Citat:
Ursprungligen postat av
Gray.Eminence
Nja, som jag skrev så är det länge sedan jag gick på teater. Inte riktigt min grej om man säger så! 😎
Absolut är man på events emellanåt, men numera så är t.ex Biobesök ett minne blott. Har allt jag behöver och vill ha hemma, plus att det blir betydligt billigare! Du vet man är snål, vá! 😁
Hehe... jo, det kostar ju busken att gå och se dålig film på bio helt klart, men jag går gärna och ser nån smalare film på en mindre lokal även om det ej sker så ofta.
Vad gäller teater har jag alltid haft svårt för det, men det är ju ändå något vår kultur i grunden bygger på. Både litteratur och film är i grunden berättande som förs ut till publik via föreställningen, vilket jag personligen är villig att lägga skatt på för att bevara, liksom museum som i en del fall är en del av vårt gemensamma arv och folkbildande..
I grunden är jag för bildningsideal, där primära källor bör bevaras eftersom de under tusentals år varit oerhört viktiga för människan. Ett historielöst folk är farligt för sig själva. Det är då vi faller ner i historielöshet och total materialism. Det är därför nazismen egentligen var ett mindre hot som ideologi än kommunismen, eftersom den också hade en tro på människan som andlig varelse.