Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-29, 18:59
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
Köpte en sub för första gången på 2-3 månader igår. Fick samma effekt av 2mg som jag fick av 8mg innan uppehållet.
Riktigt prisvärt när man får bra effekt av så pass låg dos.

Har en nära vän som får sub genom LARO och kan sälja en 8a per vecka för 100kr till mig.
Hur ofta skulle ni tro att jag kan ta sub utan att bygga upp en tolerans? Hade velat hålla mig till 2-3mg doser och inte behöva dra i mig en hel 8a för att få bra effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
100 spänn är verkligen kompis pris..dem flesta skulle ta 200 iaf. Omöjligt att säga...kanske en gång i veckan låter rimligt. Det är säkert stor risk att du kommer hamna där igen...det jag o många här lärt sig att det är en minoritet som kan hantera opioider...dem är fruktansvärt beroendeframkallande. Klart sub är lättare att hantera än horse...men det är ändå svårt...för man vill vara i det stadiet gärna varje dag..varje minut..varje sekund.

100-150kr är ändå standard speciellt om man är kompisar. 150-200 är väl "gatu" priset.

Du kan chilla på 2-4mg ganska länge. Det är när du överstiger det är svårt att "gå tillbaka" för då pajar man det lite, svårt att förklara men jag tror du förstår.
Citera
2025-07-31, 18:42
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappenklister
Hej!

Ursäkta sent svar. Men ja ifrån suben är jag ren, var ett tag sedan jag tog opiater. Hade bara en 8 mgare men ingen opiat tolerans så den höll ganska länge

Mvh

Ja min första 8a höll nog en vecka och då Hade jag redan ett pågående tram missbruk. Men langare trodde det skulle vara bättre och efter det bytte jag aldrig tillbaka. 0.5mg gjorde mig lite hög och ingen abs. tog ändå 1500-2000mg i flera år innan dess.
Citera
2025-08-01, 18:09
Medlem
CatOnDopamines avatar
Hur snabbt brukar man trappa ner med subutex på t.ex Laro om man vill bli helt ren så att säga?
Har tidigare tagit 2mg / dag men det vart ju en jävla AT när man inte hade några kvar
Citera
2025-08-03, 11:58
Medlem
KringExs avatar
Lite nördig information till er som vill ha lite mer korrekt information om Buprenorfin och dess olika biotillgängligheter;

Enligt Wikipedia så är biotillgängligheten vid nasalt intag ca 48%. Det kanske stämmer om personen i fråga som snortar sin sub drar ner mycket pulver i halsen så att det åker ner i magen, med vid korrekt snortteknik så är upptaget det tredubbla jämfört med sublingualt intag, vilket är ca 30%. Alltså så tas ca 60% upp vid nasalt intag.
En annan intressant sak är att medicinen Temgesic, som innehåller endast 0,2 och 0,4 mg Buprenorfin, har en biotillgängligheten på hela 50% vid sublingualt intag! Det går att läsa på FASS.

Hoppas att ni blev lite klokare nu! 😇
Citera
2025-08-04, 18:49
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatOnDopamine
Hur snabbt brukar man trappa ner med subutex på t.ex Laro om man vill bli helt ren så att säga?
Har tidigare tagit 2mg / dag men det vart ju en jävla AT när man inte hade några kvar

Om man själv väljer att man vill avsluta sin larobehandling så får man välja själv hur snabbt man vill trappa ur.
Blir man ofrivilligt utskriven så får man i min kommun 14 dagars nedtrappning och sen klipper dom vid 2 mg. 2 mg är även lägsta dosen innan man klipper när man har valt att avsluta det själv.
Sen får man ha i åtanke att det är inte samma sak att klippa vid 2 mg när man snortar eller injicerar som när man tar tabletterna som man ska; sublingualt. Biotillgängligheten är betydligt större både vid nasalt och intravenöst bruk än vid sublingualt. Det gör att jämföra med att man skulle klippa vid ungefär 8 mg vid sublingualt bruk.
Dessutom varar effekten betydligt längre vid sublingual användning och kraschen blir inte nämnvärt så hård som vid nasalt eller IV brukande.
Citera
2025-08-04, 21:28
Medlem
CatOnDopamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Om man själv väljer att man vill avsluta sin larobehandling så får man välja själv hur snabbt man vill trappa ur.
Blir man ofrivilligt utskriven så får man i min kommun 14 dagars nedtrappning och sen klipper dom vid 2 mg. 2 mg är även lägsta dosen innan man klipper när man har valt att avsluta det själv.
Sen får man ha i åtanke att det är inte samma sak att klippa vid 2 mg när man snortar eller injicerar som när man tar tabletterna som man ska; sublingualt. Biotillgängligheten är betydligt större både vid nasalt och intravenöst bruk än vid sublingualt. Det gör att jämföra med att man skulle klippa vid ungefär 8 mg vid sublingualt bruk.
Dessutom varar effekten betydligt längre vid sublingual användning och kraschen blir inte nämnvärt så hård som vid nasalt eller IV brukande.

