2025-07-31, 11:56
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradslang
Jag hade sagt upp kontakten utan att tveka... jävla missfoster till kvinna.
"Men mannen har förändrats"
Det är riktigt manipulativa psykopater som skakar galler, mästare på att manipulera och imitera sitt offers personlighet så att hon tror att dom är en perfekt match! Det är ingen lek och är hon puckad på köpet så blir hon ett lätt offer. Många tanter i den åldern är desperata..
Citera
2025-07-31, 11:57
Medlem
Herregud, helt otroligt att relationsexperten tycker att det där är ett bra råd. Men hur ska någon kunna hindra kvinnor med så dåligt omdöme om inte ens barnens ultimatum hjälper… Det är väl det de försöker göra, menar kanske inte allvar med att säga upp kontakten.

Man undrar ju vad som får vissa kvinnor att gång på gång dras till den sorten när de vet om männens historik.
Citera
2025-07-31, 11:57
Medlem
SysterMorbids avatar
Vem ska få karva i skinkan när det vankas julbord?

Nä, jag hade nog sagt upp kontakten då jag inte är så intresserad av att umgås med mördare.
Citera
2025-07-31, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Den enda som kan älska en ful brottsling är en ensam gammal pensionär. Hon blir utnyttjad men hon känner väl att hon inte har någonting att förlora. Win-win.

50-årig pensionär?
Citera
2025-07-31, 12:04
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
50-årig pensionär?
Hon är säkert förtidspensionerad eller sjukskriven ska du se. Hur fick hon annars tag på brottslingen? Måste ju suttit på nätet och letat ”efter den stora kärleken”?

Citera
2025-07-31, 12:11
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Herregud, helt otroligt att relationsexperten tycker att det där är ett bra råd. Men hur ska någon kunna hindra kvinnor med så dåligt omdöme om inte ens barnens ultimatum hjälper… Det är väl det de försöker göra, menar kanske inte allvar med att säga upp kontakten.

Man undrar ju vad som får vissa kvinnor att gång på gång dras till den sorten när de vet om männens historik.
Experten är väl helt enkelt en kvinna av samma slag som frågeställaren? Bad boys är oemotståndliga ända upp i 50-årsåldern och man får absolut inte vara dömande. Nej, nej, han har ju bättrat sig i fängelset. Säger han...

Visst måste dömda brottslingar kunna få komma tillbaka i samhället efter avsuttet straff. Annars kan vi ju inte släppa ut dem. Men det är inte samma sak som att acceptera vad som helst. För att jag skulle lita på en mördare så pass att jag kunde tänka mig umgås privat så skulle jag vilja se ett antal års oförlåtligt leverne utanför fängelset.

Som ung tänkte jag alltid att min tid kommer. Till slut blir kvinnor gamla nog att uppskatta skötsamma män. Men så är det inte. Och Agnes kommer att välja sin mördare framför att umgås med barn och barnbarn. Sådan är den svenska kvinnan AD 2025.
Citera
2025-07-31, 12:12
Avslutad
Hur fan vart idioten kär i en mördare från första början? I vilka grumliga vatten har hon fiskat i egentligen? ”Genom en bekant” liksom what the fuck? Och han sitter fortfarande på kåken?
Vad är det för bekant hon har? Hur har samtalsämnet ens sett ut innan det har kommit på tal att den här hönshjärnan till kvinna bestämde sig för att haka på till kåken för att träffa en mördare?
Är hon indoktrinerad i att det är en jättemysig och härlig man som har totalt förändrats och är inte ett dugg manipulativ som till och med innan han ens har kommit ut ifrån ett livstidsstraff (som tydligen inte är livstid) har lyckats skaffa sig kött på pinnen?
Och det finns noll varningsklockor som ringer förutom hos hennes egna barn?

