2025-08-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Underbart, "lite tacky bara". 🤣🤣🤣

Ja så klockrent inslag 😂
Citera
2025-08-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ok så inbetalningar på 30k och 24k kommer inte med i åtalet enligt dig då tolkar jag det som.

Fullt möjligt att grupperingen som arbetar med api-bedrägerierna har omsatt dom summorna och man har antagit att Chrippa fortfarande varit delaktig i det då, MEN, Chrippa har inte tjänat mer än 5-8k SEK under den tiden han fick vara med.
Det är exakt det jag menar med att han kommer kunna bevisa sin oskuld i en hel del grejer, det kan med blotta ögat tros att han varit delaktig längre period i vissa saker, men han kommer enligt min tro kunna bevisa sin oskuld genom bevis på chattloggar etc kunna visa att han trädde ur samarbetena väldigt tidigt och inte längre gjorde någon vinning av dom. Han fick helt enkelt inte vara med eftersom dom tyckte han var för jobbig att ha och göra med.
Citera
2025-08-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Tror att det var ditt inlägg där du skrev "Bedrägeri åtalspunkten som finns med i chrippas brottslista omfattar inte ens 50 000kr" som bidrog till förvirringen kring hur mycket som är bedrägerier - jag läste fort och antog felaktigt att siffran var lägre men ändå i närheten av 50tkr.

Vet du vilka medel och vilken målgrupp som bedrägerierna hade...? Var det pensionär som ringdes upp? Var de i Sverige eller utomlands?

Nej absolut inga sådana bedrägerier, det handlar om api-scams alltså tex att folk köper en rabatterad kod till steam eller cs och sedan inte får något för dom erlagda pengarna.
Citera
2025-08-03, 14:14
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Han fick helt enkelt inte vara med eftersom dom tyckte han var för jobbig att ha och göra med.
Fullt förståeligt, jag hade nog tolererat honom i 2 minuter, sen hade han fått en lavett och få dra åt helvete och aldrig återkomma.
Citera
2025-08-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han går ju på en nit när han säger att det ska bli så storslaget men sen blev det en middag på tacobar och inte ens fri bar.

Såg att morgonpasset diskuterade tårtan det var lite roligt

Edit: Detta var igår dom tog upp tårtan.

Även podden Sanning och konsekvens pratar om bröllopet, tårtan och slipsknuten i senaste avsnittet 😬 De tycker slipsknuten förtjänar ett eget Instagram konto 😂
Citera
2025-08-03, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Fullt förståeligt, jag hade nog tolererat honom i 2 minuter, sen hade han fått en lavett och få dra åt helvete och aldrig återkomma.

Är beredd att hålla med, arbeta eller ha någon slags verksamhet med Chrippa skulle jag aldrig någonsin!

Däremot lite skitsnack över en bärs eller två och snacka lite välförtjänt skitsnack om Anjo och Rask mfl skulle jag inte ha något emot..
Citera
2025-08-03, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2634028

Lyssna ungefär 26:20 min in dom sågar deras bröllop ganska rejält och dom pratar lite om ekobrotten.

Omg. Vilken diss 😂😂
Citera
2025-08-03, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Omg. Vilken diss 😂😂

Sjukt att en radiokanal som finansieras av Sveriges skattepengar får sitta och nedvärdera och förnedra människor på det viset, vem det än handlar om ska man inte behöva bli förnedrad i svensk radio.
Alla i Sverige är oskyldiga tills man är dömd.

Men är ju iofs inget nytt att p3 förvånar deluxe, glorifierar gangster rappare till skyarna är bara ett exempel.
Citera
2025-08-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Men okej, vi bara leker med tanken att XX har ca 5 miljoner i tillgången. Bara hittar på en siffra.

Denna XX ska gifta sig, och om denna XX anser att detta är en tårta vi vill ha, vi vill fira vårt bröllop med dessa personer, och vi vill fira på resturang X.

Berätta vad som är fel då?

Denna XX tycker att detta är ett fett bröllop och dom vill ha sin bröllopstårta med "Dior"

Då ställer jag frågan igen.

Vem FAN är ni, och säga att det är fel?

Är du utvecklingsstörd? Du fattar ingenting!
Citera
2025-08-03, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Sjukt att en radiokanal som finansieras av Sveriges skattepengar får sitta och nedvärdera och förnedra människor på det viset, vem det än handlar om ska man inte behöva bli förnedrad i svensk radio.
Alla i Sverige är oskyldiga tills man är dömd.

Men är ju iofs inget nytt att p3 förvånar deluxe, glorifierar gangster rappare till skyarna är bara ett exempel.

Blir komiskt när du blir butthurt å Chrippas vägnar och nämner skattebetalare i samma mening 🤣

Tror dock du är mer upprörd än Chrippa, han är nog överlycklig att han nämns öht 👍
Citera
2025-08-03, 14:49
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Är du utvecklingsstörd? Du fattar ingenting!

Gör du inte?
Citera
2025-08-03, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Blir komiskt när du blir butthurt å Chrippas vägnar och nämner skattebetalare i samma mening 🤣

Tror dock du är mer upprörd än Chrippa, han är nog överlycklig att han nämns öht 👍
Ja jösses och alla är oskyldiga tills dom är dömda ja men det är semantik och har inget att göra med en Dior-tårta och andra lågvattenmärken som blir lägre än lågt just för att kräftan själv gapat om hur storslaget bröllopet skulle bli. Han själv satte standarden och visade utförligt vilken standard han har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in