Citat:
Ursprungligen postat av
KringEx
Om man själv väljer att man vill avsluta sin larobehandling så får man välja själv hur snabbt man vill trappa ur.
Blir man ofrivilligt utskriven så får man i min kommun 14 dagars nedtrappning och sen klipper dom vid 2 mg. 2 mg är även lägsta dosen innan man klipper när man har valt att avsluta det själv.
Sen får man ha i åtanke att det är inte samma sak att klippa vid 2 mg när man snortar eller injicerar som när man tar tabletterna som man ska; sublingualt. Biotillgängligheten är betydligt större både vid nasalt och intravenöst bruk än vid sublingualt. Det gör att jämföra med att man skulle klippa vid ungefär 8 mg vid sublingualt bruk.
Dessutom varar effekten betydligt längre vid sublingual användning och kraschen blir inte nämnvärt så hård som vid nasalt eller IV brukande.
Tack för infon.
Jag är själv i en period där jag försöker fasa ut helt, men har tagit opioder i flera år PGA. en olycka och har inte riktigt sökt mig till dessa för något russyfte men man blir ju ändå beroende.
Jag hade diskuterat med en vän som sökt hjälp för några år sedan men när jag berättade att jag var nere på cirka 1,5 - 2mg om dagen så fick jag höra att dom förmodligen inte ens skulle hjälpa mig utan bara säga åt mig o sluta cold-turkey.
Något jag inte klarar av, hamnar liksom i fosterställning , sömnlös, ont i hela kroppen och magproblem delux, går inte att jobba eller vara bland människor när man svettas som en gris :/
Det absolut värsta jag kan tänka mig är att jag söker hjälp och går igenom den här processen för att sedan inte få någon hjälp och bli märkt för evigt i journalen.