2025-07-31, 05:15
Medlem
Asså... mannen kan ju döda barnen själva.

Hon utsätter dem för risker, så ja absolut kan de ställa ultimatum.
Citera
2025-07-31, 06:39
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayoka
Jag föll över en intressant artikel. Vi utgår från att situationen är sann.

https://www.hemtrevligt.se/icakuriren/artiklar/relationer/20241009/kar-i-mordare/?fbclid=IwY2xjawL3ViZleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBCUmJw WU1Ya2h2eWpZRTltAR5dlhtWBwTJ6j2ReYRuT2XeJ2jym79wEd KBM0hN-XzFBztvz1evWRMhdeNCTA_aem_yLFtVJHpinHcusZqxMyfJA

Kortfattat, en 50-årig kvinna har blivit kär i en man som nu är i fängelse för mord. Han släpps inom ett år men kvinnans barn hotar med att säga upp kontakten med henne om hon fortsätter dejta honom. Hon förstår deras rädsla men tycker inte de har rätt att bestämma vem hon dejtar.

Vad anser ni på FB? Har barnen rätt att ställa ett ultimatum om att säga upp kontakten med sin mor om hon fortsätter dejta denna man? Älskar mamman sina barn villkorslöst om hon ändå väljer mannen? Tror ni relationsexperten verkligen anser att det är en bra idè att fortsätta ha en relation med mannen?
Det är säkert en påhittad skröna och har då aldrig hänt. Det är inte en rimlig historia helt enkelt.
Citera
2025-07-31, 07:20
Moderator
pbos avatar
Rubrik justerad.

/mod
Citera
2025-07-31, 07:54
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Är du 50 bast och fortfarande springer efter "bad boys" så vet vi ju alla typen av kvinna här så tror inte detta med mördaren är det enda barnen har stört sig på med sin narcissistiska och barnsliga morsa.

Att man inte vill har mördande pundare runt sina småbarn skall liksom inte behöva påtalas för någon men tyvärr är många kvinnor mentalt som barn precis hela livet och det handlar bara om mig mememe så dom kan inte se på någon situation nyktert.
Citera
2025-07-31, 09:08
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det logiska svaret är ju väldigt, väldigt enkelt: om mamman har rätt att bestämma vem hon vill umgås med så har de vuxna barnen givetvis också rätt att bestämma vem de vill umgås med. Släkt eller inte, spelar ingen roll.

Hur är det här ens en fråga? Alla vuxna människor i Sverige får väl själv bestämma vem de umgås med, så...

Det var bra sagt. Undra om mamman har sett det ur den synvinkeln?
Citera
2025-07-31, 09:09
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Om någon frågat mig för flera år sedan om jag skulle dejta en man som satt i fängelse skulle jag ha sagt nej, men vi träffades genom en gemensam bekant. Vi har mycket gemensamt – även det svåra förflutna – och har bra samtal.

Hur gick det där till då, hade han permis månne?

Sen skulle det vara lite roligt att veta om den gemensamma bekanta typ letade upp Agnes för att snubben som sitter inne behöver henne av någon anledning?
Citera
2025-07-31, 09:20
Medlem
felpost
Senast redigerad av Urbizzo 2025-07-31 kl. 09:24.
Citera
2025-07-31, 09:22
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Utan att jag läst artikeln undrar jag om mannen lärde känna en man som sedan mördade eller om hon dejtar fängelsekunder och träffat mannen nu när hon fängslats…

Jag skulle nog också säga upp kontakten men vi vet ju inte bakgrunden t ex om mördaren haft ihjäl t ex en pedofil som förgripit sig på hans barn eller om det är random mördande som slaktat oskyldiga oå ikea?

De träffades genom en gemensam bekant, efter domen. Annars står det inte så mycket om själva brottet, bara att mannen dödade en annan man i en ”drogrelaterad incident”. Mamman säger också att hon och mördaren delar ”det svåra förflutna”, så inte otänkbart att även hon har några drogrelaterade incidenter i bagaget.
Citera
2025-07-31, 09:22
Medlem
Om de tycker att han är obehaglig så är det ju bara att säga att de inte vill ha någonting med honom att göra och att familjen får träffas utan honom.

Att hota med att bryta kontakten framstår ju bara som ett löjligt hederstänk, som att de inte vill få familjens rykte nedsmutsat med en medlem som gjort något väldigt tabu.
Citera
2025-07-31, 09:38
Medlem
halaltarzans avatar
Men har du våldet i dig så är väl inte ett så att säga återfall svårt att få om t.ex. livet inte går som på räls efter att man kommit ut i samhället/verkligheten, och t.ex. inte får något jobb och att folk generellt ser ner på dig och tar avstånd från dig för du suttit på kåken?
Citera
2025-07-31, 10:18
Medlem
Incendios avatar
Det var ju bra att barnen i alla fall har lite vett. De gör helt rätt även om de av rena säkerhetsskäl borde säga till sin mamma att hon alltid får lov att fly till barnen om hon lämnar mannen.
Citera
2025-07-31, 10:26
Medlem
Vi kommer läsa om en tid att han mördat henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här