2025-08-01, 15:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Du har visst inte läst mer av https://www.techarp.com/fact-check/brigitte-macron-jean-michel-trogneux/ än det som citerats.
Läste du detta, exempelvis?

Det är bara delar av texten.
Igen, en snubbe som säger att två snubbar säger något...

Citat:
Xavier Poussard tror sig"VETA" detta.
https://lichtmesz.substack.com/p/is-brigitte-macron-a-man går igenom varför Xavier Poussard "vet" det.
Sluta upp med ditt länkspammande. Om det nu till äventyrs finns något matnyttigt bakom din länk så vill du väl naturligtvis väldigt gärna förklara för trådens läsare, vad och varför?

Väl?
Citera
2025-08-01, 15:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Projicera inte dig på mig, tack.
Då håller du med om att det franska folket har rätt att veta vem de väljer till ny statschef och representant för landet?
Citera
2025-08-01, 15:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Igen, det är INTE du som är domare i det målet.
Och?

Citat:
Och vad då "inte" och "inte" och "inte"? Man kan ju inte "prove a negative" säger du ju själv, hur fan ska du ha det, pucko?
Jag omformulerar så att även bevisligen helt oärliga individer som nerdnerd inte kan låtsas att de inte fattar:

Igen. CO, domstol och jury kommer att kräva bevis för att 'Brigitte' Macron:
i. är född biologisk kvinna

ii. som litet barn döptes till Brigitte Trogneux = är identisk med Brigitte Trogneux/Auziére.

iii. är biologisk lillasyster till den Jean-Michel som enligt paret Macron bor ovanför en av släkten Trogneux's chokladbutiker i Amiens.
Bättre bevis för det än att frivilligt låta testa sitt DNA har jag svårt att tänka mig.

Det har inte Du?

Citat:
Det är Owens som påstår dessa saker. Kan hon inte bevisa sina påståenden, eller om man kan sticka hål på hennes "bevis", så är hon körd.
Nej. Det är paret Macron som i sin stämningsansökan påstår att Candace Owens ljuger med avseende på i.-iii. = måste bevisa att hon ljuger om de vill vinna målet.

Citat:
Men allt detta är förstås onödigt tjafs här.
Jag förstår varför just Du, nerdnerd, tycker det.

Citat:
Vi får se vad som faktiskt kommer hända. Dvs om Brigitte Macron hinner dö först, vilket Owens ju nu säger antagligen kommer hända.
Det är en möjlig utgång, ja. En av ett antal möjliga utgångar.

Citat:
Planerar hon ett mord? Har hon beställt ett? Kommer detta förtäckta dödshot nu att också tas med i stämningen?
Vad skulle Candace Owen tjäna på en död 'Brigitte' Macron, menar du?
Senast redigerad av onopono 2025-08-01 kl. 15:38.
Citera
2025-08-01, 17:01
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Och?

Jag omformulerar så att även bevisligen helt oärliga individer som nerdnerd inte kan låtsas att de inte fattar:

Igen. CO, domstol och jury kommer att kräva bevis för att 'Brigitte' Macron:
i. är född biologisk kvinna

ii. som litet barn döptes till Brigitte Trogneux = är identisk med Brigitte Trogneux/Auziére.

iii. är biologisk lillasyster till den Jean-Michel som enligt paret Macron bor ovanför en av släkten Trogneux's chokladbutiker i Amiens.
Bättre bevis för det än att frivilligt låta testa sitt DNA har jag svårt att tänka mig.

Det har inte Du?

Nej. Det är paret Macron som i sin stämningsansökan påstår att Candace Owens ljuger med avseende på i.-iii. = måste bevisa att hon ljuger om de vill vinna målet.

Jag förstår varför just Du, nerdnerd, tycker det.

Det är en möjlig utgång, ja. En av ett antal möjliga utgångar.

Vad skulle Candace Owen tjäna på en död 'Brigitte' Macron, menar du?
Det korkade du inte förstår är att det är Owens som står inför rätta här, inte Brigitte Macron.

Såååå lätt som du hoppas, tänker, tycker, tror, är det inte att komma undan med helt grundlös internetmobbing. Så man skulle alltså bara kunna hitta på vilken jäkla skit som helst om någon, och så är det DEN personen som ska bevisa att påståendena är falska?? Du är ju helt sjuk och moraliskt helt depraverad.
Senast redigerad av nerdnerd 2025-08-01 kl. 17:03.
Citera
2025-08-01, 17:24
Bannlyst
Citat:
Så man skulle alltså bara kunna hitta på vilken jäkla skit som helst om någon, och så är det DEN personen som ska bevisa att påståendena är falska??
En 39 år gammal person som blir tillsammans med en 14-årig pojke får räkna med lite ifrågasättande.

