2025-07-31, 12:09
Medlem
VoktorDodkas avatar
Många tror det var supande som gjorde hans stil stel och robotlik, är man full så raglar man och är odräglig. Här är en bild på anledningen till varför han var som han var under 70 och 80-talet; https://www.reddit.com/r/pics/comments/1fyssac/ozzy_osbourne_with_a_bag_of_nose_candy_in_1984/#lightbox

Och eftersom man inte ska behöva klicka på en länk för att förstå vad den handlar om kan jag tala om att det är en bild på Ozzy med en stor påse kola, kokain alltså, en helt annan drog än alkohol. Det är extremt vanligt att ryktena är försnällade och kallar tungt drogmissbruk för supande.
Citera
2025-07-31, 12:11
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
På pojkrummet lyssnade man mer på Dios plattor o tyckte hans karriär var större än Ozzys. Nu inser man att så ej var fallet. Även om Dio spelade i Scandinavium o Ozzy i Solnahallen.

Det var väl lite fram och tillbaka med det där, av någon anledning.

Ozzy var på Isstadion och Draken 83. Dio på Draken hösten 83 och Isstadion året därpå.
Senast redigerad av Oakenshield 2025-07-31 kl. 12:14.
Citera
2025-07-31, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
säga vad man vill om Sharon och hur hon behandlat musiker hit och dit (som en jävla häxa rent ut sagt, inget snack om saken) men det är tveklöst att de älskade varann och hur mkt vi än vill hata henne så räddade hon hans liv, det kommer man inte ifrån, så nog var det äkta tårar

När Ozzy dog, försvann halva hennes universum, så är det.
Citera
2025-07-31, 14:00
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Vilka krokodiltårar Sharon uppvisade under liktåget.men går väl inte förvänta sig annat av sånt trash.

Varför tror du att det var krokodiltårar och inte genuin sorg?
Citera
2025-07-31, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield

Ozzy var på Isstadion och Draken 83. Dio på Draken hösten 83 och Isstadion året därpå.

Vilket koll du har. I'm not worthy.
Citera
2025-07-31, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Många tror det var supande som gjorde hans stil stel och robotlik, är man full så raglar man och är odräglig. Här är en bild på anledningen till varför han var som han var under 70 och 80-talet; https://www.reddit.com/r/pics/comments/1fyssac/ozzy_osbourne_with_a_bag_of_nose_candy_in_1984/#lightbox

Och eftersom man inte ska behöva klicka på en länk för att förstå vad den handlar om kan jag tala om att det är en bild på Ozzy med en stor påse kola, kokain alltså, en helt annan drog än alkohol. Det är extremt vanligt att ryktena är försnällade och kallar tungt drogmissbruk för supande.

Snälla man blir inte stel och robotlik av kokain. Försöker du trolla?
Nervös kan man bli, och ryckig, men rigid i kroppen som Ozzy? Har aldrig hört om nåt sånt.

Det finns fö massor av alkisar som inte raglar och är otrevliga.

Råalkisar kan blåsa 2 promille och bete sig helt normalt. De går och står och kör bil.
Det är inte förrän de blåser som man fattar hur alkholiserade de är.
En av mina nära anhöriga är fö nykter alkoholist. När hen söp som värst, drack hen varje dag i månader i sträck. Hen raglade aldrig och förde inte oväsen.

Angåend Ozzy, så kommer han att gå till historien som ett varnande exempel.

Han har inte tagit något ansvar för sitt missbruk alls.
Han har skitit totalt i barnen, fruarna, kollegorna och vännerna.

Vad mer? Iommi har varit en extrem kolatorsk och han uppvisar inget konstigt rörelsemönster alls ...
Citera
2025-07-31, 16:57
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
OZZY var råalkoholist och söp på den nivå som man kan förvänta sig av en rockstjärna, med miljoner dollar på banken och en armé av stödpersoner. Ozzy drack inte i veckor eller månader. Han drack flera år i sträck. Turné = konstant fylla. Hemmaliv och tristess = konstant fylla. Livet = fylla.

