2025-07-25, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAB
BTC dyker. $115.400 nu.
När tror ni den vänder?

Förstår jag det rätt kan det bli en hel del liquidationer om den går under 115000, men i så fall torde det bli en fin återhämtning därefter. En räntesänkning med nytryckta pengar till altcoins och även BTC kommer också. Var så säker. Frågan är bara när. Kör man HODL finns det nog ingen anlednig att byta strategi just nu.

(Min gissning)
Citera
2025-07-25, 10:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Förstår jag det rätt kan det bli en hel del liquidationer om den går under 115000, men i så fall torde det bli en fin återhämtning därefter. En räntesänkning med nytryckta pengar till altcoins och även BTC kommer också. Var så säker. Frågan är bara när. Kör man HODL finns det nog ingen anlednig att byta strategi just nu.

(Min gissning)

Hände inte mycket under 115. Men det kommer nog fler attacker
Citera
2025-07-25, 13:45
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Hände inte mycket under 115. Men det kommer nog fler attacker

Ner till 10k kanske?
Citera
2025-07-25, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Ner till 10k kanske?
Möjligen 110
Citera
2025-07-25, 15:18
Medlem
Fin morgonrea, hoppas fler hade framförhållning att sälja igår.
Över 140k fick margin calls. https://www.ainvest.com/news/bitcoin-news-today-bitcoin-plummets-3-week-galaxy-digital-1-5b-btc-selloff-2507/
Citera
2025-07-25, 22:55
Medlem
hazenectars avatar
Ser ut att kunna bli en helt okej stängning på 1D ändå
Citera
2025-07-26, 09:41
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Har korrigerat röd fallande diagonal till en horisontell nivå.
Orkar lila horisontell mota bort priset ett tag till medans stochen ruller ner sista biten?

Graf 1D: https://ibb.co/v6bQcZTd

Vi är vid en brytpunkt på 1D här. Priset ligger pressat mot den gröna vektorn. Lila horisontell har lyckats göra sitt jobb fram tills nu och stochen har hunnit bottna. Det räcker att vi stänger några 100usd högre än det nuvarande priset för att vi ska skapa mer utrymme för ett potentiellt starkare grönt ljus under morgondagen.
Fritt fram över röd horisontell.
Om vi misslyckas med ovanstående lär vi istället ta sikte på dom båda diagonala stöden på andra sidan det oranga området i ett första skede.

Graf 1D: https://ibb.co/KjWqLhWP

Ska försöka att hinna med veckorapporten avseende BTCUSD, BTC.D, SPX, ETHUSD och SOLETH antingen idag eller imorgon.
Citera
2025-07-26, 11:06
Medlem
Leastons avatar
Den största enskilda försäljningen någonsin på $9 miljarder dollar har precis gjorts. Priset rörde sig knappt.

Som, jag sagt länge, det är nya tider nu. Den som tror att tidigare cykelmönster från när Bitcoin var en liten nischad underground tillgång kommer upprepa sig, kommer bli rekt.
Senast redigerad av Leaston 2025-07-26 kl. 11:32.
Citera
2025-07-26, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Den största enskilda försäljningen någonsin på $9 miljarder dollar har precis gjorts. Priset rörde sig knappt.

Som, jag sagt länge, det är nya tider nu. Den som tror att tidigare cykelmönster från när Bitcoin var en liten nischad underground tillgång kommer upprepa sig, kommer bli rekt.
Var BTC en underground tillgång när den gick från 69k till 16k?

Tramsinlägg. BTC har en volym på $67.5B. Så nej, en transaktion på $9B kommer inte påverka priset speciellt mycket uppenbarligen.
Citera
2025-07-26, 12:00
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Var BTC en underground tillgång när den gick från 69k till 16k?

Nej, men det var också den största back swanen någonsin med FTX debaclet, som drev ner kursen. Detta har jag förklarat för dig otaliga gånger, så jag fattar inte varför du drar upp det fortfarande.

Du hade aldrig fått +70% nedställ utan det. Förövrigt är ju den dubbeltoppen innan debaclet exempel på vad jag säger, att Bitcoin priset börjar te sig annorlunda med tanke på att du aldrig haft en sådan tidigare.
Senast redigerad av Leaston 2025-07-26 kl. 12:05.
Citera
2025-07-26, 12:10
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Det är nog tyvärr större risk för att man slutar som rekt om man tar ombord narrativ likt dom du uttrycker ovan. =(

Förstår inte riktigt varför du och Stoppis krampaktigt insisterar på att göra det hela tiden och i synnerhet Stoppis som i princip blir slagen på fingrarna nio gånger av tio.
Senast redigerad av hazenectar 2025-07-26 kl. 12:12.
Citera
2025-07-26, 12:15
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det är nog tyvärr större risk för att man slutar som rekt om man tar ombord narrativ likt dom du uttrycker ovan. =(

Förstår inte riktigt varför du och Stoppis krampaktigt insisterar på att göra det hela tiden och i synnerhet Stoppis som i princip blir slagen på fingrarna nio gånger av tio.
Förstår inte hur man kan vara blind för ovan fakta.

Jag har inte brytt mig nämnvärt om TA sedan dess att ETF:erna gick live för 1.5 år sedan. Det är inte TA:t som drivit kursen upp, utan det är det fundamentala som dominerat narrativet. TA:t blir i mångt och mycket bara en drake i vinden i sammanhanget.

Så länge momentum indikatorerna inte flashar sälj, så lägger jag inte så stor vikt vid teknisk analys. Speciellt inte på de små tidsramarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in