Särskilt om det är ett lärare-elev förhållande...
Senast redigerad av adaptern 2025-08-01 kl. 17:26.
Citera
2025-08-01, 17:29
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
En 39 år gammal person som blir tillsammans med en 14-årig pojke får räkna med lite ifrågasättande.

Särskilt om det är ett lärare-elev förhållande...
"Lite ifrågasättande"??

Kan du ju kalla knasigheterna för om du vill. Här är en annan åsikt:
Personally, I think she should be nervous.

Robert Barnes, the right-wing attorney who defended the loony conspiracy theorist Alex Jones, agrees.

“Owens told some of the dumbest, obvious lies one can tell,” Barnes wrote Thursday on X. “She has 0% chance of winning in court.”

I can hardly wait.
https://www.latimes.com/opinion/story/2025-07-27/france-macron-candace-owens-defamation-lawsuit

F ö ljuger du nu om Macrons ålder då. 15 (enligt stämningsansökan) kan tyckas göra en marginell skillnad, men den var laglig.
Senast redigerad av nerdnerd 2025-08-01 kl. 17:34.
Citera
2025-08-01, 17:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Fel. Hon har naturligtvis rätten att kräva bevis för att det hon är stämd för är just förtal = defamation (with malice).
Rätten att begära det har hon förstås men hon kan inte kräva det och chansen att få igenom en sådan begäran är nog mikroskopisk enligt amerikansk rättspraxis. Om hon vill begära det så måste det ske genom en formell rättslig process med en inlämnad motion, och domaren måste finna att det är absolut nödvändigt för att lösa tvisten. Det är mycket osannolikt i ett förtalsmål.

Amerikanska domstolar är mycket restriktiva med att tillåta tvångsundersökningar i civilmål. Det är ett ingripande i personens rätt till kroppslig integritet (Fourth Amendment), och det anses integritetskränkande, särskilt i fall där andra bevis kan läggas fram.

Ett DNA-test för att bevisa könsidentitet i ett förtalsmål skulle nästan säkert avslås av domstolen som irrelevant, oproportionerligt och integritetskränkande.

Men som jag skrivit många gånger - jag hoppas också på ett sådan test men finner det osannolikt att det kommer ske vare sig genom tvång eller frivilligt..

ChatGPT:

Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-08-01 kl. 17:43.
Citera
2025-08-01, 17:47
Bannlyst
Citat:
"Lite ifrågasättande"??

Kan du ju kalla knasigheterna för om du vill. Här är en annan åsikt:
Personally, I think she should be nervous.

Robert Barnes, the right-wing attorney who defended the loony conspiracy theorist Alex Jones, agrees.

“Owens told some of the dumbest, obvious lies one can tell,” Barnes wrote Thursday on X. “She has 0% chance of winning in court.”

I can hardly wait.
https://www.latimes.com/opinion/story/2025-07-27/france-macron-candace-owens-defamation-lawsuit

F ö ljuger du nu om Macrons ålder då. 15 (enligt stämningsansökan) kan tyckas göra en marginell skillnad, men den var laglig.
Dom ska ha inlett förhållandet när Macron var med i en pjäs.
Han var då 14 och Brigitte 39.
Citera
2025-08-01, 17:52
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Dom ska ha inlett förhållandet när Macron var med i en pjäs.
Han var då 14 och Brigitte 39.
15 säger Macron. Varför tror du på foliehatten Owens som är så galen att hon inte ens tror på månlandningarna?
Citera
2025-08-01, 18:01
Bannlyst
Citat:
15 säger Macron. Varför tror du på foliehatten Owens som är så galen att hon inte ens tror på månlandningarna?
Det är ju bara att kolla när han var med i pjäsen.

Jag hoppas månlandningarna blir hennes nästa projekt.
Citera
2025-08-01, 18:12
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Nej. Att vara med i en pjäs är ju inte samma som att ha ett förhållande, eller hur?

Månlandningarna i sig är nog ett rätt ofarligt ämne, men eftersom det är helgalna Owens med förväntningar från lika galna fans, så kommer hon väl att göra bort sig igen med helt världsfrånvända lögner om att någon astronaut som fortfarande lever kidnappar barn och dricker deras blod. Kan bli skoj att följa även den cirkusen på avstånd.

Citera
2025-08-01, 18:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

De träffades första gången när han anslöt till teateruppsättningen. - vad får dig att tro att de ”blev tillsammans” så fort de träffades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in