• 1
  • 2
2025-07-30, 11:34
Medlem
toalettrullen14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0

Nu var inte tråden egentligen tänkt till att disktera huruvida vaccinet var skadligt eller ej, för det är och var väldigt tydligt skadligt för dem som tog det, även om symtom på skadan inte alltid är direkt synlig och ibland först dyker upp årtioenden i efterhand.

Hursomhelst, man kan väl säkert diskutera sådant om att folk kopplas upp mot 5G genom vacciner, även om jag inte själv tror på det där så kan man gott diskutera det ändå. Att sprutan skapat stora hälsoproblem över hela västvärlden, bl.a. fertilitet, cancer och autoimmuna problem, är väldigt tydligt. Så vi galna konspirationsteoretiker ser ut att ha haft rätt även här tyvärr. Vad som skrämde mig framförallt är hur auktoritära gemene man blev under den här perioden och hur en stor del av befolkningen blev vardagspoliser.

Är man så dum att man svalde de uppenbara lögnerna, eller bestämde sig för att ta vaccinet trots dessa, så är man så långt bort från mig ideologiskt att en familjestruktur inte kommer kunna bli värst solid när värderingar skiljer så mycket. Utöver det vill jag gärna ha så friska barn som möjligt och inte se dem få vaccininducerade skador som leder till diverse hälsoproblem. Vill inte ta den risken.

Tack ändå för er som gav svar på frågan, även om jag inte håller med om vissa av era remarks!

Allt gott!
Citera
2025-07-30, 18:15
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettrullen14
Att sprutan skapat stora hälsoproblem över hela västvärlden, bl.a. fertilitet, cancer och autoimmuna problem, är väldigt tydligt.
Är det? Hur kom du till den slutsatsen, undrar man lite försynt.

Citat:
Så vi galna konspirationsteoretiker ser ut att ha haft rätt även här tyvärr.
Är det så? Jag kan nog lugnt säga att jag befinner mig en ganska bra position för att avgöra vad som är riktigt eller ej gällande uppgifter, data, statistik och korrekt information kontra vetenskap i ämnet, och jag kan meddela att det inte finns mycket som s.k. 'konspirationsteoretiker' haft rätt i. Om jag skall vara helt ärlig har jag faktiskt svårt att hitta NÅGOT som dessa ens varit i närheten av att ha rätt i.

Citat:
Är man så dum att man svalde de uppenbara lögnerna, eller bestämde sig för att ta vaccinet trots dessa, så är man så långt bort från mig ideologiskt att en familjestruktur inte kommer kunna bli värst solid när värderingar skiljer så mycket. Utöver det vill jag gärna ha så friska barn som möjligt och inte se dem få vaccininducerade skador som leder till diverse hälsoproblem. Vill inte ta den risken.
Det går naturligtvis att diskutera vad som utgör ditt underlag för att definiera något som "lögn" i det här fallet, men det står dig självklart fritt att göra vilka val du vill gällande din familj, oaktat om det handlar om vaccination eller något annat.

Citat:
Tack ändå för er som gav svar på frågan, även om jag inte håller med om vissa av era remarks!

Allt gott!
Hej, hej.
Citera
2025-07-31, 00:41
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Vi hade en skyhög smittspridning i början av 2022, trots vaccinpass och att trots att en mycket stor andel av den vuxna befolkningen hade vaccinerat sig.

Om man man hade varit intresserad av folkhälsan hade man i första hand rekommenderat befolkningen att ta stora doser D-vitamin (i storleksordningen 10 000 IE per dag). Nästan alla som dog av covid-19 hade svår brist på D-vitamin.
I Sverige var man som sagt rätt chilla det första året. Men jag bor i Finland och där hade man mycket hårdare restriktioner.

Man tog "tuffa" beslut till stor kostnad och med osäkert utfall, restriktioner och gränskontroller (varför?) . I desperation grep man alla halmstrån. Liv var viktigare än pengar hette det. Det spelade ingen roll att det orsakade kostnader.

