2025-08-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jag ser ett skifte just nu!
Du har fel då du inte tar höjd för att vänstern är helt oorganisk, utöver i sin patologiska dumhet.

Jaguar, Budweiser, Harley Davidsson, American Eagle Jeans, Dice mm. mm.
Man ser ett skifte komma i varumärkena nu... Senast BF6
Jag satt och kollade gameplayen och trailers för BF6. Det verkade bara vara...bra. Helt fritt ifrån blåhåriga handikappade äckliga horarslen, vars enda närvaro i spelen är för att förstöra med sitt signal"värde".

Förrförra veckan var det $AEO man kunde köpa på börsen som ett lyft på hatten för "schysta lökar", sköna kvinnor och skönhet överlag. Jag köper aktien och gen-z köper jeansen.

Jag tror vi ser vändningen nu. De som var woke kommer låtsas som om det aldrig hänt.
Det oorganiska kräver ett konstant krig och revolution. Billie Eilish eller vad hon nu heter, blev fördömd av sina egna äckliga flator förra veckan. För att hon tyckte det var skönt att lira för "sitt folk" hemma på Irland.
De som är vänstermuppar, men inte tillräckligt vänster ändå blir utbajsade nu när nästa nivå av vänsterextrem fraktionering sker. Som den där turkkärringen på TYT, som inte vill bli våldtagen och rånad utanför sitt hem. Hon har fått vad hon bad om och hon gillar inte resultatet.

Just nu händer det. Bara det att alla lådsas som att inget händer.
Jag hoppas du har rätt. Men jag vill nog se fler bevis över en längre tid innan jag riktigt vågar tro på det. För varje exempel du lyfter fram går det säkert att hitta minst ett exempel på motsatsen.

Tittar man på exempelvis Hollywood så kan jag ännu inte hitta några tydliga exempel på ett trendbrott. Att woke-filmer och woke-serier fortsätter att vara kommersiella fiaskon tycks inte ha minskat Hollywoods entusiasm att fortsätta producera woke-underhållning där Budskapet alltid är i centrum. Och vi som konsumenter har att välja mellan extrem-woke eller lite-subtilare-woke. Eller hålla oss till sådant som producerats tidigare än de senaste 5-10 åren.

Men visst finns det positiva tecken, och jag är mer hoppfull idag än jag var när jag startade tråden.
Citera
2025-08-05, 15:05
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag hoppas du har rätt. Men jag vill nog se fler bevis över en längre tid innan jag riktigt vågar tro på det. För varje exempel du lyfter fram går det säkert att hitta minst ett exempel på motsatsen.

Tittar man på exempelvis Hollywood så kan jag ännu inte hitta några tydliga exempel på ett trendbrott. Att woke-filmer och woke-serier fortsätter att vara kommersiella fiaskon tycks inte ha minskat Hollywoods entusiasm att fortsätta producera woke-underhållning där Budskapet alltid är i centrum. Och vi som konsumenter har att välja mellan extrem-woke eller lite-subtilare-woke. Eller hålla oss till sådant som producerats tidigare än de senaste 5-10 åren.

Men visst finns det positiva tecken, och jag är mer hoppfull idag än jag var när jag startade tråden.

Du har helt rätt i det du säger.
Men jag TROR att du är för defaetistisk.

Jag tror att jag har rätt p.g.a. det organiska i att vara människa.
Alla människor kommer alltid att vara människor med våra styrkor och brister.
Därmed kommer woke aldrig att kunna vinna, förrän människan är utrotad.

Woke kräver progressivitet. D.v.s. "kampen" blir bara värre och värre och värre.
Alla vet att vår elit som är "woke", bara är billiga hycklare.
Redan förra året fattade den mer sanna eliten i bl.a. styrelserna för Black Rock och Vanguard att de lägger ned sina "ESG"-projekt/satsningar.

När dessa globala spelare börjar röra på sig, då jävlar går det långsamt. Men man ser redan enorma effekter av just att de lägger ned sina blatanta dumheter. Vart enda stort techbolag i världen har redan skrotat sina degenererade HR-avdelningar. FB, X, Google, Spotify, mm. mm.

Hollywood håller på att dö just nu. Det ser flera ggr. sämre ut nu, jämfört med under deras sk. strejker. Industrin flyttar just nu. De har inte råd att göra wokeproduktioner nu.
Men även det är ett extremt trögt maskineri. Att göra en film tar ca. 5 år innan den är i mål. Kanske 3 år för själva produktionen, sedan tar det minst ett helt år innan riktiga siffror börjar redovisas.
Alla wokeproduktioner har alltid förljugna siffror och "marketing" döljs alltid...men ett år senare finns bokföringen tillgänglig för oss aktieägare mm.
Woke dör i Hollywood nu...men de har fortfarande en massa skräp i "pipen" som vi slipper/vägrar betala för i några år till.
Det nya kommer att komma utifrån Kalifornien och jag tror vi kanske har en fantastisk ny Indie-era på G

Woke fungerar inte på precis samma sätt som kommunism inte fungerar. Antingen blir det mycket värre, eller så faller det.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2025-08-05 kl. 15:07.
Citera
2025-08-05, 15:42
Medlem
Citat:
Du har helt rätt i det du säger.
Men jag TROR att du är för defaetistisk.

