2025-08-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Igen, en snubbe som säger att två snubbar säger något...
Du litar hellre på en enda snubbe, a la Xavier Poussard.
Medan en som faktist träffat Jean-Michel, avfärdas av dig.
https://www.techarp.com/fact-check/brigitte-macron-jean-michel-trogneux/
Citat:
Jean-Michel Trogneux Did Not Disappear!

The conspiracy theory claims that Jean-Michel Henri Trogneux disappeared in the 1980s. That’s not true. While Jean-Michel Trogneux is a very private person, he was actually seen on television with French President Emmanuel Macron on 14 May 2017!

Jonathan Moadab asked two different friends of Jean-Michel Trogneux, who never met each other, to confirm that that man in the video was Jean-Michel Trogneux. Both persons “vigorously stated that Jean-Michel Trogneux existed, and that he was the man in those images“.

Finally, Jonathan Moadab went to Jean-Michel Trogneux’s house, and rang his doorbell. Naturally, Jean-Michel was not happy to see him, and asked him to leave. But he actually met the man himself, and confirmed that he does indeed exist.
Jonathan Moadab, gillar inte Emmanuel Macron. Det syns tydligt, bland annat på hans twitter/X.

Den andra som undersökt Brigitte och Jean-Michel, är Nicolas Faure.
https://x.com/nfaure_tfw/status/1767683289593049532
Citat:
Nicolas Faure – 🇫🇷 The French Warning
@nfaure_tfw

🔴 A thread from a Frenchman for all American patriots who listened to @RealCandaceO
and could be tempted to believe the b*llsh*t story about Brigitte Macron being a man named Jean-Michel Trogneux.

In this thread, you will meet Jean-Michel Trogneux, who is alive and well ⬇️

11:45 em · 12 mars 2024 · 196,9 tn visningar

Citat:
Sluta upp med ditt länkspammande. Om det nu till äventyrs finns något matnyttigt bakom din länk så vill du väl naturligtvis väldigt gärna förklara för trådens läsare, vad och varför?

Väl?
Länkspammande?! Jag har citat också. Dock så har jag EN gång, glömt citatet. Och det var inte i denna tråd.
Det brukar INTE vara tillåtet att citera hela texter/sidor på flashback.
Jag har ingen lust att skedmata allt till dig.
Du läser ändock bara det som passar ditt narrativ. Även om det vore helt åt skogen.
Jag gör ett litet undantag och citerade en lite längre stycke första citatet i denna post.
Citera
2025-08-01, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
De träffades första gången när han anslöt till teateruppsättningen. - vad får dig att tro att de ”blev tillsammans” så fort de träffades?
Jag tror någon av dom har sagt det.
Men jag kan ha fel.
Citera
2025-08-01, 20:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det korkade du inte förstår är att det är Owens som står inför rätta här, inte Brigitte Macron.
Korrekt. Paret Macron har stämt CO för att hon ska ha ljugit om att:
- 'Brigitte' Macron är född biologisk man.

- 'Brigitte' Macron är i själva verket Jean-Michel Trogneux

- som övertog sin lillasyster Brigitte Trogneux/Auziére's identitet

- och är därmed inte biologisk mor till de tre barnen Auzière

- eller biologisk lillasyster till den "Jean-Michel Trogneux" som bor ovanför en av släkten Trogneux's choklad-affärer i Amiens.
Dvs, om nu paret Macron vill vinna i domstolen så måste de övertyga juryn om att de punktade påståendena här ovan är just, falska.

Du fattar inte ens det?

Citat:
Såååå lätt som du hoppas, tänker, tycker, tror, är det inte att komma undan med helt grundlös internetmobbing.
Owens är INTE stämd av paret Macron för "internetmobbing". Hon är stämd för förtal/defamation (with malice).

Citat:
Så man skulle alltså bara kunna hitta på vilken jäkla skit som helst om någon, och så är det DEN personen som ska bevisa att påståendena är falska??
Ja, om denna någon vill göra rättssak av det hela så ja, då är det denna någon som måste bevisa att påståendena är falska, självklart är det så.

Hur skulle det annars gå till, menar du?

Citat:
Du är ju helt sjuk och moraliskt helt depraverad.
Hur går det med dina påståenden om Nobelpristagaren i fysik, Luis Alvarez vs. mordet på JFK?

På tal om "helt sjuk och moraliskt depraverad"?
Senast redigerad av onopono 2025-08-01 kl. 20:23.
Citera
2025-08-01, 20:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Du litar hellre på en enda snubbe, a la Xavier Poussard.
Jag litar på de verifierbara fakta som bland andra Xavier Poussard har grävt fram.

Citat:
Medan en som faktist träffat Jean-Michel, avfärdas av dig.
https://www.techarp.com/fact-check/brigitte-macron-jean-michel-trogneux/

Jonathan Moadab, gillar inte Emmanuel Macron. Det syns tydligt, bland annat på hans twitter/X.
Han har fortfarande inte bevisat att den "Jean-Michel Trogneux" som påstås bo ovanför en av släkten Trogneux's choklad-affärer i Amiens, är samma Jean-Michel som syns i familjefotot och är Brigitte Trogneux's äldre broder.

