Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-30, 02:20
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetfarfar
Japp. Boken handlar den till 99% om henne själv, hennes egen historia och hur hon ser förloppet av sina familjehemsbarn, hur det drabbar henne, eller hur stora hennes almosor till de behövande är. Varenda sida återspeglar hennes egna narcisism. Hur kan man ens döpa boken Esmaralda? Det borde heta "me, myself and i".

Håller faktiskt med nu när jag ser saken ur en annan vinkel. Det är väldigt mycket fokus i boken på henne själv och hur utomordentligt redig och fantastisk hon är. Sedan är ju historien fruktansvärd, det som hände med E och hela den biten känns ju overklig. MJ hade verkligen mina sympatier efter jag hade lyssnat på boken men nu äcklar hon mig bara. Hon är egoistisk och självupptagen och hon utnyttjar E:s död för att tjäna pengar, det är vidrigt.

Hon hade dessutom aldrig tittat åt E-Type om han inte vore känd och hade alla dom pengarna men det var ju perfekt för henne att han kom i hennes väg, kärlekskrank och ensam. Hon slog klorna i honom direkt och använde förmodligen sin kvinnliga list för att snärja honom. Tycker han verkar olycklig, de ser ju absolut inte kära ut längre. Det är väl så det ofta blir för E-Type och när han fått ligga med henne och klämma henne på brösten tillräckligt mycket är det nog inte så kul längre. Hoppas han skrev ett ordentligt äktenskapsförord!!
Senast redigerad av Tervull 2025-07-30 kl. 02:22.
Citera
2025-07-30, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Det är regelrätt vidrigt att Melinda ser till att alla kommentarer som ”inte faller henne i smaken” omedelbart raderas 👿!
Alla kommentarer som kan ses på hennes Instagram är från hennes ”fan-club/beundrarskara”!
Tro mig - det har även skrivits oändligt många kommentarer som ifrågasätter både hennes val att använda ”Lilla hjärtat” som merchandise/reklam för produkter men även kommentarer som rakt av konfronterar henne både vad gäller ”media-kåt” och hur hon egentligen ”hinner med” att vara fosterhemsmamna med tanke på att hon är väldigt upptagen med alla möten med kändisar, röda mattor och övrigt trams hon håller på med i stället för att vara hemma med sina fosterhemsbarn (vilket är det hon defakto får betalt för att göra i den roll hon har som just ”fosterhem”).
Ps. Är det olagligt att ”spy offentligt”?
Om så är fallet så tar jag straffet som en man!

Jag antar att du är en av de som får dina kommentarer borttagna. Det är hennes instagram och hon gör vad hon vill med det. I stället för att reta dig på Meliunda kanske du ska ta itu med dina egna problem.
Citera
2025-07-30, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pochahontas
Jag antar att du är en av de som får dina kommentarer borttagna. Det är hennes instagram och hon gör vad hon vill med det. I stället för att reta dig på Meliunda kanske du ska ta itu med dina egna problem.
Så du tycker det är okej att censurera kommentarsfältet så att det framstår som att det inte finns någon kritik mot Melindas agerande? Att man plockar bort troll och hatare, absolut! Men att inte rakryggad kunna svara på kritik/frågor kring att profitera på ett dött barn tycker jag är lågt..
Citera
2025-07-30, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Så du tycker det är okej att censurera kommentarsfältet så att det framstår som att det inte finns någon kritik mot Melindas agerande? Att man plockar bort troll och hatare, absolut! Men att inte rakryggad kunna svara på kritik/frågor kring att profitera på ett dött barn tycker jag är lågt..

På ens egna instagram är det helt okey. Varför ska man överhuvudtaget bemöda sig att svara på ilvilliga människors frågor?
Citera
2025-07-30, 19:21
Medlem
Citat:
På ens egna instagram är det helt okey. Varför ska man överhuvudtaget bemöda sig att svara på ilvilliga människors frågor?
Varför utgår du ifrån att frågorna ställs av människor som vill något ont? Kan såklart bara prata utifrån mig själv, men jag ställer frågor för jag vill att hela sanningen ska komma fram, inte bara den vinklade delen som influenserna vill visa..
Citera
2025-07-30, 21:27
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:

