2025-08-05, 10:24
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
TT
"Publicerad 2025-07-18

– Vi arbetar för att få ett bindande avtal på plats. Det är huvudspåret. Med någon så fort som möjligt, säger han till Ekot.

Han beskriver förhandlingarna som komplexa."

Dendär Kubu kan mycket väl vara ett stolpskott.
Är det inte märkligt tyst om affären, tänk om det blir pannkaka denhär gången också precis som med Saab.

Tystnaden i sig är talande, nästan så man misstänker att Kubu är tillsatt politiskt och har rätt partibok.
Inget uppseväckande alls om man vet hur Sverige fungerar.
Hela Northvolt affären skriker ju verkligen korruption på så många plan.
Senast redigerad av doncroce 2025-08-05 kl. 10:41.
Citera
2025-08-05, 10:56
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Tystnaden i sig är talande, nästan så man misstänker att Kubu är tillsatt politiskt och har rätt partibok.
Inget uppseväckande alls om man vet hur Sverige fungerar.

Ja Kubu ska bara genomföra en helt vanlig om än rätt stor konkursboförsäljning och enbart fokusera på att få så mycket betalt som möjligt.

Vem som köper och vad de ska med sakerna till angår i princip inte honom, det är ju där jag tror han inte håller sig till principerna utan försöker, säkert på anmodan av regeringen, hitta en köpare som avser köra igång fabriken igen, det är där Saabvibbarna börjar kännas igen.

Det känns som att det är något stort på gång, en stor flopp alltså.
Citera
2025-08-05, 10:58
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Det är väl ända en ganska bra egenskap som VD att få näringslivet och företag att kasta pengar på en?
Sen tycker jag personligen han borde åtalas, men min personliga åsikt är väl helt irrelevant.

Ja där briljerade han som VD, det är väl snarare de som slängde in pengarna i brasan man ska ifrågasätta.
Citera
2025-08-05, 21:21
Medlem
Bertillas avatar
Hur gick det med denna hemställan? Varför vill ingen lagföra Per Bolund, MP. En av medbrottslingarna.

Varför säger inte Kristersson, Busch eller Åkesson något?

Vad är det som händer?

Citat:
Hemställan om att granska tidigare statsrådet Per Bolunds hantering av AP-fonderna.
samma artikel framgår även att AP-fonderna investerat stora summor i Northvolt. Saken kompliceras än mer av att dokumentationen av köpen är bristfällig och att investeringarna skett genom tillskapande av underbolag i kommandit- och aktiebolagsform. När media begärt ut handlingar om transaktionerna har detta nekats av ansvariga.

Om även denna investering skett efter påtryckning från den tidigare regeringen är detta givetvis mycket allvarligt.

Jag hemställer därför att Konstitutionsutskottet granskar tidigare statsrådet Per Bolunds hantering av AP-fonderna.

https://ledarsidorna.se/ap-fondernas-rokridaer-om-northvolt/

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/ku-anmalan/granskning-av-tidigare-finansmarknadsministerns_hca1dnr1096/
Senast redigerad av Bertilla 2025-08-05 kl. 21:33.
Citera
2025-08-05, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag försvarar inte Facebook och Luleå på något sätt men dessa 300 årliga miljoner kronor skulle jag gärna vilja se lite mer fakta om. Det är väl inte så illa att du hittar på?

Man kan också använda s.k. sunt förnuft, och då ganska snabbt se varthän det barkar. Även en idiot bör ha sett riktningen där. Inget personligt, men självreflektion är ju bra...
Citera
2025-08-05, 22:59
Avslutad
Citat:

För att varför då? Han ska sälja skiten till den största idioten till högsta möjliga pris. Det är hans uppdrag, och om han gör det bra går han ur det med guldkant. Vad han själv tycker bör vara helt irrelevant. Och vi skattebetalare skiter kungligt i vem fan som förlorar på eländet.

Citat:

Ja? Vaknade du nyss?
Citera
2025-08-06, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Man kan också använda s.k. sunt förnuft, och då ganska snabbt se varthän det barkar. Även en idiot bör ha sett riktningen där. Inget personligt, men självreflektion är ju bra...

Du menar att serverhallen i Luleå står tom och ingen verksamhet pågår där? Har du möjligen färdats förbi där nyligen? I så fall ber jag om ursäkt.

Nu var det en tid sedan jag var förbi där men att det skulle vara en ödetomt med byggnader i rykande ruiner betvivlar jag faktiskt. Misstänker att det skulle ha tagits upp av media i så fall.
Citera
2025-08-06, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Hur gick det med denna hemställan? Varför vill ingen lagföra Per Bolund, MP. En av medbrottslingarna.

Varför säger inte Kristersson, Busch eller Åkesson något?

Inte för att jag försvarar P.B men du verkar inte särskilt insatt i hur politik fungerar. Lagföra en politiker som har stiftat en lag i enlighet med gällande politisk ordning?

Du kan inte mena allvar? Din och folkets enda möjlighet är att uttrycka din och vår viljeinriktning i kommande val.

Vad ska Kristersson, Busch eller Åkesson säga?
Ge tekniska råd om batteritillverkning eller råd om hur affärsmodeller ska se ut?

Jag tror att du har alldeles för stora förväntningar på dessa tre personer. Skulle de vara experter på företagande så skulle de knappast syssla med det de sysslar med för tillfället
Citera
2025-08-06, 09:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Du menar att serverhallen i Luleå står tom och ingen verksamhet pågår där? Har du möjligen färdats förbi där nyligen? I så fall ber jag om ursäkt.

Nu var det en tid sedan jag var förbi där men att det skulle vara en ödetomt med byggnader i rykande ruiner betvivlar jag faktiskt. Misstänker att det skulle ha tagits upp av media i så fall.

Tom? Ja, rätt folktomt är det där. "Massvis med jobb", jo tjena.

Media skulle tagit upp? Som med Northvolt där de yrvaket kom på ett halvår efter alla andra att skiten var konkursfärdig. Media är lika värdelösa som P.C.
Citera
2025-08-06, 10:13
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
TT
"

Dendär Kubu kan mycket väl vara ett stolpskott.
Är det inte märkligt tyst om affären, tänk om det blir pannkaka denhär gången också precis som med Saab.
Det hör man ju på namnet att det är ett stolpskott.

Kubu och Mix, det är väl namn som de tagit för att börja med rena papper, inte konstigt att såna människor dyker upp i bedrägerihärvor, det märkliga är att Peter heter Karlsson men å andra sidan är ju Carlsson ett namn som tattare tar sig för att smälta in bland vanligt folk.
Citera
2025-08-06, 10:18
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Kubu och Mix, det är väl namn som de tagit för att börja med rena papper, inte konstigt att såna människor dyker upp i bedrägerihärvor, det märkliga är att Peter heter Karlsson men å andra sidan är ju Carlsson ett namn som tattare tar sig för att smälta in bland vanligt folk.

Ja Peter Carlsson är ett utmärkt namn om man skaffat sig ovänner, det finnd tusentals personer med det namnet så de vet inte vilken dörr som är hans.
Citera
2025-08-06, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Vill inte Svenska Snål Staten gå in med det som krävs för att rädda miljön behöver man göra en smart plan för att göra det 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in