Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-02, 07:16
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/var...s-i-barcelona/
https://metro.co.uk/2025/08/01/paren...ired-23809138/

En tioårig pojke lämnades kvar på en flygplats i Spanien efter att hans pass gått ut.
Pojkens föräldrar ville själv hinna med ett flyg i stället för att hjälpa honom.
– Som mamma är jag chockad, säger en flygledare på flygplatsen.
Citat:
Polisen tillkallades sedan till flygplatsen då man upptäckte att pojken
var helt själv i väntan på att en släkting skulle hämta honom.
– De ringer en släkting, som kanske kan komma om en halvtimme, en timme, eller tre timmar.

Håller med flygledaren.
Skulle ni lämna ert barn som dessa dårar eller var det rätt agerat?
Senast redigerad av vedhugg 2025-08-02 kl. 07:26.
Citera
2025-08-02, 07:20
Medlem
PederBergmans avatar
Helt rätt agerat av föräldrarna, det skulle ju komma en släkting och hjälpa pojken.
Citera
2025-08-02, 07:29
Avstängd
FarliKorvs avatar
Skvallertidningar som expressen ... går givetvis inte att lita på, man är ett får om man läser rubrikerna och artiklarna som sanning.
Citera
2025-08-02, 08:44
Medlem
The pilot asked passengers ‘if someone had left a child
in the terminal and -- "no one had answered"

https://metro.co.uk/2025/08/01/paren...ired-23809138/
Citera
2025-08-02, 08:49
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Helt rätt agerat av föräldrarna, det skulle ju komma en släkting och hjälpa pojken.

Jag tycker det kan bero på vad syftet med flyget var. Skulle alla 3 på semester på något skönt ställe? Då åker man för tusan inte utan barnet. Skulle man till sitt hemland? Samma grej där.

Det är faktiskt svårt att komma på vad för anledning som skulle göra det okej, nu när dom uppenbarligen redan bokat in resan med pojken. Hade det varit en ren affärsresa så hade man kanske inte ens tagit med sonen?

Dock är det överdrivet med polispådrag då man, som sagt, fått tag i en släkting som faktiskt skulle komma och hämta pojken. Beroende på hur ospecifikt man kommit överens med denna släkting. 3 timmar kan barn vänta utan att andra ska ringa socialen men dröjer det mycket längre så kan det vara befogat.
Undrar om alla FB föräldrar verkligen hade utan tvekan sumpat en resa mellan 5000-50.000+ kr bara för sonens pass gått ut.
Citera
2025-08-02, 08:52
Medlem
Han kanske tyckte det var OK att själv vänta på släktingen. Jag känner 10-åringar som flyger ensamma varannan helg till sina skilda föräldrar.
Citera
2025-08-02, 09:06
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman

Killen är förfan 10 år gammal och klarar sig själv i upp till 3 timmar. Vilket jävla trams
Citera
2025-08-02, 09:08
Medlem
Ducadreams avatar
Helt sinnessjukt. Pojken förtjänar bättre föräldrar.
Citera
2025-08-02, 09:14
Medlem
Tyckte föräldrarna inte att de hade något ansvar för att hålla kolla på om ungens pass var giltigt? Vilka jävla stolpskott.
Citera
2025-08-02, 09:18
Medlem
2-åring läste jag igår...
Citera
2025-08-02, 09:18
Medlem
Skall inte en 10-åring kunna sitta still på en stol o vänta på en släkting som kommer inom någon timme? Något överdrivet artikel.

Frågan är hur passet skulle förnyas utan föräldrarnas närvaro?
Varför hade man inte kollat upp den detaljen innan?

Jag skulle inte ha lämnat ungen. Är man en familj så reser man väl tillsammans. Kan en inte åka så stannar alla hemma.
Citera
2025-08-02, 09:19
Medlem
fjollciggs avatar
Det första man gör när man bokar en resa är att kolla att alla pass är giltiga. Det sista man gör är att överge sitt barn. Hoppas grabben får det bättre hos släktingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in