Citat:
Ursprungligen postat av
Citronfrommage
VARFÖR var han som en grönsak redan i början av 2000-talet? Han staplade ju omkring i serien och fick knappt ur sig ord, men fick inte Parkinson förrän typ 20 år senare. Han såg väldigt autistisk ut.
OZZY var råalkoholist och söp på den nivå som man kan förvänta sig av en rockstjärna, med miljoner dollar på banken och en armé av stödpersoner. Ozzy drack inte i veckor eller månader. Han drack flera år i sträck. Turné = konstant fylla. Hemmaliv och tristess = konstant fylla. Livet = fylla.
Min uppfattning är att OZZY var så alkoholskadad att det syntes. Dvs han var nervskadad och hjärnskadad.
Han kommer att kommas ihåg som den mest söndersupna, fungerande rockstjärnan någonsin.
Snacka om att vara högfungerande alkoholist.
Visst har han parkinson men man kan också använda gömma sina alkoholskador bakom en parkinsondiagnos.
En sak som jag har funderat över, är hans stela, konstiga kroppsspråk på scen.
Han rör sig normalt på sjuttiotalet men på åttiotalet börjar han trippa omkring (no pun intended) med benen tätt ihop. Det ser ut som om benen är stela och hela kroppen är stel.
Jag gissar att det är hans supande som förstört nerverna.
Lite konstigt att ingen kommenterar detta.
Fan vilken tragisk människa.
I hans katalog finns förvånansvärt få låtar om alkohol men Demon alcohol och Suicide Solution ska såklart nämnas. Och låten Spiders (på BATM) låter ju som tonsatt fylledille.