Min uppfattning är att OZZY var så alkoholskadad att det syntes. Dvs han var nervskadad och hjärnskadad.

Han kommer att kommas ihåg som den mest söndersupna, fungerande rockstjärnan någonsin.

Snacka om att vara högfungerande alkoholist.

Visst har han parkinson men man kan också använda gömma sina alkoholskador bakom en parkinsondiagnos.

En sak som jag har funderat över, är hans stela, konstiga kroppsspråk på scen.
Han rör sig normalt på sjuttiotalet men på åttiotalet börjar han trippa omkring (no pun intended) med benen tätt ihop. Det ser ut som om benen är stela och hela kroppen är stel.

Jag gissar att det är hans supande som förstört nerverna.

Lite konstigt att ingen kommenterar detta.

Fan vilken tragisk människa.

I hans katalog finns förvånansvärt få låtar om alkohol men Demon alcohol och Suicide Solution ska såklart nämnas. Och låten Spiders (på BATM) låter ju som tonsatt fylledille.
Din uppfattning ja, hade han fått tillgång till alla övriga droger så hade det garanterat balanserat ut sig.
Men det är så här en del vill att samhället ska se ut. Alla ska supa ned sig i stället för att ha ett fungerande hälsosamt lagligt blandmissbruk. Ozzy var ju nykter under största delen under hans andra halva av livet

Lemmy drack en flaska bourbon om dagen, men så kontrade han med ett gram tjack också, fram tills han stupade. Ozzy har ju varit nykter större delen av hans MTV kändisskap..
Ozzy kanske inte var helt rätt född ifrån början heller?

Sen tror jag inte du vet vad en högfunktionell alkoholist är heller
Har man som Ozzy flera miljoner och inte behöver lyfta ett finger på dagarna. Hur svårt är det att vara funktionell då,oavsett vad man missbrukar ?

Nä. Högfunktionella alkisar, är 45 åriga Bosse som åker till jobbet varje dag där han varit i 20 år ,tar några menthol tabletter på morgonen och efter lunch. De flesta fattar ingenting, de andra skiter i det för att Bosse är bäst på jobbet
Senast redigerad av Giant Squid 2025-07-31 kl. 17:04.
Citera
2025-07-31, 17:31
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
VARFÖR var han som en grönsak redan i början av 2000-talet? Han staplade ju omkring i serien och fick knappt ur sig ord, men fick inte Parkinson förrän typ 20 år senare. Han såg väldigt autistisk ut.

Jag är fascinerad av hur han lyckades vara otrogen med det utseendet/beteendet, det går ju inte att hitta nånting sexigt över honom när man ser eller hör honom prata. Vet man dessutom att han försökte strypa Sharon, dödade alla familjens katter osv så är jag förundrad att folk nu kallar honom "a beautiful soul" och sånt...

Om man INTE är en rockstar så får man fängelse eller vård om man misshandlar kvinnor (frun), beter sig som ett svin, bajsar på golvet och saboterar hotellrum, super och knarkar som om det inte fanns en morgondag, är stygg mot djur och ger fan i sina barn samt är ett helvete mot andra nära och kära.

Om man däremot är en rockstar och beter sig som ovanstående, då är det helt ok. Världens bästa sångare. Ozzy, we LOVE u.

Vem är idioten?
Citera
2025-07-31, 17:40
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka

Och, är du laestadian? Varenda rockband knarkade, läs The dirt.
Citera
2025-07-31, 17:42
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Och, är du laestadian? Varenda rockband knarkade, läs The dirt.
Markera gärna i mitt inlägg var jag påstår något annat.
Citera
2025-07-31, 17:57
Medlem
Var inte Isstadion som förband till whitesnake?

Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield

Citera
2025-07-31, 18:16
Medlem
Är det sant att han bet av huvuden på diverse djur, eller vart det bara en isolerad händelse med fladdermusen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in