2025-07-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mate
Slutar skriva här ett tag nu. Vill varken polemisera den svenska ( välj valfritt könsord)-drogsjukvården eller använda forumet som min privata dagbok. Vi hörs och jag finns på pm när jag råkar vara inloggad.

Kämpa på systrar och bröder!
Kämpa på! 💪 Du fixar detta!
Citera
2025-07-27, 11:27
Medlem
Dimaks avatar
Vilken alkohol dryck är farligast för er? MIN ÄR ÖLEN, Vin och vodka kan jag ha hemma utan att dricka den men ölen, går inte.
Citera
2025-07-27, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Vilken alkohol dryck är farligast för er? MIN ÄR ÖLEN, Vin och vodka kan jag ha hemma utan att dricka den men ölen, går inte.

Kan inte ha något hemma, då dricker jag upp det. Rekordet är väl att jag haft folköl liggandes i kylen vid 1 tillfälle som jag inte rörde på en vecka. Så har det varit sen 2016.
Citera
2025-07-28, 16:28
Medlem
Mates avatar
Citat:
För mig är det en fråga om man arbetar efter moralbaserade- eller vetenskapliga grunder.

Funderar på att göra ett case av det här, för det jag såg var vidrigt. Är det här rätt tråd eller finns det nån annan?

Mvh

Mate
Citera
2025-07-28, 16:36
Medlem
Citat:
Funderar på att göra ett case av det här, för det jag såg var vidrigt. Är det här rätt tråd eller finns det nån annan?

Mvh

Mate
Det är nog bättre här:
(FB) Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet
Citera
2025-07-28, 17:50
Medlem
Mates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Det är nog bättre här:
(FB) Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet
Tack!
Får se hur jag gör. Tror att folk dör när scientologi, kristendom och islam smyger sig in i akutsjukvården.
Citera
2025-07-28, 18:11
Medlem
Mates avatar
Citat:
Tack!
Får se hur jag gör. Tror att folk dör när scientologi, kristendom och islam smyger sig in i akutsjukvården.
Nu ska jag bege mig från tråden. Länken visar riktlinjerna och de följdes inte där jag var. https://kunskapsstodforvardgivare.se...komplikationer
Citera
2025-07-28, 19:21
Medlem
Mates avatar
Citat:
Nu ska jag bege mig från tråden. Länken visar riktlinjerna och de följdes inte där jag var. https://kunskapsstodforvardgivare.se...komplikationer
Mucka aldrig med en arg autistisk och alkoholiserad akademiker. Vi får se vad det leder till.
Vi höres!
Citera
2025-07-29, 23:50
Medlem
Blir nog att dra på möten igen, så jävla trött på möget
Citera
2025-07-30, 08:27
Medlem
forumusers avatar
Jag har varit nykter ett tag men på en konsert för en månad sen så drack jag fyra starköl.

De "gjorde" inte ens något.

Mår så mycket bättre utan alkohol i mitt liv.
Citera
2025-08-02, 16:39
Medlem
Dragit på mig en förkylning och har inte kunnat träna på några dagar. Ökat sug att dricka både igår och idag. Var väldigt nära att handla på mig idag, gick ut på en promenad 14.30 och gick bort från stan. Vet inte hur många gånger jag kollat på klockan idag för att se hur mycket tid jag har kvar att handla på mig.

Det som bromsade mig mest var nog tanken på hur korkat det skulle vara att dricka. Hade jag hällt i mig spriten så hade kroppen både fått kämpa mot förkylningen och spriten. Nyktert nu och jag är inte sugen på folköl.
Citera
2025-08-06, 17:33
Medlem
Henselons avatar
Inne på sextonde dagen nykter. Allting känns grymt mycket bättre än det aktiva missbruket.
Har börjat på steg 1:

- "Vi erkände att vi var maktlösa inför alkoholen- att våra liv hade blivit ohanterliga".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in