2025-07-30, 17:33
Medlem
BlackBookss avatar
Vad är oddsen att SHARON är dö innan 2025 är över?
Ser inte kry ut alls.
Citera
2025-07-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Ser inte kry ut alls.
Det är inte alls omöjligt då dom var ganska så tajta som jag har förstått det. Möjligt att kärleken till barnen kan få henne lite mer viljestark och att leva vidare.
Citera
2025-07-30, 19:19
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Ser inte kry ut alls.

Det var min första tanke när jag såg henne på begravningen. Hon såg väldigt skör ut, ser ut som att hon har tappat flera kg senaste veckorna.
Citera
2025-07-31, 01:02
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du kanske inte kände till henne förräns hon lyckades få sin nuna på tv. Det var väl hennes dröm
Innan hade hon ju lyckats få Ozzy till någon pudel ballad rockare, det var väl då du upptäckte honom.
Bättre om han kört hela vägen in kaklet med det som han var bra på. Spela roll om han inte fått spela Al Bundy i tv och leva som en grönsak sista decenniet.
VARFÖR var han som en grönsak redan i början av 2000-talet? Han staplade ju omkring i serien och fick knappt ur sig ord, men fick inte Parkinson förrän typ 20 år senare. Han såg väldigt autistisk ut.

Jag är fascinerad av hur han lyckades vara otrogen med det utseendet/beteendet, det går ju inte att hitta nånting sexigt över honom när man ser eller hör honom prata. Vet man dessutom att han försökte strypa Sharon, dödade alla familjens katter osv så är jag förundrad att folk nu kallar honom "a beautiful soul" och sånt...
Citera
2025-07-31, 02:37
Medlem
Moobs avatar
Vilka krokodiltårar Sharon uppvisade under liktåget.men går väl inte förvänta sig annat av sånt trash.
Citera
2025-07-31, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
VARFÖR var han som en grönsak redan i början av 2000-talet? Han staplade ju omkring i serien och fick knappt ur sig ord, men fick inte Parkinson förrän typ 20 år senare. Han såg väldigt autistisk ut.

OZZY var råalkoholist och söp på den nivå som man kan förvänta sig av en rockstjärna, med miljoner dollar på banken och en armé av stödpersoner. Ozzy drack inte i veckor eller månader. Han drack flera år i sträck. Turné = konstant fylla. Hemmaliv och tristess = konstant fylla. Livet = fylla.

Min uppfattning är att OZZY var så alkoholskadad att det syntes. Dvs han var nervskadad och hjärnskadad.

Han kommer att kommas ihåg som den mest söndersupna, fungerande rockstjärnan någonsin.

Snacka om att vara högfungerande alkoholist.

Visst har han parkinson men man kan också använda gömma sina alkoholskador bakom en parkinsondiagnos.

En sak som jag har funderat över, är hans stela, konstiga kroppsspråk på scen.
Han rör sig normalt på sjuttiotalet men på åttiotalet börjar han trippa omkring (no pun intended) med benen tätt ihop. Det ser ut som om benen är stela och hela kroppen är stel.

Jag gissar att det är hans supande som förstört nerverna.

Lite konstigt att ingen kommenterar detta.

Fan vilken tragisk människa.

I hans katalog finns förvånansvärt få låtar om alkohol men Demon alcohol och Suicide Solution ska såklart nämnas. Och låten Spiders (på BATM) låter ju som tonsatt fylledille.
Senast redigerad av Eremona2.0 2025-07-31 kl. 06:26.
Citera
2025-07-31, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
OZZY var råalkoholist och söp på den nivå som man kan förvänta sig av en rockstjärna, med miljoner dollar på banken och en armé av stödpersoner. Ozzy drack inte i veckor eller månader. Han drack flera år i sträck. Turné = konstant fylla. Hemmaliv och tristess = konstant fylla. Livet = fylla.

