2025-08-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det är off topic. T ex här kidnappades ett barn:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-till-fangelse
Jag menade kidnappning i utpressningssyfte.
Citera
2025-08-04, 22:14
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nammnet
Jag menade kidnappning i utpressningssyfte.

(FB) Man förlorade knarkparti – fru och litet barn kidnappades (2025-04-21)

Varför tror du att det inte sker i Sverige?

Hur som helst kommer vi bort från ämnet.
Citera
2025-08-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Wahlgrenarna älskar ju detta med att synas på sociala medier och vara med på förstasidorna i media .
Jo det verkar ju vara så. Kosta vad det kosta vill, till detta händer.
Citera
2025-08-05, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
(FB) Man förlorade knarkparti – fru och litet barn kidnappades (2025-04-21)

Varför tror du att det inte sker i Sverige?

Hur som helst kommer vi bort från ämnet.
Men Oliver Ingrosso har inte förlorat något knarkparti.
Citera
2025-08-05, 11:47
Medlem
Läst igenom alla dokument nu. Helt sjukt vilken människa han verkar vara. Att han verkligen tror att Bianca och han haft en relation i 1.5 år. Snacka om delulu. När vansinne visar sitt rätta ansikte.

Såg att B skrivit på Snap att hon inte bajsat på 9 dagar. Är det ens möjligt??? Borde hon inte vara på sjukhus isåfall.
Senast redigerad av Dagflickan 2025-08-05 kl. 11:51.
Citera
2025-08-05, 14:47
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan
Läst igenom alla dokument nu. Helt sjukt vilken människa han verkar vara. Att han verkligen tror att Bianca och han haft en relation i 1.5 år. Snacka om delulu. När vansinne visar sitt rätta ansikte.

Såg att B skrivit på Snap att hon inte bajsat på 9 dagar. Är det ens möjligt??? Borde hon inte vara på sjukhus isåfall.

B behöver professionell hjälp med ätstörningen, tarmarna fungerar väl inte längre.

Konstigt att helyllemorsan Pernilla väljer att blunda år efter år?
Fattar hon inte allvaret eller bryr hon sig inte?

Vet att B inte vill prata om sina ätstörningar med P men vafan kom igen, kroppen förstörs bit för bit, P är hennes mor och borde ha agerat ordentligt för flera flera år sen!

Benjamin har ju också problem, så himla tragiskt. 🙁
Senast redigerad av Gold94 2025-08-05 kl. 14:59.
Citera
2025-08-05, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagflickan

Det är möjligt. Inte bra på något sätt såklart, men inte ovanligt vid bulimi, eller anorexi för den delen.
Hon kräks förmodligen efter varje gång hon ätit så tarmarna har för lite att jobba med och så är hon troligen beroende av laxermedel sedan år tillbaka. Då blir det så.

Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
B behöver professionell hjälp med ätstörningen, tarmarna fungerar väl inte längre.

Konstigt att helyllemorsan Pernilla väljer att blunda år efter år?
Fattar hon inget eller bryr hon sig inte?
Vad ska hennes mamma göra mer konkret? Hon har väl haft x antal samtal med Bianca om ätstörningen men vad exakt kan hon göra? Tror du alla föräldrar med barn som till och med är sjukare än Bianca inte försöker göra något? Och varför är det alltid mamman som ska göra något?
Citera
2025-08-05, 15:19
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Det är möjligt. Inte bra på något sätt såklart, men inte ovanligt vid bulimi, eller anorexi för den delen.
Hon kräks förmodligen efter varje gång hon ätit så tarmarna har för lite att jobba med och så är hon troligen beroende av laxermedel sedan år tillbaka. Då blir det så.

Vad ska hennes mamma göra mer konkret? Hon har väl haft x antal samtal med Bianca om ätstörningen men vad exakt kan hon göra? Tror du alla föräldrar med barn som till och med är sjukare än Bianca inte försöker göra något? Och varför är det alltid mamman som ska göra något?

Pappan har aldrig funnits där och bara flashat omkring tills nu när B blivit "miljardär"...så nu är han där..😏

P har uppfostrat barnen och är en jättefin mamma 🙏 men hon backar så fort barnen höjer rösten till henne och det blir obekvämt.

P kan inte fixa allt men det finns sjukt många erfarna läkare att fråga om vad man kan göra som mamma, det finns också sjukt många jätteduktiga psykologer idag (som inte fanns förr i samma utsträckning) inom ätstörningar eftersom sjukdomen leder till döden i mer och mer fall.
Citera
2025-08-05, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Pappan har aldrig funnits där och bara flashat omkring tills nu när B blivit "miljardär"...så nu är han där..😏

P har uppfostrat barnen och är en jättefin mamma 🙏 men hon backar så fort barnen höjer rösten till henne och det blir obekvämt.

P kan inte fixa allt men det finns sjukt många erfarna läkare att fråga om vad man kan göra som mamma, det finns också sjukt många jätteduktiga psykologer idag (som inte fanns förr i samma utsträckning) inom ätstörningar eftersom sjukdomen leder till döden i mer och mer fall.

Pernilla har ju pratat med läkare osv om henne. Är barnet, i ert här fallet dessutom ett vuxet barn, är det jättejättesvårt som förälder eller anhörig överlag, att göra något om personen i fråga inte är mottaglig. Och Bianca är ju med all tydlighet inte på en plats där hon är mottaglig och beredd att göra något.

Jag har själv varit döende i ätstörning (35 kg, 175 cm) och blev släpad till vården, folk hade allvarliga samtal med mig osv. Det hjälpte inte ett skit, snarare tvärtom eftersom jag inte ville träffa dem mer pga det. Och blev därmed mer isolerad och fick i mig färre kalorier.
Jag blev tvångsinlagd när jag var döende. Fick sövas för en luftvägsinfektion kroppen inte orkade med. Där någonstans gick det upp för mig att jag behövde hjälp och var allvarligt sjuk.
Det är ofta så. Du måste hitta motivationen själv.
Du kan inte tvångsvårda någon förrän det är risk för livet. Så sjuk är lyckligtvis inte Bianca än. Men ingen kommer kunna tjata fram hennes motivation, det har ett helt internet och folk i omgivningen gjort och hittills har det fått motsatt effekt. Hon får mer och mer uppmärksamhet och ätstörningen kopplar det säkerligen till viktnedgång.
För att få Bianca villig att bli frisk krävs det extremt mycket tid och uppoffringar och det är ju inte Bianca villig till än.

Pernilla är gullig på många sätt och har många positiva sidor men hon har uppriktigt inte intellektet till att kunna förstå och hjälpa Bianca nu. Hon har ju försökt med det utifrån sin förmåga och ändå blir hon sjukare. Pernilla kan hjälpa henne med att se till att hon kommer till avtalade vårdbesök när de väl har bokats in och vara en glad figur på sidan men att aktivt göra något är svårt när Bianca inte själv vill.
Citera
2025-08-05, 20:06
Medlem
Nån som kan lägga upp ny länk till förundersökningen? Den förra fungerar inte.
Citera
2025-08-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johannabarassa
Läs tråden den funkar utmärkt
Citera
2025-08-05, 20:51
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannabarassa

Länkarna i detta inlägg fungerar utmärkt:

(FB) Info/skvaller om Bianca Ingrosso
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in