• 1
  • 2
2025-07-29, 09:47
Medlem
toalettrullen14s avatar
Hej!

Av många anledningar tog jag aldrig sprutorna för Covid-19 och det är för mig väldigt viktigt att min framtida partner inte heller har tagit det. Huruvida det var en bra eller dålig idé att ha tagit den anser jag vara väldigt tydligt då och framförallt nu, men den diskussionen kan vi låta vara.

Min faktiska fråga är denna: var eller hur kan man få tag i korrekt information om populationen eller rentav vilka enskilda individer som har tagit sprutan? Vilken myndighet och vilken position/person i den skulle kunna ha tillgång till denna information? Kanske någon annan som redan fått tag i den på annat håll, darknet?

Jättetacksam för svar!
Citera
2025-07-29, 09:55
Medlem
67arigGubbes avatar
Du kan inte få tag i vilka individer som tagit den och inte, sekretessbelagd information då de är journaler.

Varför bryr du dig ens? Det är lite ute att vara en antivaxxer i 2025.
Citera
2025-07-29, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalettrullen14
Hej!

Av många anledningar tog jag aldrig sprutorna för Covid-19 och det är för mig väldigt viktigt att min framtida partner inte heller har tagit det. Huruvida det var en bra eller dålig idé att ha tagit den anser jag vara väldigt tydligt då och framförallt nu, men den diskussionen kan vi låta vara.

Min faktiska fråga är denna: var eller hur kan man få tag i korrekt information om populationen eller rentav vilka enskilda individer som har tagit sprutan? Vilken myndighet och vilken position/person i den skulle kunna ha tillgång till denna information? Kanske någon annan som redan fått tag i den på annat håll, darknet?

Jättetacksam för svar!
Finns ingen sådan information tillgänglig.
Möjligtvis den som har tillgång till journaler på regionen och vaccinationsbolag - läkare t ex.
Det enklaste är att fråga personen du skall äkta om information och att få läsa dennes information.
Då får du visserligen räkna med att vederbörande troligen vill se dina journaler vilket innebär att din psykiatriska diagnos av paranoia kommer i dagen.
Citera
2025-07-29, 10:06
Medlem
toalettrullen14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Du kan inte få tag i vilka individer som tagit den och inte, sekretessbelagd information då de är journaler...

Citat:
Ursprungligen postat av Apedonien
Finns ingen sådan information tillgänglig.
Möjligtvis den som har tillgång till journaler på regionen och vaccinationsbolag - läkare t ex.
Det enklaste är att fråga personen du skall äkta om information och att få läsa dennes information.
Då får du visserligen räkna med att vederbörande troligen vill se dina journaler vilket innebär att din psykiatriska diagnos av paranoia kommer i dagen.

Tack för svaren båda två!

Dels ideologiska, karaktärs- men även mycket hälsorelaterade skäl till varför. Man kan tycka vad man vill, men den information som finns tillgänglig nu pekar åt ett håll...

Hon behöver nog inte läsa mina journaler för att uppfatta "paranoian" och anti-stat-tendenserna
Citera
2025-07-29, 10:37
Medlem
NyaHenriksss avatar
På Tinder kan du välja om du fått giftsprutan eller inte.
Citera
2025-07-29, 12:15
Medlem
Gray.Eminences avatar
Citat:
Du kan inte få tag i vilka individer som tagit den och inte, sekretessbelagd information då de är journaler.

Det är personer med nån sorts "diagnos" eller nåt sånt, de kan inte hjälpa det.
Citera
2025-07-29, 12:27
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:

Jag tänker att det kan vara intressant att i framtiden (nutid) kunna se om vaccinationen gör någon skillnad på hälsan i övrigt. Men detta betyder alltså att vi inte kommer få veta om någondera gruppen är överrepresenterad för någon sjukdom?
Citera
2025-07-29, 12:57
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Jag tänker att det kan vara intressant att i framtiden (nutid) kunna se om vaccinationen gör någon skillnad på hälsan i övrigt. Men detta betyder alltså att vi inte kommer få veta om någondera gruppen är överrepresenterad för någon sjukdom?
I forskningssyfte kan nog sådan data delas ut. Tvivlar på att du får en etikprövning godkänd dock
Citera
2025-07-29, 13:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Det finns redan en hel del forskning av just den art du efterfrågar. Något säger mig dock att du och en samling konton på det här forumet inte är intresserade av den, utan istället är ute efter att få konsumera något lite mer seriöst arbete som du kan ramla över på Rumble eller få levererat via John Campbells Youtube-kanal. ChildrensHealthDefense är ett säkert kort i det här sammanhanget, och Steve Kirsch brukar vara behjälplig med att gräva fram hemliga databaser som visar att folk är både magnetiska och har fått grafen-antenner i öronen som kopplar upp dem mot 5G-nätet via Bluetooth.

