Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
OZZY var råalkoholist och söp på den nivå som man kan förvänta sig av en rockstjärna, med miljoner dollar på banken och en armé av stödpersoner. Ozzy drack inte i veckor eller månader. Han drack flera år i sträck. Turné = konstant fylla. Hemmaliv och tristess = konstant fylla. Livet = fylla.
Min uppfattning är att OZZY var så alkoholskadad att det syntes. Dvs han var nervskadad och hjärnskadad.
Han kommer att kommas ihåg som den mest söndersupna, fungerande rockstjärnan någonsin.
Snacka om att vara högfungerande alkoholist.
Visst har han parkinson men man kan också använda gömma sina alkoholskador bakom en parkinsondiagnos.
En sak som jag har funderat över, är hans stela, konstiga kroppsspråk på scen.
Han rör sig normalt på sjuttiotalet men på åttiotalet börjar han trippa omkring (no pun intended) med benen tätt ihop. Det ser ut som om benen är stela och hela kroppen är stel.
Jag gissar att det är hans supande som förstört nerverna.
Lite konstigt att ingen kommenterar detta.
Fan vilken tragisk människa.
I hans katalog finns förvånansvärt få låtar om alkohol men Demon alcohol och Suicide Solution ska såklart nämnas. Och låten Spiders (på BATM) låter ju som tonsatt fylledille.
Din uppfattning ja, hade han fått tillgång till alla övriga droger så hade det garanterat balanserat ut sig.
Men det är så här en del vill att samhället ska se ut. Alla ska supa ned sig i stället för att ha ett fungerande hälsosamt lagligt blandmissbruk. Ozzy var ju nykter under största delen under hans andra halva av livet
Lemmy drack en flaska bourbon om dagen, men så kontrade han med ett gram tjack också, fram tills han stupade. Ozzy har ju varit nykter större delen av hans MTV kändisskap..
Ozzy kanske inte var helt rätt född ifrån början heller?
Sen tror jag inte du vet vad en högfunktionell alkoholist är heller
Har man som Ozzy flera miljoner och inte behöver lyfta ett finger på dagarna. Hur svårt är det att vara funktionell då,oavsett vad man missbrukar ?
Nä. Högfunktionella alkisar, är 45 åriga Bosse som åker till jobbet varje dag där han varit i 20 år ,tar några menthol tabletter på morgonen och efter lunch. De flesta fattar ingenting, de andra skiter i det för att Bosse är bäst på jobbet