38
Medlem
Citat:
Fan vad trisst... Man hade ju hoppats på att få höra lite solskenshistorier om hur Svenskar faktiskt lyckades rädda sig själva och hitta hem från detta failade experiment med att försöka ersätta alla positioner i samhället med massa kriminella och våldtäktsälskande invandrare från 3:e världen.

Många svenskar behöver inte flytta även om islamism är en fara för deras del och deras överlevnad men det svenskar misslyckats med är att behålla invandrare som inte är islamister och som kämpade för landet. Istället skapade man ett vi och dom samhälle för att gynna sin egna politik både det blå och röda teamet. Förlorarna är svenskar. Många utlänningar som har utbildning valde att lämna. Varför ska man likställas med kriminella som stryks med silkes handskar?

Om du läst som forskare i flera år i Sverige för att bidra men slutligen likställs med kriminella så kan du nog få det bättre i ett annat land som uppskattar din svenska examen samtidigt som du får högre lön och bättre väder.

Många jobb går dessutom att få på distans nu genom europeiska unionen.

Kan man köpa sig ett hus i Italien, Spanien eller Malta och köra distans.

Kriminella har inget val än att sitta och leva på bidrag

Pratar med oerhört många utlänningar som lämnat för Dubai som säger att det är oerhört tryggt där, bra hus, låga hyror och låga matkostnader

Det många utlänningar gör är att även rekrytera andra utlänningar i Sverige till Dubai, Qatar eller Abu Dhabi
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2025-08-05 kl. 21:40.
Citera
2025-08-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Och du sitter och skriver på Fb? Tillåt mig tvivla.
Känner du andra genom dig själv möjligen?
Citera
2025-08-05, 21:40
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Många svenskar behöver inte flytta

För deras välmående gör de bättre i att flytta till något land som vill dom väl..
Citera
2025-08-05, 21:43
Medlem
Citat:
För deras välmående gör de bättre i att flytta till något land som vill dom väl..

Fast svenskar och islamister mår bra i Sverige. För en svensk utsätts inte för nazister och en muslim inte för islamister. Det är vi andra som måste leva med skräp som islamister och nazister trots att vi bidrar till landet. I slutändan så är det inte direkt ett bra land och tryggt land när jag måste akta mig för två grupper som staten uppenbarligen inte kan skydda mig emot. Båda dessa grupper lever dessutom på bidrag, varför ska jag då försörja grupperna och leva i ett kallt land?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in