Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Hur kan det komma sig att USA, under andra kvartalet, har en årstillväxt i BMP beräknat till 3,0%
Hur mycket av det var Trumps stora ökning av anställda inom ICE? Eller är den uppgiften lika mycket FALSK som de ursprungliga siffrorna om nya jobb?
Citat:
Ursprungligen postat av
TeEsEr
Ett diplomatiskt sätt att säga att det inte går att lita på Trump. Trump devalverar USA som handelspartner och efter bara sex månader som president har han etablerat sig som en opålitlig och nyckfull ledare vars utttalanden knappast kan tas på allvar.
Det var känt redan INNAN att Trump är en storbedragare som inte går att lita på.
Nu har Trump gjort att det inte går att lita på avtal med USA HELLER.
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
När man läser detta, så undrar man hur de ens kommit fram till alla dessa konstiga siffror.
Jag röstar för att det är den där piltavlan de använt, för ingen intelligens kan räknat ihop detta spektaklet.
Trumps idiotiska uträkning är känd.
Hur mycket tullinkomster behövs för att täcka upp underskottet USA har i handelsballansen med respektive land. Omräknat till procent av importen.
Citat:
Ursprungligen postat av
1ulvius9
Avtalen är på plats.
Det är de ju INTE ens för (en del) av de 8 USA påstår är klara...
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Precis, han har ju rivit upp alla handelsavtal som fanns. Dessa förhandlingar är ju just för att han brutit alla avtal. Nästa vecka kan han säga att alla bilar och mediciner får 50 % oavsett land (Som med stål, aluminium, koppar) och då faller ju hela avtalen med Japan, Sydkorea och EU som exporterar mycket bilar. 15 % som de har nu blir ju oväsentligt.
Trump har redan pratat om 200 % tullar på mediciner...

Fast Trump har även pratat om att sänka medicinkostnader med 1500 % vilket är omöjligt eftersom det inte går att sänka med mer än 100 %
så jag undrar om Trump ens förstår vad procent är...
Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
Tull != Moms.
Du hade rätt för en gångs skull!!!

Jag visste inte att "inte lika med" skrivs så OLOGISKT nu för tiden. Eftersom original är ett sträck SNETT över = borde det ju skrivas /= istället.
Och så utgick jag ifrån att du hade fel igen eftersom du har det ofta
Citat:
Ursprungligen postat av
Stor-Men-Snabb
..TDS'n har verkligen skrynklat ihop hjärnan på dig. Släpp sargen och försök tänka utan en bild på Trump på näthinnan. Livet blir enklare då.
Som fel av dig nu igen
Jag tänker en massa på annat. T ex på fotboll och mina företag.