Jag tror att jag har rätt p.g.a. det organiska i att vara människa.
Alla människor kommer alltid att vara människor med våra styrkor och brister.
Därmed kommer woke aldrig att kunna vinna, förrän människan är utrotad.

Woke kräver progressivitet. D.v.s. "kampen" blir bara värre och värre och värre.
Alla vet att vår elit som är "woke", bara är billiga hycklare.
Redan förra året fattade den mer sanna eliten i bl.a. styrelserna för Black Rock och Vanguard att de lägger ned sina "ESG"-projekt/satsningar.

När dessa globala spelare börjar röra på sig, då jävlar går det långsamt. Men man ser redan enorma effekter av just att de lägger ned sina blatanta dumheter. Vart enda stort techbolag i världen har redan skrotat sina degenererade HR-avdelningar. FB, X, Google, Spotify, mm. mm.

Hollywood håller på att dö just nu. Det ser flera ggr. sämre ut nu, jämfört med under deras sk. strejker. Industrin flyttar just nu. De har inte råd att göra wokeproduktioner nu.
Men även det är ett extremt trögt maskineri. Att göra en film tar ca. 5 år innan den är i mål. Kanske 3 år för själva produktionen, sedan tar det minst ett helt år innan riktiga siffror börjar redovisas.
Alla wokeproduktioner har alltid förljugna siffror och "marketing" döljs alltid...men ett år senare finns bokföringen tillgänglig för oss aktieägare mm.
Woke dör i Hollywood nu...men de har fortfarande en massa skräp i "pipen" som vi slipper/vägrar betala för i några år till.
Det nya kommer att komma utifrån Kalifornien och jag tror vi kanske har en fantastisk ny Indie-era på G

Woke fungerar inte på precis samma sätt som kommunism inte fungerar. Antingen blir det mycket värre, eller så faller det.

Edit:
Hur det går för Sydney Sweeney kommer att visa vart det bär hän. Älskvärd, blond, tuttbrutta, blåögd, fin och ute ur garderoben med att vara "republikan". Nu har hon profiterat öppet på det och gjorts till en symbol för just det i hela världen. Jag har $AEO sedan förrförra veckan.

Allt och alla i wokeriet vill se henne död och försvunnen. Hon har svarat med att visa upp sina klipp på instinktivt effektivt pistolskytte. "Alla knäppgökar som kommer till henne för att jävlas, kommer att dö".
Så nu är det taget till sin absoluta spets!
Håll ögonen på henne pga att "hon är hitler"
Citera
2025-08-05, 16:49
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Edit:
Hur det går för Sydney Sweeney kommer att visa vart det bär hän. Älskvärd, blond, tuttbrutta, blåögd, fin och ute ur garderoben med att vara "republikan". Nu har hon profiterat öppet på det och gjorts till en symbol för just det i hela världen. Jag har $AEO sedan förrförra veckan.

Allt och alla i wokeriet vill se henne död och försvunnen. Hon har svarat med att visa upp sina klipp på instinktivt effektivt pistolskytte. "Alla knäppgökar som kommer till henne för att jävlas, kommer att dö".
Så nu är det taget till sin absoluta spets!
Håll ögonen på henne pga att "hon är hitler"

Etablissemangets media behövs inte längre för att nå ut. Det var väl det som behövdes för att vitaliteten skulle ta fart. Bland annat har Youtube svämmas över av kanaler med konservativt innehåll där de som medverkar blivit megakändisar. Det är väl lite av det som artikeln från förra året efterfrågade, nämligen vitalitet, kraft, mod och finess. Ben Shapiro, Charlie Kirk, Jordan Peterson, Douglas Murray och många andra har debatterat i Cambridge där man kört över studenterna. Tyson, Dana White och Tyson är båda Trumpanhängare. Så också Clint Eastwood.
Citera
2025-08-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Etablissemangets media behövs inte längre för att nå ut. Det var väl det som behövdes för att vitaliteten skulle ta fart. Bland annat har Youtube svämmas över av kanaler med konservativt innehåll där de som medverkar blivit megakändisar. Det är väl lite av det som artikeln från förra året efterfrågade, nämligen vitalitet, kraft, mod och finess. Ben Shapiro, Charlie Kirk, Jordan Peterson, Douglas Murray och många andra har debatterat i Cambridge där man kört över studenterna. Tyson, Dana White och Tyson är båda Trumpanhängare. Så också Clint Eastwood.

Ja, men jag tror inte att vänstern någonsin vann "kriget".

De förlorade redan från start i.o.m. att deras idioti fungerar bara som klagosång.
Precis som marxismen lockar idioter på universiteten, men i samhället är det roliga över när svälten börjar.

Pyrrussegrar som bara drabbar dem själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in