2025-08-02, 09:37
Medlem
Förstår inte hur detta blev en nyhet.
Om krångel med passet, det behöver ju inte vara utgånget kan vara annat oförutsett problem och föräldrarna kan förlora betalade flygbiljetter, de kontaktar anhörig som ska hämta barnet och sen åker de.

Min pappa och styvmamma har gjort värre saker med mig sen jag var 7 år gammal och det har inte uppmärksammats alls.
Citera
2025-08-02, 10:03
Medlem
Är detta ungen på bilden?
https://nypost.com/2025/08/01/lifest...irport-report/
Citat:
Parents allegedly ditch their 10-year-old at airport — jetting off to vacation without him:
Citera
2025-08-02, 10:07
Medlem
Merwinnas avatar
I det läget hade min exman och jag bestämt, att om den anhörige inte hinner fram innan vi måste gå genom gaten, så reser den av oss som vi bestämt. Hade vi inte kunnat komma överens, så hade vi singlat slant om vem som skulle få resa. Sedan skulle ekonomin för tillfället fått avgöra, om den andre skulle försöka komma efter med barnet senare (då hade ju flygbiljetterna med stor sannolikhet kostat mer, med så kort varsel). Fast mest troligt hade det inte hunnits med att få ett nytt pass utfärdat, och då hade vi fått ta detta som lärpengar: kolla upp att allas pass är giltiga i god tid före resan.

Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Förstår inte hur detta blev en nyhet.
Om krångel med passet, det behöver ju inte vara utgånget kan vara annat oförutsett problem och föräldrarna kan förlora betalade flygbiljetter, de kontaktar anhörig som ska hämta barnet och sen åker de.

Min pappa och styvmamma har gjort värre saker med mig sen jag var 7 år gammal och det har inte uppmärksammats alls.

Fast man kan ju inte åka om den anhörige inte hunnit fram. Tänk om han eller hon inte kommer dit av någon anledning (trafikolycka t.ex.)! Och tänk om något händer med barnet under tiden. Tänk en pedofil t.ex., som hittar ett övergivet barn som inte fattar vad som händer, och erbjuder att skjutsa honom till hans anhörige...

Kontakta någon tidningsredaktion då, om du vill prata ut om detta. Det kan ju inte uppmärksammas om ingen får höra om det från början.
Citera
2025-08-02, 10:11
Medlem
Ganonitos avatar
Gick passet ut medan de var iväg eller hur kunde de komma in i Spanien från början?
Citera
2025-08-02, 10:15
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhugg
Är detta ungen på bilden?
https://nypost.com/2025/08/01/lifest...irport-report/

Tror det bara är en arkivbild för han ser yngre ut än 10.
Citera
2025-08-02, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Gick passet ut medan de var iväg eller hur kunde de komma in i Spanien från början?

Förmodligen spanska medborgare som skulle resa utomlands. För övrigt är det trams att en 10-åring inte kan vänta själv på släktingar i någon timma.
Citera
2025-08-02, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tror det bara är en arkivbild för han ser yngre ut än 10.

Ja kanske - Kines vs Arab?
Citera
2025-08-02, 10:21
Moderator
Neksnors avatar
Övriga resediskussioner --> Barn och familj
/Moderator
Citera
2025-08-02, 10:25
Medlem
Helt irrelevant att de lämnade pojken, misstaget skedde redan innan då de inte kollade passdatum. Bot på 100 000 hade vart i sin ordning
Citera
2025-08-02, 10:25
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Jag tycker det kan bero på vad syftet med flyget var. Skulle alla 3 på semester på något skönt ställe? Då åker man för tusan inte utan barnet. Skulle man till sitt hemland? Samma grej där.

Det är faktiskt svårt att komma på vad för anledning som skulle göra det okej, nu när dom uppenbarligen redan bokat in resan med pojken. Hade det varit en ren affärsresa så hade man kanske inte ens tagit med sonen?

Dock är det överdrivet med polispådrag då man, som sagt, fått tag i en släkting som faktiskt skulle komma och hämta pojken. Beroende på hur ospecifikt man kommit överens med denna släkting. 3 timmar kan barn vänta utan att andra ska ringa socialen men dröjer det mycket längre så kan det vara befogat.
Undrar om alla FB föräldrar verkligen hade utan tvekan sumpat en resa mellan 5000-50.000+ kr bara för sonens pass gått ut.

För 10-åringar gör alltid som de bli tillsagda och de blir aldrig distraherade av annat och de har sådan erfarenhet att avslöja bedragare/pedofiler/falska poliser osv osv?
Skulle aldrig lämna mitt barn i offentliga rummet ensam, någonsin.

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Han kanske tyckte det var OK att själv vänta på släktingen. Jag känner 10-åringar som flyger ensamma varannan helg till sina skilda föräldrar.

Den typen av barn som jag känner till brukar följas till flygplatsen och hämtas vid gaten och i den åldern om de flyger internationellt så flyger de som UM och brukar ha följeslagare från flygbolaget. Flyger de inrikes så vet jag inte riktigt men då följer man väl barnet till avgångshallen dvs precis innan de kliver på flyget.

Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Förmodligen spanska medborgare som skulle resa utomlands. För övrigt är det trams att en 10-åring inte kan vänta själv på släktingar i någon timma.

Förmodligen någon helt annan etnicitet. Jag gissar MENA eller där omkring.
Citera
2025-08-02, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Killen är förfan 10 år gammal och klarar sig själv i upp till 3 timmar. Vilket jävla trams

Så du är en Vänsterextrem som misslyckats med dina egna barn.

För många andra som uppfostrat sina barn rätt kan en 10åring vänta själv på en släkting som koer och hjälper till.

Men ja dina barn är patetiska och ni vänsterextrema som våldfört er på barn bör fängslas.
Citera
2025-08-02, 10:52
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Så du är en Vänsterextrem som misslyckats med dina egna barn.

För många andra som uppfostrat sina barn rätt kan en 10åring vänta själv på en släkting som koer och hjälper till.

Men ja dina barn är patetiska och ni vänsterextrema som våldfört er på barn bör fängslas.

Det står ju att de skulle lämna Spanien och åka på semester till sitt hemland.

Så invandrare till Spanien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in