2025-08-03, 12:09
Blir intressant att se vad som händer om Chrippa åker un på kåken. Kommer Linnea finnas kvar vid han sida när man muckar? Hin drar förmodligen ganska snabbt och slår klorna i något nytt mongo.
Citera
2025-08-03, 12:18
Medlem
https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2634028

Lyssna ungefär 26:20 min in dom sågar deras bröllop ganska rejält och dom pratar lite om ekobrotten.
Citera
2025-08-03, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Menade om dom två sakerna som nämndes, resten kan du diskutera i hans tråd om du känner det nödvändigt att göra, antar du hänger där med.

Exakt och likt Chrippa erkände han inte sina misstag fören en domstol dömde han för grova brott.

Så detta hör hemma i både här och Rask tråden, speciellt en sådan bra och tydlig jämförelse du gjorde.
Citera
2025-08-03, 12:20
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Det var jävligt fattigt för en sådan börskung som Chrippa är.

Men, OM dom nu ville ha detta bröllop på detta vis. Vem är ni att klanka ner då?
Citera
2025-08-03, 12:49
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Men, OM dom nu ville ha detta bröllop på detta vis. Vem är ni att klanka ner då?
Det har förklarats säkert 20ggr. Vill du ha det förklarat igen eller kan du bläddra 1-2 sidor? Är du så trög?
Citera
2025-08-03, 12:51
Medlem
Citat:

Du förstår inte poängen. Du behöver använda huvudet.

Det är att han säger att han är rik. Har massor av pengar. Crypto osv.
Ändå så är tårtan fattigare än fattigaste. Inget fel i sig. Men påstå inte att ha pengar sen inte kunna bistå med en ordentlig tårta som dessutom skall skrika DiOR. Vet du vad Dior är ? Ett dyrt märke.
Ett dyrt märke på en riktigt jävla fattig tårta.
Citera
2025-08-03, 12:52
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2634028

Lyssna ungefär 26:20 min in dom sågar deras bröllop ganska rejält och dom pratar lite om ekobrotten.
Underbart, "lite tacky bara". 🤣🤣🤣
Citera
2025-08-03, 12:54
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Det har förklarats säkert 20ggr. Vill du ha det förklarat igen eller kan du bläddra 1-2 sidor? Är du så trög?

Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Du förstår inte poängen. Du behöver använda huvudet.

Det är att han säger att han är rik. Har massor av pengar. Crypto osv.
Ändå så är tårtan fattigare än fattigaste. Inget fel i sig. Men påstå inte att ha pengar sen inte kunna bistå med en ordentlig tårta som dessutom skall skrika DiOR. Vet du vad Dior är ? Ett dyrt märke.
Ett dyrt märke på en riktigt jävla fattig tårta.

Men okej, vi bara leker med tanken att XX har ca 5 miljoner i tillgången. Bara hittar på en siffra.

Denna XX ska gifta sig, och om denna XX anser att detta är en tårta vi vill ha, vi vill fira vårt bröllop med dessa personer, och vi vill fira på resturang X.

Berätta vad som är fel då?

Denna XX tycker att detta är ett fett bröllop och dom vill ha sin bröllopstårta med "Dior"

Då ställer jag frågan igen.

Vem FAN är ni, och säga att det är fel?
Citera
2025-08-03, 13:09
Medlem
Citat:
Men okej, vi bara leker med tanken att XX har ca 5 miljoner i tillgången. Bara hittar på en siffra.

Denna XX ska gifta sig, och om denna XX anser att detta är en tårta vi vill ha, vi vill fira vårt bröllop med dessa personer, och vi vill fira på resturang X.

Berätta vad som är fel då?

Denna XX tycker att detta är ett fett bröllop och dom vill ha sin bröllopstårta med "Dior"

Då ställer jag frågan igen.

Vem FAN är ni, och säga att det är fel?

Här är ett tydligt exempel på att ni Chrippa-lovers helt blundar för allt han säger.

Ditt scenario ovan är inga som helst konstigheter.
Men det år SÅÅÅ långt ifrån hur Chrippa presenterade hur hans bröllop skulle va.
Så ditt scenario är inte kring Chrippas bröllop, utan en normalt funtad persons bröllop som inte sagt nått om det innan.

HUR kan du va så blind runt allt det som Chrippa basunerar ut?
Citera
2025-08-03, 13:12
Medlem
Citat:
Underbart, "lite tacky bara". 🤣🤣🤣

Ja så klockrent inslag 😂
Citera
2025-08-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ok så inbetalningar på 30k och 24k kommer inte med i åtalet enligt dig då tolkar jag det som.

Fullt möjligt att grupperingen som arbetar med api-bedrägerierna har omsatt dom summorna och man har antagit att Chrippa fortfarande varit delaktig i det då, MEN, Chrippa har inte tjänat mer än 5-8k SEK under den tiden han fick vara med.
Det är exakt det jag menar med att han kommer kunna bevisa sin oskuld i en hel del grejer, det kan med blotta ögat tros att han varit delaktig längre period i vissa saker, men han kommer enligt min tro kunna bevisa sin oskuld genom bevis på chattloggar etc kunna visa att han trädde ur samarbetena väldigt tidigt och inte längre gjorde någon vinning av dom. Han fick helt enkelt inte vara med eftersom dom tyckte han var för jobbig att ha och göra med.
Citera
2025-08-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Tror att det var ditt inlägg där du skrev "Bedrägeri åtalspunkten som finns med i chrippas brottslista omfattar inte ens 50 000kr" som bidrog till förvirringen kring hur mycket som är bedrägerier - jag läste fort och antog felaktigt att siffran var lägre men ändå i närheten av 50tkr.

Vet du vilka medel och vilken målgrupp som bedrägerierna hade...? Var det pensionär som ringdes upp? Var de i Sverige eller utomlands?

Nej absolut inga sådana bedrägerier, det handlar om api-scams alltså tex att folk köper en rabatterad kod till steam eller cs och sedan inte får något för dom erlagda pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in