Citat:
Ursprungligen postat av
LuiLui
Om man INTE är en rockstar så får man fängelse eller vård om man misshandlar kvinnor (frun), beter sig som ett svin, bajsar på golvet och saboterar hotellrum, super och knarkar som om det inte fanns en morgondag, är stygg mot djur och ger fan i sina barn samt är ett helvete mot andra nära och kära.
Om man däremot är en rockstar och beter sig som ovanstående, då är det helt ok. Världens bästa sångare. Ozzy, we LOVE u.
Vem är idioten?
Ett bra inlägg i en tråkig tråd. Tack.
Jag älskar OZZYs röst och hans musik (iaf fram till Ozzmosis som är en konstig spretig skapelse med bedrövlig produktion) men glorifierandet av personen OZZY är fan helt hjärndött.
OZZY blev förlåten för allt, för att 1) han hade en cool röst 2) han drog in pengar åt en massa lojala medarbetare i åratal 3) han gav också jobb åt äckliga journalister 4) han kunde showa 5) han fixade lyxliv åt sin hemska fru och barnen 6) han bjöd på sig själv offentligt i flera decennier
Men nån "working class hero" eller nån förebild var han fan inte. Nu verkar hela Birmingham stå och grina offentligt och alla tycker att OZZY var det bästa som hänt sedan Jesus föddes, typ.
Det är så överdrivet alltihop.
OZZY var en lucky bastard, en slacker med tur, som var bra på att utnyttja andra. Hans behandling av Jake E Lee och Daisley (bland andra) är fan kriminell. I den genomsmutsiga. musikindustrin lyckades OZZY vara ovanligt smutsig.
Han var en stor entertainer och sångare, ja. En stor människa? I helvete heller.
Sen blir jag så j-a trött på att alla tror att OZZY var en jordnära och superärlig person, som var som alla andra. Han var en nerdakad gris, som bodde i en lyxvilla och ärlig var han knappast. Världen belönar inte ärliga och fina människor, så enkelt är det.
Visst, han bjöd på sig själv til max men det betyder inte att den riktiga OZZY visade sig för världen 24/7. Men hans fans är så naiva att de tror det. Samma sorts människor som tror att Hetfield och Angus Young lever som vanliga människor, fast de är snuskigt rika.
Jag nämner Young och Hetfield för att de är lika duktiga som OZZY på att "klä ner sig" och spela dummare och enklare än vad de är.
Fan kan inte folk acceptera att dessa snubbar är hänsynslösa multimiljonärer, ljusår från vanligt folk.
RIP OZZY. Tack för musiken men som person kan du sticka och brinna.