Lägg därtill uppgifterna om att vaccinerade ligger döda i drivor längs gatorna och att de satt upp hjärtstartare överallt i London så har du i alla fall en bra start på vad som du gissningsvis anser utgör ett stadigt ocg tydligt beslutsunderlag i frågan om någondera gruppen är "överrepresenterad för någon sjukdom".

Och om inte det räcker finns det gott om empiri här på Flashback - det får nog anses vara rena guldgruvan för en faktatörstig person i ärendet. Det startas minst tre-fyra ämnen om dagen där man behandlar allt från kvinnor som ligger ligger med våldsam menstruation sprutande mellan benen till att en hel generation unga fotbillsspelare fallit ihop döda medans åskådarna är upptagna med att ge hjärt-lung-räddning på varandra. Allt baserat på faktaunderlag i form av påståenden från Swebb-TV och Fria Tider.
Citera
2025-07-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalettrullen14

Jättetacksam för svar!
Du kan kontakta f.d. socialministern Lena Hallengren. Hon ville ju kartlägga oss ovaccinerade... vilka är vi, var bor vi, vad gör vi, hur gamla är vi, etc... https://www.youtube.com/watch?v=eWjtpgNNK_s

Lycka till... 🙂👍
Citera
2025-07-29, 18:15
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Du kan kontakta f.d. socialministern Lena Hallengren. Hon ville ju kartlägga oss ovaccinerade... vilka är vi, var bor vi, vad gör vi, hur gamla är vi, etc... https://www.youtube.com/watch?v=eWjtpgNNK_s

Lycka till... 🙂👍
Är inte det ganska naturligt i hennes position att hon vill ta reda på vilka grupper i samhället som inte vill vaccinera sig? Jag menar, om det är hennes ambition och skyldighet att införa åtgärder som begränsar och minskar smittspridningen är det väl rent av tjänstefel att inte ställa den typen av frågor. Det lär väl knappast vara aktuellt att införa någon form av restriktioner mot folksamlingar i Karesuando om det visar sig att äldre Samer inte vaccinerar sig, medan det däremot kan vara aktuellt att införa någon form av restriktion mot danspalats i Dalarna om det visar sig att medelålders dansbands-fantaster i Mora inte gör det.

Men du kanske trodde att man skulle kartlägga dig personligen? Nej, det skulle man inte.

Herregud...
Citera
2025-07-29, 19:16
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Är inte det ganska naturligt i hennes position att hon vill ta reda på vilka grupper i samhället som inte vill vaccinera sig? Jag menar, om det är hennes ambition och skyldighet att införa åtgärder som begränsar och minskar smittspridningen är det väl rent av tjänstefel att inte ställa den typen av frågor. Det lär väl knappast vara aktuellt att införa någon form av restriktioner mot folksamlingar i Karesuando om det visar sig att äldre Samer inte vaccinerar sig, medan det däremot kan vara aktuellt att införa någon form av restriktion mot danspalats i Dalarna om det visar sig att medelålders dansbands-fantaster i Mora inte gör det.

Men du kanske trodde att man skulle kartlägga dig personligen? Nej, det skulle man inte.

Herregud...

Vet inte om det var så viktigt. Vid detta laget var det ganska klart redan att omikron tagit udden av covid och att det inte var nån större skillnad i smittspridning mellan vaccinerade och ovaccinerade gällande den varianten. Jag fick intrycket att det var ett sista krystat försök att verka handlingskraftiga. Sverige hade haft en ganska chill inställning till covid men det ändrade med vaccinet och Magdalena Andersson.

Du verkar ha en stor tilltro till politiker, att de vill vårt bästa. Jag tror många maktgalna politiker trivdes som fisken i vattnet då de fick ta drastiska beslut. Det gällde länge inte Sverige. Jag bor i Finland och minns hur stor skillnaden var mellan länderna. Jag långpendlade veckovis under covids första år. Men som sagt, med Magdalena kom stasifasonerna till Sverige också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in