Tack för infon.
Jag är själv i en period där jag försöker fasa ut helt, men har tagit opioder i flera år PGA. en olycka och har inte riktigt sökt mig till dessa för något russyfte men man blir ju ändå beroende.

Jag hade diskuterat med en vän som sökt hjälp för några år sedan men när jag berättade att jag var nere på cirka 1,5 - 2mg om dagen så fick jag höra att dom förmodligen inte ens skulle hjälpa mig utan bara säga åt mig o sluta cold-turkey.
Något jag inte klarar av, hamnar liksom i fosterställning , sömnlös, ont i hela kroppen och magproblem delux, går inte att jobba eller vara bland människor när man svettas som en gris :/

Det absolut värsta jag kan tänka mig är att jag söker hjälp och går igenom den här processen för att sedan inte få någon hjälp och bli märkt för evigt i journalen.
Citera
2025-08-07, 14:15
Medlem
Sub är den bästa opioip som finns 1,5-2 mg ärperfekt för .mig
Citera
2025-08-11, 13:02
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanne
Sub är den bästa opioip som finns 1,5-2 mg ärperfekt för .mig

Jag tycker att man får skönast effekt på doser mellan 0,2 - 1 mg (nasalt intag)
Men då ska man vara helt färsk på opioider också!
Buprenorfin är en lustig substans. Jag har skrivit detta förr men jag upprepar mig gärna så att det når ut till fler.
Doser över 2 mg ger inte mer välmående!
Det kan säkert skilja någon nanogram från person till person men jag upplevde att dom mest euforiska rusen fick jag på 1 mg och under det (nasalt intag)
Man mår ju inte dåligt på 2 mg men euforin är större på 1 mg. När man börjar komma upp i doser på 4 mg och uppåt då existerar inte eufori, bara ett allmänt välbefinnande.
Citera
2025-08-11, 19:25
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Jag tycker att man får skönast effekt på doser mellan 0,2 - 1 mg (nasalt intag)
Men då ska man vara helt färsk på opioider också!
Buprenorfin är en lustig substans. Jag har skrivit detta förr men jag upprepar mig gärna så att det når ut till fler.
Doser över 2 mg ger inte mer välmående!
Det kan säkert skilja någon nanogram från person till person men jag upplevde att dom mest euforiska rusen fick jag på 1 mg och under det (nasalt intag)
Man mår ju inte dåligt på 2 mg men euforin är större på 1 mg. När man börjar komma upp i doser på 4 mg och uppåt då existerar inte eufori, bara ett allmänt välbefinnande.

Håller helt med dig om doseringen. När man var färsking. Brukade köpa tram för tillfället av min kran på stan och så var det slut. Men så sa han, jag har sub vill du köpa det istället? Hade aldrig provat sub innan det men läste på lite och tog max 0.5mg och mådde skit första gången men andra gången mådde jag underbart. Mina bästa sub-rus är i klass med IM heroin i axeln eller röka heroin. Men även som du säger, mer än 2mg ger ingen mer eufori. Kanske att det sitter i aningen längre men inte mer än så. Underbara tider när man var färsk.
Citera
2025-08-11, 19:30
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Håller helt med dig om doseringen. När man var färsking. Brukade köpa tram för tillfället av min kran på stan och så var det slut. Men så sa han, jag har sub vill du köpa det istället? Hade aldrig provat sub innan det men läste på lite och tog max 0.5mg och mådde skit första gången men andra gången mådde jag underbart. Mina bästa sub-rus är i klass med IM heroin i axeln eller röka heroin. Men även som du säger, mer än 2mg ger ingen mer eufori. Kanske att det sitter i aningen längre men inte mer än så. Underbara tider när man var färsk.

Jag tror att det är därför man klipper subben vid 2 mg när man trappas ut ur laro. Även om det är en frivillig nedtrappning och man får bestämma hastigheten så får man inte gå lägre än 2 mg för att det kanske retar hjärnan att fortsätta?
Citera
2025-08-11, 19:33
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Jag tror att det är därför man klipper subben vid 2 mg när man trappas ut ur laro. Även om det är en frivillig nedtrappning och man får bestämma hastigheten så får man inte gå lägre än 2 mg för att det kanske retar hjärnan att fortsätta?

Jag går nämligen på LARO och har frågat hur en ev nedtrappning hade sett ut och du kan få hem x-antal 2mgare när du kommit ner till 2mg/dag och så får du välja själv hur du vill göra sista biten. Om man bara vill gnaga litegrann på en 2a så är det ok, sitt eget tempo. Så funkar det på min mottagning åtminstone.
Citera
2025-08-11, 19:37
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Jag går nämligen på LARO och har frågat hur en ev nedtrappning hade sett ut och du kan få hem x-antal 2mgare när du kommit ner till 2mg/dag och så får du välja själv hur du vill göra sista biten. Om man bara vill gnaga litegrann på en 2a så är det ok, sitt eget tempo. Så funkar det på min mottagning åtminstone.

Okej. Ja så skulle man nog kunna göra där jag går på laro också.
Det känns som att man kommer att ligga på 2 mg väldigt väldigt länge om man försöker trappa ur 🤣 Just den där sista biten tror jag är extremt svårt att skiljas från 😥
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in