• 1
  • 2
2025-07-30, 18:05
Medlem
LionFromZions avatar
Har testat THCA blommor, badder och live resin. Aldrig använt isolat men läser att många blandar isloatet med CBD hash för att få ett gött röka som är lagligt att beställa. Det har fått mig att fundera om man inte kan göra samma sak själv med olika dabs. Allt är väl CBD med tillsatt isolat hur som helst, right?

Har letat i svenska shoppar efter CBD wax, crumble, live resin, badder osv men hittar inte något förutom smoketower som tar sjuka 4-500 för 0.5g... Varför säljer ingen mer det och till ett rimligt pris? Någon som vet vart man hittar det?

Någon som gjort detta tidigare och vet ungefär hur mkt isolat man skulle ta per gram koncentrat?

Blandar det ut sig bra så att man inte får massa bränd skit i nailen?

Edit:
Undrar även om någon vet om CBD fastnar i tullen om man beställer från utomlands?
Senast redigerad av LionFromZion 2025-07-30 kl. 18:09.
Citera
2025-07-31, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Har testat THCA blommor, badder och live resin. Aldrig använt isolat men läser att många blandar isloatet med CBD hash för att få ett gött röka som är lagligt att beställa. Det har fått mig att fundera om man inte kan göra samma sak själv med olika dabs. Allt är väl CBD med tillsatt isolat hur som helst, right?

Har letat i svenska shoppar efter CBD wax, crumble, live resin, badder osv men hittar inte något förutom smoketower som tar sjuka 4-500 för 0.5g... Varför säljer ingen mer det och till ett rimligt pris? Någon som vet vart man hittar det?

Någon som gjort detta tidigare och vet ungefär hur mkt isolat man skulle ta per gram koncentrat?

Blandar det ut sig bra så att man inte får massa bränd skit i nailen?

Edit:
Undrar även om någon vet om CBD fastnar i tullen om man beställer från utomlands?

Lässvårigheter? Bokstavligen talat nästan högst upp på sidan (FB) Nätshoppar för lagliga cannabinoider
Citera
2025-07-31, 20:12
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notused
Lässvårigheter? Bokstavligen talat nästan högst upp på sidan (FB) Nätshoppar för lagliga cannabinoider

Inte alls några lässvårigheter din tråkiga mupp. Lämna adminjobb till admin istället, vill de flytta tråden så är det inga problem.

Nu rörde mina frågor annat än just bara shoppar, där av gjorde jag en egen tråd. Frågar om erfarenheter, tillvägagångssätt och allmän diskussion om att blanda egna dabs.
Citera
2025-08-01, 09:29
Medlem
flygandApans avatar
https://cannabislight.se/produkt/cbd-destillat/

Där har du för bra pris. Jag har köpt deras i flera år, bästa på svenska marknaden enligt mig.

Jag röker det tillsammans med isolat, funkar riktigt bra och kan tänka mig att det blir ännu bättre om man dabbar det med isolat.
Citera
2025-08-01, 20:34
Medlem
https://www.upgradenatural.com/produ...cbd-destillat/

Det blandar nog ut sig bra om destillatet är lite varmt/flytande, det är upp till dig att röra om det väl. Brukar bli rätt trögt att arbeta med destillat som är i rumstemperatur.

Tycker också att cannabislight.se är bra, har rökt deras cbd-blommor.
Citera
2025-08-01, 21:34
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan

Där har du för bra pris. Jag har köpt deras i flera år, bästa på svenska marknaden enligt mig.

Jag röker det tillsammans med isolat, funkar riktigt bra och kan tänka mig att det blir ännu bättre om man dabbar det med isolat.

Tack så mycket för länken! Mycket bättre pris. Hur mycket isolat blandar du i en femma av den?

Lite konstigt att de inte har bilder på det. Går det jämföra konsistens med badder, crumble eller resin?
Citera
2025-08-02, 11:34
Medlem
Citat:

Ja la en beställning igår därifrån. Är dom snabba med leverans?
Citera
2025-08-02, 12:13
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Tack så mycket för länken! Mycket bättre pris. Hur mycket isolat blandar du i en femma av den?

