Citat:
Ursprungligen postat av
Sayoka
Jag föll över en intressant artikel. Vi utgår från att situationen är sann.
https://www.hemtrevligt.se/icakuriren/artiklar/relationer/20241009/kar-i-mordare/?fbclid=IwY2xjawL3ViZleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBCUmJw WU1Ya2h2eWpZRTltAR5dlhtWBwTJ6j2ReYRuT2XeJ2jym79wEd KBM0hN-XzFBztvz1evWRMhdeNCTA_aem_yLFtVJHpinHcusZqxMyfJA
Kortfattat, en 50-årig kvinna har blivit kär i en man som nu är i fängelse för mord. Han släpps inom ett år men kvinnans barn hotar med att säga upp kontakten med henne om hon fortsätter dejta honom. Hon förstår deras rädsla men tycker inte de har rätt att bestämma vem hon dejtar.
Vad anser ni på FB? Har barnen rätt att ställa ett ultimatum om att säga upp kontakten med sin mor om hon fortsätter dejta denna man? Älskar mamman sina barn villkorslöst om hon ändå väljer mannen? Tror ni relationsexperten verkligen anser att det är en bra idè att fortsätta ha en relation med mannen?
Mord kan vara allt ifrån Anders Eklund till en snubbe som i affekt stötte en kniv i någon. Trots allt kan vi alla bli mördare på en sekund.
Men, en sann historia.
En gång i tiden levde jag efter ”allt för mina barn”. Stort misstag med facit i hand.
Men en del av detta var när jag träffade en kvinna medan mitt barn precis gått in i vuxenlivet.
Under denna period tjänade jag löjligt mkt och kvinnan var arbetslös på så sätt att hon var mellan jobb och inte ett hopplöst fall.
Mitt jobb låg långt bort och jag jobbade i tvåveckorsperioder med varannan helg, långhelg.
Tyvärr gjorde jag kvinnan lite beroende av mig då jag såg till att veckohandla åt henne. Inget hon bad om utan det gjorde jag för att inte leva på henne när jag var där.
När jag var hos henne levde jag lite familjeliv med henne och hennes barn.
Jag hade hittat rätt i henne.
När jag besökte mitt vuxna barn så fick jag självklart se till att ha med mig mat och sedan roade vi oss med att barnet med hennes sambo spelade Guitar Hero medan jag fick titta på.
Detta gjorde att jag slutade hälsa på barnet och till slut kom kravet att jag skulle bryta med den kvinnan eller så skulle barnet bryta med mig.
Tyvärr, ”allt för mina barn”.
Jag gjorde slut med henne och med det försvann både barnens extrapappa samt extrainkomsten från veckohandeln.
Resultatet blev tre års helvete där jag i dag till viss del kan förstå kvinnan.
När allt lagt sig så har hon i dag ett jobb och hon har träffat en ny man medan jag träffat en annan kvinna jag lever lyckligt med. Jag och kvinnan tog kontakt senare och vi båda såg problemet som var mitt barn. Med det har vi kommit fram till att här och nu är vi båda lyckliga men om vi någonsin blir singlar samtidigt igen ska vi se vad som kan hända.
Grejen här är att mitt barn var startskottet till allt som gick åt helvete och hon har inte ens en aning om det. Hade hon bara hållit käften hade inget hänt och kvinnan jag var med hade gått färdigt sin utbildning och fått ett ordnat liv där vi antagligen hade levt tillsammans.
Mitt barn ställde krav utifrån sin bekvämlighet utan en tanke på hur det påverkade mig och andra människor.
Sure, kvinnan var ingen mördare och i ditt exempel vill jag bara poängtera att kvinnan som väljer en mördare väljer inte att leva med en man utifrån vem han var utan hon väljer en man utifrån den han är och ens egna barn ska ge fan i vem man själv väljer att leva med så länge det valet inte påverkar andra, negativt.