Citat:
Ursprungligen postat av
Craigg
Jag flög nyligen utomlands.
När jag skulle gå igenom säkerhetskontrollen så blippade det rött på mig. De ber mig att ställa mig vid någon scanner som visst ska skanna min kropp. Jag ser i någon skärm, att scanern visar att jag har något på ryggen strax under axeln. Då tog säkerhetsvakten på sig ett par handskar, men det jag reagerar på är att han i princip bara "petar till" på min rygg jättesnabbt, han kollade inte ens under min tröja vilket de väl får?
Hur som, vad kan det ha varit som gjorde att jag blev blippad rött? Och varför just på ryggen? Skulle min tröja ha haft nåt sprängämne?
När jag var ute och flög mycket så kollade de mig jämt när jag skulle igenom säkerhetskontrollen i ett utav BeNeLux området.
Spelade ingen roll om jag var välvårdad eller kom direkt ifrån en nattklubb, de skulle alltid stoppa mig och köra manuell kontroll utav fickor och klappa.
Till slut så frågade jag bara rakt ut varför det hände mig jämt och fick som svar ”When you enter trough ze security you had your hands in ze pockets so we have to check you then”.
Så är väl säkert en rutin som behöver följas, i mitt fall som ogillar säkerhetsrutiner så stoppade jag händerna i byxfickorna och detta var då tillräckligt för att bli utplockad.
Slutade med händerna i fickorna och inte åkt på ett ”stickprov” sen dess även när jag varit i riktigt risigt skick.