2025-08-05, 21:45
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Fast svenskar och islamister mår bra i Sverige.

Nej det gör dom inte. Börja tala för dig själv...

Förövrigt är det riktiga skitländer du drar upp hela tiden... Frankrike.. Dubai.. Abu Dhabi.. Det är lika bra ni stannar där.
Citera
2025-08-05, 21:49
Medlem
En stor del av omsättningen när det gäller invandring och utvandring beror såklart på att Sverige har gratis utbildning, vilket lockar många och sedan när de är klara med sin utbildning så upptäcker de att lönerna är inte så bra i Sverige när man tar hänsyn till att skatten plockar en på en ganska stor del av lönen 30-50%.

Så de flyttar till andra länder såsom England, USA, Kanada eller Dubai.

Jag tycker det är jätteknepigt med statistiken eftersom den inte visar vem som är svensk och vem som är svensk, det är såklart stor skillnad om etniska svenskar lämnar Sverige eller om det är en somalier som hellre vill leva i Frankrike efter att fått svensk medborgarskap och pass.

Likaså en svensk som återvänder till Sverige. Är det en etniskt svensk eller en svensk. Framgår inte tydligt. Såklart det är skillnad om en svensk som gjort karriär i utlandet återvänder hem efter några år eller ett tiotal år eller om det är en svensk somalier som nu tycker det är bättre bo i Sverige igen för att man får barnbidrag för sin nu stora 5-barns familj.

Alltså det är skillnad på VEM som flyttar ut och VEM som flyttar in, men vi får inte fram det i statistiken. Så då är det svårt att veta om siffrorna är bra eller dåliga.

Är det etniska svenskar som flyttar ut för att inte återvända såklart att det snabbar på ännu mer att Sverige blir Swedistan.

Jag kan logiskt sett köpa att etniska svenskar väljer att nu fly till andra länder, åtminstone om man vill bo i en storstad så är det ganska ofta nu som man mest ser invandrare och vart ska man flytta nu då inom Sverige om man vill möta etniska svenskar och snacka lite svenska med?
Senast redigerad av SecretGarden352 2025-08-05 kl. 21:54.
Citera
2025-08-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie

Förövrigt är det riktiga skitländer du drar upp hela tiden... Frankrike.. Dubai.. Abu Dhabi.. Det är lika bra ni stannar där.

Att du inte mår bra beror på att du kanske är en person av en majoritet av svenskar som faktiskt mår bra ändå. Svenskarna utsätts inte för rasism i sitt egna land. Du ser det enbart ifrån ditt egna perspektiv.

En islamist skiter i svenskarna och Sverige olikt mig. Båda grupperna som sagt lever på bidrag. Nazister och islamister. Hur många av dessa har någon examen? Hur många är ens egna företagare?

Jag har sagt att man ska leva i en by i Frankrike. Jag har aldrig sagt vart. Majoritet flyttar till denna by i Frankrike vilket gjort att jobb och bostäder skapas eftersom varken nazister eller islamister kan flytta dit

Och nej, ingen som flyttat till Dubai har sagt att det är ett skitland förutom du. Majoriteten som flyttat dit stormtrivs. Har hört mig för med mer än 50 personer ifrån hela Europa som flyttat till Dubai eller Abu Dhabi
Citera
2025-08-05, 21:54
Medlem
Citat:

Finns ingen anledning alls för en skötsam invandrare att bo i Sverige när det finns distansstudier och jobb på distans.

Att regeringen tror att man ska kunna locka högutbildade får mig att skratta ibland. Känns som man tror att detta är Kalifornien med palmer och solljus som ska locka forskare hit
Citera
2025-08-05, 21:54
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Och nej, ingen som flyttat till Dubai har sagt att det är ett skitland förutom du.

Dubai Is A Parody Of The 21st Century

https://www.youtube.com/watch?v=tJuqe6sre2I&ab_channel=AdamSomething

Ditt fina Dubai som förstört ett helt korallrev och är byggt med slaveri.

Vilka jävla "prinsar" och "prinsessor" som hittar dit..
Citera
2025-08-05, 21:58
Medlem
Citat:
Dubai Is A Parody Of The 21st Century

https://www.youtube.com/watch?v=tJuqe6sre2I&ab_channel=AdamSomething

Ditt fina Dubai som förstört ett helt korallrev och är byggt med slaveri.

Vilka jävla "prinsar" och "prinsessor" som hittar dit..

