Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskhalsad
Vad fan svamlar du om? Du verkar lida av extrema problem med läsförståelsen. Personen påstod att det stod inskrivet i villkoren för eldupphöret att vanliga soldater hade schemalagts att träffa varandra. Jag upplyste om att det villkoren syftade på givetvis var möten mellan befälhavare, som det mötet som hölls dagen efter eldupphöret.
Vad jag menar är att sådana möten har varit vardagsmat för båda sidorna så Thailands agerande visar att dom fortfarande inte är redo att gå tillbaks till normaltillstånd utan vill istället fortsätta läxa upp Kambodja när tillfället ges.
Ser fram emot att fler detaljer släpps för jag litar inte på vad Thailand säger bara för att dom säger det och förstår att ni som är pro-Thai tänker likadant fast åt andra hållet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jahbrah
Till ett annat ämne tycker jag det är lite kul hur Kambodja i denna konflikt förstår att de är en liten rödingmask mot ett lejon och således måste attackera civila, sjukhus, vårdcentraler och affärer.
Just därför man förstår att Kambodja inte ville ha detta vilket redan finns svart på vitt då Thailand vägrade deeskalera fram tills att det bröt ut trotts förfrågningar.
Thailand har träffat bensinstationer, templen, skolor, droppat 10st MK-84 samt klusterbomber. Kan vi sluta låtsas att Thailand är helt okskyldiga?
Däremot vad jag kan gå med på är att det indirekt var Hun Sens fel. Han borde ha förstått att detta kunde bli resultatet när han genom sin läcka förnedrade Thailands 2a bataljonchef vilket var motståndaren vid gränsen. Vem som helst kan förstå att det skulle resultera i ökad spänning och ilska.