2025-07-27, 17:09
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tintaro
Så, du, jämför Melinda Jacobs, med Charlotte Perrelli och Carola Häggkvist, det vill säga stora artister som lever på sin artistkarriär till 100 %. Det säger ju allt om din insnöade syn, du kan ju inte jämföra äpplen och päron eller krokodiler och örnar.
Melinda är knappt utbildad, kanske inom vården och brinner för familjehemsbarn, men nu lever hon ju mindre och mindre med familjehemsbarn, och driver mer än ensam karriär, det var väl det som detta handlade om? Det kommersiella syftet att tjäna pengar Göra karriär på och inte minst under detta varumärke som denna tråd handlar om. Om hon var ensamstående, men nu har hon ju dessutom krokat en rik partner, då har hon ju ännu större möjlighet att vara mer med barnen.

Men som vanligt, som jag säger, det blir som med Måns Z, spelar i stort sett absolut ingen roll vad han gör, så kommer den blinda följarskaran stå på hans sida,
fruktansvärt.

Du skriver att ”hon lever mindre och mindre med familjehemsbarnen” och det tycker du är fel. Men det är inte fel, när Carola som har en hyfsat ny adopterad dotter att ansvara över sticker iväg på en turné, statsministe har en skock adopterade barn och när ser han dem? Perelli har 4 ungar som hon skuffar in på tjusiga internatskolor, när är mammatiden där?
Syftet att vara med familjehemsmamma eller vanlig förälder är inte att parkera sig med barnen 24/7 för väldigt få av oss gör ju det. Samhället är inte uppbyggt så och jag tycker att drevet med just lilla hjärtat, alltså flickan Esmeralda är magstarkt att tjäna pengar på men jag tycker även att MJ gott kan både få vara lyckligt gift med en rik gubbe och att hon kan få göra karriär och tjäna egna pengar. Varför skulle man missunna henne det?
Citera
2025-07-27, 19:54
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanneniBjorkhagen
Han är gift med en familjehemsmamma och blir i praktiken en föräldrafigur i hemmet. Även om han inte lever på heltid med Melinda och barnen så får man väl anta att han spenderar mycket tid med dem. Därför utgår jag från att han genomgått någon form av utredning.

Inget skuldbeläggande, bara en rätt rimlig slutsats.

Det är väl ingen som vill hindra henne från att jobba och tjäna pengar. Jag hade inte ens sagt något om hon haft vissa betalda samarbeten om hon valt dem med lite mer omsorg. Det som blir osmakligt är att hon tjänar pengar på ett dödat fosterbarn.

Jag uppfattade att inlägget ifrågasatte om Melinda verkligen var tvungen att göra just dessa samarbeten för att få ihop ekonomin. Inte att hon inte skulle få arbeta.

Det är signaturen ”tintaro” som ifrågasätter ”att eftersom MJ är gift, dessutom rikt så borde hon nöja sig med att vara hemma med barnen” och jag menar bestämt att det har ingen av oss med att göra, hon måste få jobba och tjäna pengar om hon vill det precis som vilken mamma som helst.
Citera
2025-07-27, 22:39
Medlem
Man tjänar pengar som familjehem. Det är hennes jobb på samma sätt som det är andra familjehems försörjning. Se vill hon utöver det profitera på "Lilla hjärtat" men det är en annan sak.
Citera
2025-07-28, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Den här kvinnan är komplett galen. Jag rekommenderar en lyssning på denna podd med Alexander Pärleros där hon säger en hel del ytterst märkliga och även kontroversiella saker saker. Bland annat att hon pratat med en nunna som berättade att Esmeralda inte var i närheten av sin döda pappa där de är nu. Djupt religiös alltså. Hur lämpligt är att barn bor hos religiösa fundamentalister? Har inte soc bättre koll på familjehemmen?

Vidare verkar hon var en riktig rättshaverist, har ingen förståelse för vare sig lagstiftning om tvångsvård (TILLFÄLLIG vård), eller hur en domstol fungerar när den ska fatta beslut om en hemflytt. Ingen som helst förståelse alls för att det var socialtjänstens fel att flickan fick komma hem, eftersom de inte undersökte hemförhållandena som är deras förbannade uppgift att göra.

Synen på biologiska föräldrar är också fruktansvärd. Hon går in som någon slags hjältefigur och dömer ut föräldrar som lider av missbruk och grov psykisk ohälsa och vill ta över andras barn för gott. Och blir missnöjd när hon upptäcker att det inte är så det fungerar. OBS: Flickan skulle absolut inte hem till några föräldrar, men denna människa saknar förståelse för vems fel det är att flickan dog, nämligen socialtjänsten/socialnämden, som inte gjorde sitt jobb.

Lyssna själv, men hon har lyckats dra igång kanske en av de största masspsykoserna någonsin. Har folk verkligen lyssnat på vad hon faktiskt säger? Personligen blev jag chockad.

https://open.spotify.com/episode/5M5nVEzNMyJzV3hv0ggEWX

Exakt min uppfattning med. Lyssnade på boken hon skrivit ”Hon hette Esmeralda” lyssnar man objektivt hör man att det handlar om hennes känslor till barnen. I boken innan facit finns om hur allt sluta säger hon att hon i desperation vill hitta saker som tyder på att bio föräldrarna inte ska få tillbaka sitt barn. Hur hon säger att dom tar hennes barn.
Citera
2025-07-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspastill
Exakt min uppfattning med. Lyssnade på boken hon skrivit ”Hon hette Esmeralda” lyssnar man objektivt hör man att det handlar om hennes känslor till barnen. I boken innan facit finns om hur allt sluta säger hon att hon i desperation vill hitta saker som tyder på att bio föräldrarna inte ska få tillbaka sitt barn. Hur hon säger att dom tar hennes barn.