Fast jag bor inte i Dubai.
Jag kommer flytta till Italien. Huvudsaken är att du inte förstår att man får mer av att flytta till Dubai som högutbildad utlänning än att bo kvar i Sverige så majoriteten går runt och ler mot dig. Tar sitt examen och ansöker om jobb till Dubai.

Detta är på grund av att kriminella härjar runt i Sverige och skötsamma får stå ut med nazisterna som ger sig på skötsamma invandrare och islamister som också härjar runt.

Därav har vi högst arbetslöshet i hela EU och lägst barnafödande. Majoriteten som flyttat är kvinnor dessutom med utländsk bakgrund men räknas till svenskar då man är född här eller har ett svenskt pass
Citera
2025-08-05, 22:01
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Fast jag bor inte i Dubai.

And? Du sitter här och blåser luft in i röven på det som om det var något speciellt.

Har också hört från folk som prövat på att bo där och dom säger att det är inget kul för det enda som går att göra är att jobba hela tiden.

Du säljer människor till en lögn.

Citat:
Därav har vi högst arbetslöshet i hela EU och lägst barnafödande. Majoriteten som flyttat är kvinnor dessutom med utländsk bakgrund men räknas till svenskar då man är född här eller har ett svenskt pass

Vi har lågt barnafödande för att politikerna har fokuserat mer på er..
Senast redigerad av TedGaandie 2025-08-05 kl. 22:03.
Citera
2025-08-05, 22:05
Medlem
Citat:
And? Du sitter här och blåser luft in i röven på det som om det var något speciellt.

Har också hört från folk som prövat på att bo där och dom säger att det är inget kul för det enda som går att göra är att jobba hela tiden.

Därför att jag har kommit i kontakt med alla som flyttat ifrån Sverige och vet vilka det är. Sedan vad du eller någon annan tycker spelar ingen roll. Du tillhör inte ens deras liga. Det är företagare med en hel del pengar som flyttat dit, det är läkare och det är en del jurister och högutbildade. Tror inte man bryr sig riktigt om ditt inlägg om vad Dubai orsakat miljön.

Dessa som jobbar är nog folk som inte är utbildade dvs folk som åker till USA och tror man kan leva på en gymnasienivå i USA. En läkare i Dubai eller en IT ingenjör tjänar mer än vad man gör här i Sverige
Citera
2025-08-05, 22:07
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Därför att jag har kommit i kontakt med alla som flyttat ifrån Sverige och vet vilka det är. Sedan vad du eller någon annan tycker spelar ingen roll. Du tillhör inte ens deras liga.

And? Det är du som är en kvacksalvare och en snake oil salesmen. Det är du som inte tillhör min liga och det är det som är hela grejen..

Jag är inte ett dugg imponerad utav de drömmarna du säljer.
Citera
2025-08-05, 22:08
Medlem
Citat:

Vi har lågt barnafödande för att politikerna har fokuserat mer på er..

Återigen så stämmer det inte
Majoriteten som lämnar Sverige för Europa eller Dubai är kvinnor.

Politiker har varken satsat på mig eller fått mig att känna mig trygg som kvinna i Sverige tvärtom har ni män med olika agenda som nazism och islamism fått härja fritt i landet medan skötsamma medborgare piskas om PETH tester och arbete osv.

Livet är mycket mer fridfullt i Italien och det är inte alls konstigt att kvinnor som milg inte vill ha man i Sverige eller ens skaffa barn i landet när det ser ut som det gör
Citera
2025-08-05, 22:10
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Livet är mycket mer fridfullt i Italien och det är inte alls konstigt att kvinnor som milg inte vill ha man i Sverige eller ens skaffa barn i landet när det ser ut som det gör

Nyss så var det frankrike, och nu så är det Italien. Var du än är nu stanna där, och säg inte hur det är att vara svensk i Sverige just nu för det är du liksom inte.

Skiter fullständigt i vad kvinnor som du gör i Dubai och vad du jagar efter.
Citera
2025-08-05, 22:11
Medlem
Citat:
And? Det är du som är en kvacksalvare och en snake oil salesmen. Det är du som inte tillhör min liga och det är det som är hela grejen..

Jag är inte ett dugg imponerad utav de drömmarna du säljer.

Jag ser att du är för känslosam och aggressiv för en diskussion på Flashback. Du kan inte diskutera utan personangrepp för rädslan tar över dina känslor.

Summan av det hela är dock att skötsamma flyttar ifrån Sverige. Det som underlättat mycket är pandemin då det skapats en massa såkallad remote jobs. Jobb som kan göras på distans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in