Den här flata jävla ”relationsexperten” som ska verka så politiskt korrekt och fara runt med någon blåögd naivitets neutralitet, vad är det för jävla dårskap som kommer ut ur truten på det där fanskapet?
Man kan ju bara hoppas på att man får läsa en ”vad vare jag sa” -artikel någon gång framöver.
Ut med bild på kärringen så man har någon sportmössa att komma ihåg sattyget när det väl händer och sker. 🤦‍♀️
Citera
2025-07-31, 12:13
Medlem
Handlar det om självförsvar/ skydda sina barn kan nog de flesta döda någon. I sådana fall hade det varit en annan sak, låter ju inte som det här om det var drogrelaterat.
Citera
2025-07-31, 12:41
Bannlyst
Hoppas hon gifter sig med honom och själv blir mördad så har vi en ny intressant tråd på flashen hahah

Hormoderator som tar bort alla mina inlägg. Kan det här får stå kvar ditt missfoster
Citera
2025-07-31, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Hur fan vart idioten kär i en mördare från första början? I vilka grumliga vatten har hon fiskat i egentligen? ”Genom en bekant” liksom what the fuck? Och han sitter fortfarande på kåken?
Vad är det för bekant hon har? Hur har samtalsämnet ens sett ut innan det har kommit på tal att den här hönshjärnan till kvinna bestämde sig för att haka på till kåken för att träffa en mördare?
Är hon indoktrinerad i att det är en jättemysig och härlig man som har totalt förändrats och är inte ett dugg manipulativ som till och med innan han ens har kommit ut ifrån ett livstidsstraff (som tydligen inte är livstid) har lyckats skaffa sig kött på pinnen?
Och det finns noll varningsklockor som ringer förutom hos hennes egna barn?

Den här flata jävla ”relationsexperten” som ska verka så politiskt korrekt och fara runt med någon blåögd naivitets neutralitet, vad är det för jävla dårskap som kommer ut ur truten på det där fanskapet?
Man kan ju bara hoppas på att man får läsa en ”vad vare jag sa” -artikel någon gång framöver.
Ut med bild på kärringen så man har någon sportmössa att komma ihåg sattyget när det väl händer och sker. 🤦‍♀️
Ja men hon är ju en sådan som sitter och röker under spisfläkten hela dagarna och alltid har en man på G. Kvinnor som alltid har en man på G brukar ha dåligt omdöme också. Byter ut den ena till den andra, alla är dåliga. Säkert odisgnostiserad ADHD också.
Citera
2025-07-31, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Funky-monkey
Ja men hon är ju en sådan som sitter och röker under spisfläkten hela dagarna och alltid har en man på G. Kvinnor som alltid har en man på G brukar ha dåligt omdöme också. Byter ut den ena till den andra, alla är dåliga. Säkert odisgnostiserad ADHD också.

Ja det är fan tragisk alltså.. Det är synd om människor och hur jävla vilsna dom är.
Det finns ju alltid den populära aspekten ”ens eget ansvar” men det handlar också så jävla mycket om det samhälle vi bor i och det tidevarv vi lever i.
Något sådant här skulle inte ha hänt för 50,000 år sedan när den lilla gruppen betydde allt och alla hade en plats och funktion och var älskade av alla.

Idag är folk utstötta och lämnade åt sitt eget öde med mycket små marginaler. Valen tenderar att följa livssituationen och det är oerhört sorgligt. Farligt också, helt i onödan.
Citera
2025-07-31, 13:09
Medlem
godboys avatar
Frågeställningen är inte fullt enkel. Men jag ögnade igenom den länkade artikeln och där framkom att han är dömd för drogrelaterat mord. I artikeln framkommer även att hon har ett lite trassligt förflutet.

I artikeln påstås det dessutom att mannen under sin fängelsevistelse, som är livstid (som i vekligheten inte är just det) bearbetat sina barndoms trauman och att han har arbetat med sig själv. (rent flum i mina öron). I alla fall påstås det att han nu är en klok, kunnig och eftertänksam man. (Jo -tjena )

I och med att det är en gammal knarkare vi talar om så ser jag återfallsrisken till narkotikarelaterad brottslighet som nästan hundraprocentig. Sen behöver det inte betyda att han begår mord igen, men vågar hon chansa? I mina öron så låter det som en ADHD man med noll självkontroll.

Så i detta fall så tycker jag att barnen gör rätt. De är vuxna och bestämmer över sina egna liv och har egna familjer och gör sina val. Antagligen så finns det säkert lite skit i bagaget med Agnes (morsan) också och de är kanske less på att reda ut hennes strul. Det finns så mycket vi inte vet. Hur som haver så har barnen rätt göra som de vill och känner.

Om nu mördaren hade slagit ihjäl någon som gjort inbrott, gjort någon nära illa så hade ju frågan kommit i lite annan dager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in