Japp. Boken handlar den till 99% om henne själv, hennes egen historia och hur hon ser förloppet av sina familjehemsbarn, hur det drabbar henne, eller hur stora hennes almosor till de behövande är. Varenda sida återspeglar hennes egna narcisism. Hur kan man ens döpa boken Esmaralda? Det borde heta "me, myself and i".
Citera
2025-07-28, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspastill

Kan i och för sig förstå Melinda här.

När de blev familjehem åt E fick de höra att det sannolikt rörde sig om en uppväxtplacering, d v s hon skulle bli kvar där hela uppväxten.

Från början kanske man som familjehemsförälder ändå försöker vara mentalt förberedd på en återförening med föräldrarna. Men efter nästan tre år utan att något egentligen tyder på att det skulle vara möjligt har man nog invaggats i en viss säkerhet.

Nu har jag inte läst boken men jag har lyssnat på poddar där Melinda berättat att det var flera saker som var djupt oroande i samband med att överflyttningen av E. Så förutom att det här var ett barn hon knutit an till var hon också orolig för hur Es liv skulle bli i bio-familjen.

Så jo, jag kan förstå att man i det läget kan känna som Melinda beskriver.
Citera
2025-07-29, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Men det faktum att ett barn är fosterhemsplacerat borde vara sekretessbelagt. De är ju inte där på semester utan på grund av missförhållanden i sina tidigare hem. Varför exponera dem på sociala medier överhuvudtaget? Jag misstänker att Melinda vill upprätthålla bilden av Supermamman.

Sedan undrar jag hur socialtjänsten kan placera så många barn där samtidigt? Barn som har varit med om traumatiska händelser behöver någon som har tid att ägna sig åt dem. Melindas hem ger mer intrycket av att vara ett dagis än ett fosterhem. Visst är det brist på fosterhem, men att placera så många barn i ett och samma hushåll känns inte rätt.
Om du undrar saker som har med fosterhemmet att göra ring socialen. Här lär du knappast få svar.
Citera
2025-07-29, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetfarfar
Japp. Boken handlar den till 99% om henne själv, hennes egen historia och hur hon ser förloppet av sina familjehemsbarn, hur det drabbar henne, eller hur stora hennes almosor till de behövande är. Varenda sida återspeglar hennes egna narcisism. Hur kan man ens döpa boken Esmaralda? Det borde heta "me, myself and i".
Vilket skitsnack. Jag har läst boken och det du skriver stämmer inte. Sluta vara så jävla bitter.
Citera
2025-07-29, 08:50
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pochahontas
Om du undrar saker som har med fosterhemmet att göra ring socialen. Här lär du knappast få svar.
Det går alltid att få svar här. På allt. Det är åtminstone min erfarenhet. Det är det som är bra med sådana här forum; det finns alltid någon som har jobbat med något eller har egen erfarenhet av något.
Citera
2025-07-29, 08:52
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pochahontas
Vilket skitsnack. Jag har läst boken och det du skriver stämmer inte. Sluta vara så jävla bitter.
Jag har inte läst boken och kommer inte att göra det heller, men jag får numera lite Emma Jangestig-vibbar av Melinda. Uppmärksamhet verkar vara beroendeframkallande i sig; det är inte konstigare än att influencers exponerar sig på sociala medier dagarna i ända och beskriver sitt liv in i minsta detalj. Kan man sedan tjäna pengar på det också slår man två flugor i en smäll.
Citera
2025-07-29, 10:22
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Varför skulle man missunna henne det?

Jag missunnar henne inget men hon måste förstå att hennes groteska utnyttjande av termen
" Lilla hjärtat " inte är friskt. Någon måste förklara för henne då hon själv inte förstår hur
illa det är.
Citera
2025-07-30, 00:34
Medlem
Kexet65s avatar
Det är regelrätt vidrigt att Melinda ser till att alla kommentarer som ”inte faller henne i smaken” omedelbart raderas 👿!
Alla kommentarer som kan ses på hennes Instagram är från hennes ”fan-club/beundrarskara”!
Tro mig - det har även skrivits oändligt många kommentarer som ifrågasätter både hennes val att använda ”Lilla hjärtat” som merchandise/reklam för produkter men även kommentarer som rakt av konfronterar henne både vad gäller ”media-kåt” och hur hon egentligen ”hinner med” att vara fosterhemsmamna med tanke på att hon är väldigt upptagen med alla möten med kändisar, röda mattor och övrigt trams hon håller på med i stället för att vara hemma med sina fosterhemsbarn (vilket är det hon defakto får betalt för att göra i den roll hon har som just ”fosterhem”).
Ps. Är det olagligt att ”spy offentligt”?
Om så är fallet så tar jag straffet som en man!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in