2025-07-30, 16:52
Medlem
Bret-Harts avatar
Vårat museum här i stan kostar inget att att gå in på, sen var jag med min systerson i Stockholm på vapenmuseum han är 18 bast, det var väldigt trevligt
Citera
2025-07-30, 16:55
Medlem
Museum hoppas jag aldrig dör ut, det kommer nog alltid finnas ett intresse för det gamla. Teater kommer nog dö ut tror jag.

Det här med filmer och skådespelare kommer försvinna och AI kommer ta över. Har redan sett flera sådana filmer på youtube som är visuellt bättre än Lord of the rings. Däremot finns det fortfarande mycket att jobba för att bli bra filmer med handlingar. Men det lär komma det också.
Citera
2025-07-30, 16:56
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Den där statistiken kan väl omöjligen stämma.
Vad har du för statistik som motsäger det då?
Citera
2025-07-30, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Museum hoppas jag aldrig dör ut, det kommer nog alltid finnas ett intresse för det gamla. Teater kommer nog dö ut tror jag.

Det här med filmer och skådespelare kommer försvinna och AI kommer ta över. Har redan sett flera sådana filmer på youtube som är visuellt bättre än Lord of the rings. Däremot finns det fortfarande mycket att jobba för att bli bra filmer med handlingar. Men det lär komma det också.
Jag delar din uppfattning men saknar ditt förslag på alternativ? Teater har du redan dömt ut, så vad kommer att ersätta filmen? Eller missförstod jag dig, att vi kommer att fortsätta konsumera Ai-film istället?
Citera
2025-07-30, 17:11
Medlem
Hallwylska palatset är ett bra museum för alla.
Citera
2025-07-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Jag delar din uppfattning men saknar ditt förslag på alternativ? Teater har du redan dömt ut, så vad kommer att ersätta filmen? Eller missförstod jag dig, att vi kommer att fortsätta konsumera Ai-film istället?

Vi kommer se på film, tillsvidare men det kommer enbart vara AI och du kommer längre fram enkelt kunna skapa din egna typ av AI film som du vill se på.
Citera
2025-07-30, 17:43
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Allt färre besöker sån här skit och ingen född efter 1990 går friviligt för att se på teater. Dyra biljetter är det också.

Tycker barn det verkligen är roligt att gå på museum? Är mest turister som vill göra något och ingen har någon bättre idé.

Har vi något museum i Sverige som är värt att behålla, och i så fall varför? Borde teater folk sluta och skaffa sig riktiga jobb?
Men gå då med i abundo
Citera
2025-07-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Så totalt ointresserade av vårt arv ni imbiciller...

Nationalmuseum, Naturhistoriska, Sjöfartsmuseum, Tekomuseum, Gruvmuseum, Riksteatern, Dramaten , Göterborgs Teater, är alla väldigt viktiga för Sverige, vår kultur o bakgrund samt vår chans att se teater o museum på världsnivå.

Sverige ska avvecklas det är negrer och araber som är framtiden i alla fall om man får tro politikerklassen.
Citera
2025-07-30, 18:07
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gray.Eminence
Vet inte vad en biljett kostar eftersom det är en 25-30 år sen jag var på teater sist, men troligtvis är de inte "jättebilliga" eftersom du inte får reda på vad det kostar förrän du bokar biljetter till nån föreställning. Kan vara en orsak, sen är nog folk mer bekväma idag. Du har ju det mesta i TV'n där hemma, varför gå på teater/bio?
Det fetade i stycket blir jag inte riktigt klok på. Gick in på riksteatern och kollade. Du måste mycket riktigt trycka fram till "köp" innan priset är synligt. Men det måste du även på vissa plattformar för Bio, Konsert eller Hockey, så jag ser det mer som ett plattformsproblem än ett kulturproblem.

Hur som helst kostar nån föreställning i Huddinge 250:- om du ville gå 😅

Vad gäller bekvämlighet så tror jag att människor generellt har särintressen som gör att de tar sig ur TV-soffan för event. En hel del människor går på vernissager, poesikvällar, debatter på ABF och annat de är intresserade av.

Visst som f d väldigt mycket i kultursvängen så märker man att snittåldern är något högre för en del saker än andra, men även många unga är nyfikna på högre kultur. Så jag köper inte riktigt TS tes, jag ser inget som stöder det.
Citera
2025-07-30, 18:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG

Kan du tipsa mig som filmintresserad, om en sådan film? Hellre något romantiskt och/eller dramatiskt än något med mycket våld.
Citera
2025-07-30, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Hur som helst kostar nån föreställning i Huddinge 250:- om du ville gå 😅

Nja, som jag skrev så är det länge sedan jag gick på teater. Inte riktigt min grej om man säger så! 😎

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Vad gäller bekvämlighet så tror jag att människor generellt har särintressen som gör att de tar sig ur TV-soffan för event. En hel del människor går på vernissager, poesikvällar, debatter på ABF och annat de är intresserade av.

Absolut är man på events emellanåt, men numera så är t.ex Biobesök ett minne blott. Har allt jag behöver och vill ha hemma, plus att det blir betydligt billigare! Du vet man är snål, vá! 😁
Citera
2025-07-30, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kan du tipsa mig som filmintresserad, om en sådan film? Hellre något romantiskt och/eller dramatiskt än något med mycket våld.

Såg nåt skit med vad jag tyckte såg ut som Matt Damon, det var hans ansikte men det såg "konstlat" ut. Kommer inte ihåg vad den hette så troligtvis var den inte bra! 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in