Men när det kom till vården fanns ingen desperation, man grep inga halmstrån. Man kunde ha tagit alla potentiellt fungerande behandlingar, givit tex. d-vitaminsrekommendationer som du säger. Men nej. Liv var inte viktigare än akademisk korrekthet. Var inte åtgärden bevisligen fungerande så förbjöds den.

Denna inkonsekventa attityd var det som ganska tidigt gjorde mig väldigt negativ till hela hanteringen. Å ena sidan desperation och greppa halmstrån, å andra sidan akademisk korrekthet framom att försöka hjälpa med alla möjliga medel.

Man struntade i folk som blev sjuka, gav dem inte alla möjliga medicner utan bakband dem snarare.

Det gemensamma i smittspridningshanteringen och de medicinska åtgärderna var att det var total myndighetsstyrning. Individuella friheten var totalt borttagen. Vi bestämmer, allt, i detalj. Man var intresserad av makt, inte av att ge folk alla möjligheter.

Nu efteråt har det inte gjorts några egentliga utvärderingar av hanteringen. Eller jo, det har gjorts, men på det sättet att man välsignat allt som gjordes. Ingen kritisk granskning av något.
När det är koncensus att vi gjorde allt rätt kommer det inte framkomma nåt annat.
Citera
2025-07-31, 01:20
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Är inte det ganska naturligt i hennes position att hon vill ta reda på vilka grupper i samhället som inte vill vaccinera sig? Jag menar, om det är hennes ambition och skyldighet att införa åtgärder som begränsar och minskar smittspridningen är det väl rent av tjänstefel att inte ställa den typen av frågor. Det lär väl knappast vara aktuellt att införa någon form av restriktioner mot folksamlingar i Karesuando om det visar sig att äldre Samer inte vaccinerar sig, medan det däremot kan vara aktuellt att införa någon form av restriktion mot danspalats i Dalarna om det visar sig att medelålders dansbands-fantaster i Mora inte gör det.

Men du kanske trodde att man skulle kartlägga dig personligen? Nej, det skulle man inte.

Herregud...
Fast jag tror att du rent personligen hade velat se ett sådant här register som TS syftar på, med namn och personnummer så att det skulle vara enklare att trakassera dem, neka dem anställning, tvångsomhänderta deras barn osv. Eller hur?
Citera
2025-07-31, 02:29
Medlem
Citat:
Nu var inte tråden egentligen tänkt till att disktera huruvida vaccinet var skadligt eller ej, för det är och var väldigt tydligt skadligt för dem som tog det, även om symtom på skadan inte alltid är direkt synlig och ibland först dyker upp årtioenden i efterhand.

Hursomhelst, man kan väl säkert diskutera sådant om att folk kopplas upp mot 5G genom vacciner, även om jag inte själv tror på det där så kan man gott diskutera det ändå. Att sprutan skapat stora hälsoproblem över hela västvärlden, bl.a. fertilitet, cancer och autoimmuna problem, är väldigt tydligt. Så vi galna konspirationsteoretiker ser ut att ha haft rätt även här tyvärr. Vad som skrämde mig framförallt är hur auktoritära gemene man blev under den här perioden och hur en stor del av befolkningen blev vardagspoliser.

Allt gott!

Jag instämmer med dig! Jag tycker att denna fråga är ganska betydelsefull. Jag vill inte heller vara tillsammans med någon som, enligt min uppfattning, är så naiv att de gick på hela covid-hysterin. Allt var så uppenbart, och jag har fortfarande svårt att förstå hur människor kunde tro på det. Jag tappade hoppet för mänskligheten.

Jag vet att det fanns statistik tidigare, jag minns att i min åldersgrupp (tror det var mellan 25 och 39 år) hade 80 % tagit första sprutan. Statistiken fanns att se på Folkhälsomyndighetens hemsida. Så vi är inte många 😅
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in