Dvs, de enda 'bevisen' för det som han har presenterat är av typen, 'någon säger något till någon...'

Det är allt.

Citat:
Den andra som undersökt Brigitte och Jean-Michel, är Nicolas Faure.
https://x.com/nfaure_tfw/status/1767683289593049532
Och?

Citat:
Länkspammande?! Jag har citat också. Dock så har jag EN gång, glömt citatet. Och det var inte i denna tråd.
Det brukar INTE vara tillåtet att citera hela texter/sidor på flashback.
Jag har ingen lust att skedmata allt till dig.
Du läser ändock bara det som passar ditt narrativ. Även om det vore helt åt skogen.
Jag gör ett litet undantag och citerade en lite längre stycke första citatet i denna post.
Igen, om det till äventyrs finns något bakom din länk som ger stöd åt något du påstår, så förklarar du det och varför.

En länk utan ett sådant klargörande = länkspam.

Sluta upp med det.
Senast redigerad av onopono 2025-08-01 kl. 20:24.
Citera
2025-08-01, 21:23
Medlem
Citat:
Jag litar på de verifierbara fakta som bland andra Xavier Poussard har grävt fram.
Jisses, så Xavier Poussards fakta är verifierade?
Verkligen?
Verkar vara ganska illa på den fronten.

Citat:
Han har fortfarande inte bevisat att den "Jean-Michel Trogneux" som påstås bo ovanför en av släkten Trogneux's choklad-affärer i Amiens, är samma Jean-Michel som syns i familjefotot och är Brigitte Trogneux's äldre broder.

Dvs, de enda 'bevisen' för det som han har presenterat är av typen, 'någon säger något till någon...'

Det är allt.
Och Xavier Poussards "bevis" är bättre?
Så, om personer som känt Jean-Michel sedan banrdomen/ungdomen skulle säga att det är han. Men Xavier Poussard säger att så kan det inte vara. Då skulle du hellre tro på Poussard? Visst?

Citat:
Och?
Och?
Har du bara det att komma med?

Citat:
Igen, om det till äventyrs finns något bakom din länk som ger stöd åt något du påstår, så förklarar du det och varför.

En länk utan ett sådant klargörande = länkspam.

Sluta upp med det.
Har du svårt med att jag faktiskt HAR källor att hänvisa till?

Det är väl bättre än att hänvisa till att "Candace Owens sa i sin video", sedan inte ens säga vilken video det var. Det har hänt i denna tråd.
Medan det går att länka youtube videon med tidsstämpel.
Citera
2025-08-01, 21:33
Avstängd
Citat:
Jisses, så Xavier Poussards fakta är verifierade?
Verkligen?
Verkar vara ganska illa på den fronten.
Igen, jag litar på verifierbara fakta. Helt oavsett vem som presenterar dem.

Citat:
Och Xavier Poussards "bevis" är bättre?
Så, om personer som känt Jean-Michel sedan banrdomen/ungdomen skulle säga att det är han. Men Xavier Poussard säger att så kan det inte vara. Då skulle du hellre tro på Poussard? Visst?
Vilka '"bevis"' tänker du specifikt på här?

Citat:
Och?
Har du bara det att komma med?
Och? = Vad vill du ha sagt med det?

Nå?

Citat:
Har du svårt med att jag faktiskt HAR källor att hänvisa till?
Nej, jag har svårt med att du postar en länk utan att förklara vad som bakom den ska bevisa vad.

Gör om gör rätt.

Citat:
Det är väl bättre än att hänvisa till att "Candace Owens sa i sin video", sedan inte ens säga vilken video det var.
Det har hänt i denna tråd.

Medan det går att länka youtube videon med tidsstämpel.
Det håller heller inte, helt riktigt. Men det gör knappast din länkspam till något annat än just, länkspam.

Dårhus.
Citera
2025-08-01, 23:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
15 säger Macron.
Vilket i så fall är ett erkännande av att 'Brigitte' utsatte honom för statutory rape när han fortfarande var ett barn. Dvs, fransk lag säger att den yngre parten måste vara fyllda 18 år om den äldre parten är en auktoritetsperson för denne, t.ex. en teaterlärare som 'Brigitte'.

Är det här något du vill fortsätta att driva i tråden?
Citera
2025-08-02, 00:09
Medlem
Citat:
Igen, jag litar på verifierbara fakta. Helt oavsett vem som presenterar dem.
Verifierbar fakta? Jo, tjena.
Jonathan Moadab och Nicolas Faure, de och andra, är enligt dig inte verifierbara.
Dock, så litar du på Xavier Poussard.

Citat:

Nej, jag har svårt med att du postar en länk utan att förklara vad som bakom den ska bevisa vad.