Lite konstigt att de inte har bilder på det. Går det jämföra konsistens med badder, crumble eller resin?

Jag har en rejäl tolerans så jag blandar bara i typ 100-200 mg isolat och en liten klump CBD destillat i en cigg.

Det är som ett wax/crumble typ.
Citera
2025-08-02, 12:14
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igd
Ja la en beställning igår därifrån. Är dom snabba med leverans?

Generellt en dag, har fått vänta två dagar nån enstaka gång.
Citera
2025-08-03, 10:22
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stornegern271
https://www.upgradenatural.com/produ...cbd-destillat/

Det blandar nog ut sig bra om destillatet är lite varmt/flytande, det är upp till dig att röra om det väl. Brukar bli rätt trögt att arbeta med destillat som är i rumstemperatur.

Tycker också att cannabislight.se är bra, har rökt deras cbd-blommor.

Tack för länken! Gick på det andra alternativet från cannabislight, både på grund av priset och att Flygandeapan sa att det var som vax/crumble i konsistens. Känns som det är bättre för att daba än destillat, även om det står att båda är det. Från Upgradenatural så såg det ut som klassiskt destillat man har i cartridges på bilderna.

Citat:
Jag har en rejäl tolerans så jag blandar bara i typ 100-200 mg isolat och en liten klump CBD destillat i en cigg.

Det är som ett wax/crumble typ.

Okej, får se lite hur jag gör. Har beställt 3g isolat och CBD nu. Får väl testa göra en blandning på 0.5g först med kanske 0.3g isolat och se hur det blir. Blir det bra potens och schysst att daba så är det bara blanda allt rakt upp och ner, annars justera ration.
Jag återkommer med en rapport i veckan när jag fått hem det och hunnit experimentera.
Citera
2025-08-05, 12:16
Medlem
LionFromZions avatar
Har fått hem grejerna och hunnit testa det nu så här kommer en rapport.

Inköp
5g CBD destillat - 250kr
3g THCA isolat - 625kr

Utförande
Blandade först 0.5g CBD med 0.3g isolat. Tyckte inte det blev potent nog så blandade sedan i 2g CBD och 1.7g isolat till.
Slutligen blev det alltså 2.5g CBD och 2g isolat.

Totalt blev det då 4.5g för ungefär 540kr, alltså 120kr/g.

Har kört två dabs och en vape av det och det kickar riktigt bra, jämförbart med THCA koncentraten man kan köpa från shopparna. Smaken är den lite tråkigare biten. Smakar inte dåligt men det är verkligen inga goa terps i det. Smakar lite örtigt och skogit.

Bild
https://ibb.co/nsjRS4Xs

Slutsats
Skulle säga att det blev ett nice budgetkoncentrat som absolut gör sitt jobb. Skulle vara intressant att testa vidare med andra CBD koncentrat.
Citera
2025-08-06, 18:21
Medlem
flygandApans avatar
Tack för recension och hur du gjorde!

Citat:
Har fått hem grejerna och hunnit testa det nu så här kommer en rapport.

Inköp
5g CBD destillat - 250kr
3g THCA isolat - 625kr

Utförande
Blandade först 0.5g CBD med 0.3g isolat. Tyckte inte det blev potent nog så blandade sedan i 2g CBD och 1.7g isolat till.
Slutligen blev det alltså 2.5g CBD och 2g isolat.

Totalt blev det då 4.5g för ungefär 540kr, alltså 120kr/g.

Har kört två dabs och en vape av det och det kickar riktigt bra, jämförbart med THCA koncentraten man kan köpa från shopparna. Smaken är den lite tråkigare biten. Smakar inte dåligt men det är verkligen inga goa terps i det. Smakar lite örtigt och skogit.

Bild
https://ibb.co/nsjRS4Xs

Slutsats
Skulle säga att det blev ett nice budgetkoncentrat som absolut gör sitt jobb. Skulle vara intressant att testa vidare med andra CBD koncentrat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in