Men lille vännen…
Nu råkar det ju vara som så att Melinda defakto är en högst offentlig person som - efter Esmeraldas tragiska död - (eller tack vare hennes död) numera omsvärmar sig med kändisar/statsministern/f.d rikspolischefen och annat folk!
Att vara så feg att hon i stället för att bemöta kritiken så stoppar hon likt en struts ner huvudet i sanden och låter endast alla hejarop och rygg-dunkar få synas. Det är en bottenlös feghet!
Hon har gjort några bra saker - det förnekar jag inte - men hennes sätt att profitera på Lilla Hjärtat och hennes sätt att exponera sina familjejems-placerade barn och ungdomar gör mig mer än kräk-färdig 🤮.
Ps, jag tillhör inte dom som överhuvudtaget kommenterar på Instagramkonton (oavsett vems insta-konton det är) men däremot har jag följt kommentarerna på hennes ”eget försvarstal” och sett att SAMTLIGA negativa kommentarer plockas ner inom knappt en timme.
Citera
2025-07-30, 21:51
Medlem
Nu har Lilla Hjärtats syskon vänt sig mot Melinda Jacobs: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/lilla-hjartats-syskon-om-melinda-jacobs-granslos-exploatering/?utm_medium=Social&utm_campaign=EchoboxExpressen&u tm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawL3VlFleHRuA2FlbQ IxMABicmlkETE0dmo2UEpOWnZ1ZGpja1V5AR40VmFthrtljfwq QIs6WucdkE9Cz1tjZAF Kw_IxZmaGrlZtcmZ2g1jkc-nAWg_aem_C0RFJv1K16kL2nYEAblKvg#Echobox=1753902756
Citera
2025-07-30, 22:08
Medlem
MaeWests avatar
Melinda Jacobs är som forna tiders dödgrävare. Skall verkligen denna kvinna befatta sig med barn?
Begreppet "Gå över lik" har nu fått ett ansikte: Melinda Jacobs.
Citera
2025-07-30, 22:25
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Nu har Lilla Hjärtats syskon vänt sig mot Melinda Jacobs: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/lilla-hjartats-syskon-om-melinda-jacobs-granslos-exploatering/?utm_medium=Social&utm_campaign=EchoboxExpressen&u tm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawL3VlFleHRuA2FlbQ IxMABicmlkETE0dmo2UEpOWnZ1ZGpja1V5AR40VmFthrtljfwq QIs6WucdkE9Cz1tjZAF Kw_IxZmaGrlZtcmZ2g1jkc-nAWg_aem_C0RFJv1K16kL2nYEAblKvg#Echobox=1753902756

Jag lider verkligen med Esmeralda’s halvsyskon som ska behöva utstå detta 😥.
Uttrycket ”att gå över lik” har fått en ny innebörd med ”Miss Melinda” som nyskapare…
Citera
2025-07-30, 22:27
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Melinda Jacobs är som forna tiders dödgrävare. Skall verkligen denna kvinna befatta sig med barn?

Amen på det!
Citera
2025-07-30, 22:41
Medlem
MaeWests avatar
Även hennes yngsta dotter som hon har med Martin fick agera content i Melindas jakt på likes. Barnet hade svalt ett batteri, hamnat på intensiven och med en mor som Melinda, uthängd i ett nästan naket tillstånd på bild för att ge Melinda styrkekramar.

Hur kan hon få fortsätta som fosterhem? Hon gör ju allt för att framhäva sig själv med hjälp av sköra barn.
Citera
2025-07-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest

Ja så sant som det är sagt!!

Såg nyss på MJ insta att hon självbelåtet posar med askurnan av vad jag förmodar är den äldre flickan E**a som varit fosterhemsplacerad hos MJ en tid och dog för knappt 2 år sedan….

Minns att någon som kallade sig E**as pojkvän skrev här att relationen mellan tjejen och MJ inte varit helt hundra på slutet?

Vidare har ju MJ skrivit både i sina sociala medier samt via en debattartikel i Expressen om hur hon krigat med ”bråkiga släktingar” om en ”nära anhörigs” gravsättning där parterna inte kunde enas om vart och hur sista vilan skulle ske. Nåt som processats ända upp i högsta förvaltningsrätt.

Kan det verkligen vara så lågt att det alltså är denna E**as familj som nu ser MJ hälla hennes aska i sjön mot deras eventuella önskan om annan gravsättning…?!?!

Först den totala exploateringen av Lilla Hjärtat i flera år, och nu även detta.

Som sagt, gå över lik har verkligen fått ett ansikte iom MJ:/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in