Gör om gör rätt.
Måste allt förklaras till dig i minsta detalj?
Är det därför som du litar på Candace Owens och Xavier Poussard, när de tutar i folk att Brigitte skulle vara man, eventuellt även far till Emmanuel?
Du kan väl engelska? Läs!

Citat:
Det håller heller inte, helt riktigt. Men det gör knappast din länkspam till något annat än just, länkspam.

Dårhus.
Du kan ju rapportera de till moderatorerna, om de är så fel. Varsågod.

Citat:
Är det därför som du i vanlig ordning utan ett uns av ens ett försök till att ge konkreta exempel, hemfaller till dina bittra personangrepp och inget annat?
Har du glömt vad du själv skrivit till andra?

Citat:
Vilket i så fall är ett erkännande av att 'Brigitte' utsatte honom för statutory rape när han fortfarande var ett barn. Dvs, fransk lag säger att den yngre parten måste vara fyllda 18 år om den äldre parten är en auktoritetsperson för denne, t.ex. en teaterlärare som 'Brigitte'.

"statutory rape" ? Har ni bevis på att Brigitte och Macron hade ett sexuellt förhållande vid den tidpunkten?
Eller är det bara teorier, av Xavier Poussard, Candace Owens och anhang?
Citera
2025-08-02, 00:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, om denna någon vill göra rättssak av det hela så ja, då är det denna någon som måste bevisa att påståendena är falska, självklart är det så.
Nej det är inte ett dugg självklart - utan det beror helt på vilket land vi talar om. I USA där Candace är stämd har du helt rätt, där måste man påståendena vara falska för att det ska vara förtal. I Europa är det dock helt annan lagstiftning och här räknas det som förtal om du sprider ett påstående som är ärekränkande eller skadar anseendet.

Citat:
Hur skulle det annars gå till, menar du?

Som i Europa?
Citera
2025-08-02, 00:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Även om det kunde bevisas att de hade en sexuell relation redan innan han 16 år gammal flyttade till Paris så är detta preskriberat sedan 2005 (10 år efter hans 18-årsdag).
Citera
2025-08-02, 00:32
Avstängd
Citat:
Verifierbar fakta? Jo, tjena.
Jonathan Moadab och Nicolas Faure, de och andra, är enligt dig inte verifierbara.
Deras påståenden om att "Jean-Michel Trogneux" är den verklige Jean-Michel Trogneux väntar i så fall fortfarande på att verifieras.

Citat:
Dock, så litar du på Xavier Poussard.
Igen, jag litar på verifierbara fakta helt oavsett vem som presenterar dem.

Förstår du?

Citat:
Måste allt förklaras till dig i minsta detalj?
Va? Om du postar en länk så ska du förklara VAD bakom denna som du menar bevisar/visar/förklara vad.

Jag är inte tankeläsare.

Citat:
Är det därför som du litar på Candace Owens och Xavier Poussard, när de tutar i folk att Brigitte skulle vara man, eventuellt även far till Emmanuel?
Du kan väl engelska? Läs!
Igen, jag litar på av mig verifierbara fakta, helt oavsett vem som presenterar dem.

Förstår du?

Citat:
Du kan ju rapportera de till moderatorerna, om de är så fel. Varsågod.
Igen, varför tror du att din länkspam blir något annat än länkspam när någon annan i tråden lämnar bristfälliga källuppgifter?

Magi?

Citat:
Har du glömt vad du själv skrivit till andra?
Skrivit, vad?

Citat:
"statutory rape" ? Har ni bevis på att Brigitte och Macron hade ett sexuellt förhållande vid den tidpunkten?
Eller är det bara teorier, av Xavier Poussard, Candace Owens och anhang?
Signaturen nerdnerd tycks driva tesen att de inledde sitt förhållande först när Emmanuel var 15 år och inte som signaturen Adaptern hävdar, när han var endast 14 år.

Jag tolkar här "förhållande" som en relation som inkluderar sex.

Hur tolkar du "förhållande"?

Som sagt, om nu signaturen nerdnerd har rätt när hen påstår att Emmanuel faktiskt var hela 15 år när de inledde sitt "förhållande" så är det fortfarande "statutory rape", givet att fransk lag stipulerar att den yngre parten måste var minst 18 år om den äldre parten är en auktoritetsperson, t.ex. en lärare till den yngre parten.

Om/när sådant uppdagas så väntar ett mångårigt fängelsestraff för läraren i fråga.

Förstår du nu, Piii...?
Senast redigerad av onopono 2025-08-02 kl. 01:03.
Citera
2025-08-02, 00:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Som sagt, om nu signaturen nerdnerd har rätt när hen påstår att Emmanuel faktiskt var hela 15 år när de inledde sitt "förhållande" så är det fortfarande "statutory rape", givet att fransk lag stipulerar att den yngre parten måste var minst 18 år om den äldre parten är en auktoritetsperson, t.ex. en lärare till den yngre parten.

Om/när sådant uppdagas så väntar ett mångårigt fängelsestraff för läraren i fråga.

Nej inget straff alls väntar eftersom det - om brottet skett - är preskriberat sedan 20 år…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in