Min uppfattning är att OZZY var så alkoholskadad att det syntes. Dvs han var nervskadad och hjärnskadad.

Han kommer att kommas ihåg som den mest söndersupna, fungerande rockstjärnan någonsin.

Snacka om att vara högfungerande alkoholist.

Visst har han parkinson men man kan också använda gömma sina alkoholskador bakom en parkinsondiagnos.

En sak som jag har funderat över, är hans stela, konstiga kroppsspråk på scen.
Han rör sig normalt på sjuttiotalet men på åttiotalet börjar han trippa omkring (no pun intended) med benen tätt ihop. Det ser ut som om benen är stela och hela kroppen är stel.

Jag gissar att det är hans supande som förstört nerverna.

Lite konstigt att ingen kommenterar detta.

Fan vilken tragisk människa.

I hans katalog finns förvånansvärt få låtar om alkohol men Demon alcohol och Suicide Solution ska såklart nämnas. Och låten Spiders (på BATM) låter ju som tonsatt fylledille.

Parkinson gör dig stel. Extremt stel . Utan medicin ( dopamin)kan du ej röra dig!
Citera
2025-07-31, 09:25
Medlem
På pojkrummet lyssnade man mer på Dios plattor o tyckte hans karriär var större än Ozzys. Nu inser man att så ej var fallet. Även om Dio spelade i Scandinavium o Ozzy i Solnahallen.
Citera
2025-07-31, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
Parkinson gör dig stel. Extremt stel . Utan medicin ( dopamin)kan du ej röra dig!

Jag vet det men min poäng var att hans var stel och motoriskt konstig långt innan han fick parkinson.

Ingen kan påstå att hans kroppsspråk direkt efter sjuttiotalet var normalt. Nåt knas var det.
Citera
2025-07-31, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
På pojkrummet lyssnade man mer på Dios plattor o tyckte hans karriär var större än Ozzys. Nu inser man att så ej var fallet. Även om Dio spelade i Scandinavium o Ozzy i Solnahallen.

Jo men så var det för många. Dio låg lite före Ozzy ett par år på åttiotalet och Ozzy verkade mest vara en clown som harvade på festivaler och åt smådjur.

Men Ozzy har varit en arbetshäst, som envetet jobbat sig in i media och fansens hjärnor. Han har också haft bättre manager. Wendy verkar ju ibland helt tappad.

Och såhär i efterhand kan man konstatera att Ozzy tog ett par riktigt smarta beslut, som Dio aldrig skulle ta. Inte snygga men smarta.

Han kunde två saker extremt bra: sjunga och showa.

Kan man dessa två saker, är det smart att lämna resten av jobbet åt andra. Ozzy hade ingen som helst prestige och var konsekvent i femtio år.

De flesta andra stora sångare har ambitioner och stolthet och de får en extrem arbetsbörda.

Se vidare Halford Cornell Mustaine Dio Hetfield Dickinson ...

De arrar, plitar texter, spelar gura, proddar och skriver låtar.

Inte Ozzy. Han var inte bara medioker som musiker. Det var inte bara därför han inte gjorde annat än sjöng och showade. Han var nog lat och fattade att man får vara det haha. Man får det om man har karisma.

Så lättja och bekvämlighet ingår också i hans legacy.

100-0 till Ozzy.
Citera
2025-07-31, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Vilka krokodiltårar Sharon uppvisade under liktåget.men går väl inte förvänta sig annat av sånt trash.

säga vad man vill om Sharon och hur hon behandlat musiker hit och dit (som en jävla häxa rent ut sagt, inget snack om saken) men det är tveklöst att de älskade varann och hur mkt vi än vill hata henne så räddade hon hans liv, det kommer man inte ifrån, så nog var det äkta tårar
Citera
2025-07-31, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango

Han hade väl opererat nacken,ryggen,efter skadan han fick när han kraschade en fyrhjuling,motorcykel eller vad det var?
Det kanske orsakade hans stela rörelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in