2025-07-30, 09:29
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Vi är vid en brytpunkt på 1D här. Priset ligger pressat mot den gröna vektorn. Lila horisontell har lyckats göra sitt jobb fram tills nu och stochen har hunnit bottna. Det räcker att vi stänger några 100usd högre än det nuvarande priset för att vi ska skapa mer utrymme för ett potentiellt starkare grönt ljus under morgondagen.
Fritt fram över röd horisontell.
Om vi misslyckas med ovanstående lär vi istället ta sikte på dom båda diagonala stöden på andra sidan det oranga området i ett första skede.

Graf 1D: https://ibb.co/KjWqLhWP

Ska försöka att hinna med veckorapporten avseende BTCUSD, BTC.D, SPX, ETHUSD och SOLETH antingen idag eller imorgon.

Priset korsade den gröna vektorn i och med ljusstängningen inatt och stochen har rullat över istället för att kryssa bullish. Det är alltid svårtolkat när priset inte uppför sig som man kan förvänta sig efter en teknisk signal. Jag måste ändå luta bearish här, signalen är utan tvekan bearish även om prisreaktionen än så länge inte har varit det. Jag är beredd att flippa bullish igen om priset stänger över röd horisontell, gärna i kombination med att stochen kryssar bullish.

FOMC och earnings idag. Det blir säkert volatilt kortsiktigt i vanlig ordning.

Graf 1D: https://ibb.co/fVJ5z4Gm
Citera
2025-07-30, 11:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Priset korsade den gröna vektorn i och med ljusstängningen inatt och stochen har rullat över istället för att kryssa bullish. Det är alltid svårtolkat när priset inte uppför sig som man kan förvänta sig efter en teknisk signal. Jag måste ändå luta bearish här, signalen är utan tvekan bearish även om prisreaktionen än så länge inte har varit det. Jag är beredd att flippa bullish igen om priset stänger över röd horisontell, gärna i kombination med att stochen kryssar bullish.

FOMC och earnings idag. Det blir säkert volatilt kortsiktigt i vanlig ordning.

Graf 1D: https://ibb.co/fVJ5z4Gm

Din gröna diagonal saknar tillräcklig signifikans, vilket bekräftas av att priset inte bryr sig om den.
Citera
2025-07-30, 11:29
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Din gröna diagonal saknar tillräcklig signifikans, vilket bekräftas av att priset inte bryr sig om den.

Känner inte för att ta den här diskussionen igen.
Citera
2025-07-30, 12:14
Medlem
Har gått så pass snabbt upp nu så jag börjar se varningsflaggor nu.

Detta är inte långt ifrån hur det var 2021-2022 med en dubbeltopp även om det var lite längre mellan topparna.

Skulle vi nå 150k redan om 1-2 månader ser jag stora risker med att inte sälja.
En sådan gång kan det dock lila gärna fortsätta mot 250k och topp I december men jag kommer absolut sälja en ganska stor del vid 150k då
Citera
2025-07-30, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Har gått så pass snabbt upp nu så jag börjar se varningsflaggor nu.

Detta är inte långt ifrån hur det var 2021-2022 med en dubbeltopp även om det var lite längre mellan topparna.

Skulle vi nå 150k redan om 1-2 månader ser jag stora risker med att inte sälja.
En sådan gång kan det dock lila gärna fortsätta mot 250k och topp I december men jag kommer absolut sälja en ganska stor del vid 150k då

Ja, det går faktiskt fortfarande att se vissa likheter med 2021-2022, om man vill...

Håller dock inte alls med om att det har gått fort å sistone. Den snabbaste fasen var utbrytningen genom 73k upp till nästan 110k. Efter den fick vi följdriktigt en ganska kännbar korrigering.

Därefter har det inte gått särskilt snabbt. Den senaste utbrytningen innebar ju bara en stigning med mindre än tio procent och sedan konsolidering. Mycket försiktigare stigning än så är svår att tänka sig.
Citera
2025-07-30, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Hur ska du potentiellt kunna förlora allt menar du? Det är ju bara att hålla i dipp.

100% utan tvekan, många här har flera miljoner investerade.

Jo sen är ju alla på FB mångmiljonärer och har råd att investera allt på BTC
För mig är det långsiktighet som gäller. 25+ år tänker jag.
Vill gärna sprida ut så mycket som möjligt men är så osäker på BTC. Men det var jag för 5-6 år sen också. Hade jag köpt då hade jag haft det bättre idag.
Citera
2025-07-30, 18:19
Medlem
Som det ser ut nu så kommer det en push imorn, men sedan är det kräftgång. Kanske repetition av förra i början av augusti om än inte lika illa. Ibland krävs det att zooma ut lite, svårt att se skogen för alla träden, så man behöver kika lite altcoins. Där ser det ut som de flesta är inne i en lokal korrigering. Får nog vänta nån vecka till innan augustiracet börjar på allvar.
Citera
2025-07-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Jo sen är ju alla på FB mångmiljonärer och har råd att investera allt på BTC
För mig är det långsiktighet som gäller. 25+ år tänker jag.
Vill gärna sprida ut så mycket som möjligt men är så osäker på BTC. Men det var jag för 5-6 år sen också. Hade jag köpt då hade jag haft det bättre idag.

Du kommer nog att känna dig säkrare om du ökar din kunskapsnivå beträffande bitcoin. Läs ett par böcker i ämnet, vetja:

(FB) Boktips-tråden
Citera
2025-07-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ja, det går faktiskt fortfarande att se vissa likheter med 2021-2022, om man vill...

Håller dock inte alls med om att det har gått fort å sistone. Den snabbaste fasen var utbrytningen genom 73k upp till nästan 110k. Efter den fick vi följdriktigt en ganska kännbar korrigering.

Därefter har det inte gått särskilt snabbt. Den senaste utbrytningen innebar ju bara en stigning med mindre än tio procent och sedan konsolidering. Mycket försiktigare stigning än så är svår att tänka sig.
Vi har inte sett euforia än. Det kommer märkas.
Citera
2025-07-30, 20:41
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Vi har inte sett euforia än. Det kommer märkas.

Hur går ovanstående ihop med dina tankar kring att toppen nästan är inne?
Citera
2025-07-30, 21:00
Medlem
Citat:
Hur går ovanstående ihop med dina tankar kring att toppen nästan är inne?
En sista push uppåt, men det behöver inte vara högre än 140-150k.
Citera
2025-07-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
En sista push uppåt, men det behöver inte vara högre än 140-150k.

Tvivlar på att det skulle räcka för att skapa eufori. Marknaden är flegmatisk i nuläget. Ointresset från allmänhetens sida förefaller kompakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in