2025-07-28, 12:02
Medlem
pelle_snusks avatar
Aldrig i helvete att jag skulle skaffa sådana. Visst - jag kan säkert få en massa information, visst - jag kan säkert övervaka min omvärld (vad det nu ska vara bra för) men det betyder också att jag är kontinuerligt övervakad och delar med mig av mina data hela tide, vad jag ser, var jag är, vad jag hör. Jag blir en levande förlängning av Meta och jag litar inte ett skit på dem. Nu senast visade det sig att de kan kolla min privata surfhistorik (ganska ointressant) i min Android. Inte OK.
Citera
2025-07-28, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Såg nyligen en kille på stan i Stockholm med sådana. Han pratade med dem, sa typ "Meta, start recording" när han kollade på något.

Okej! Hur var det med WOW-faktorn?

Lyfte du på dina egna solbrillor och stirrade med öppen mun i ren avund?
Citera
2025-07-28, 12:21
Medlem
Alla dumma satsningar som får META att tappa pengar och teknisk auktoritet tycker jag är bra. METAs brott mot integriteten behöver börjar tas på allvar av EU.
Citera
2025-07-28, 12:23
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Okej! Hur var det med WOW-faktorn?

Lyfte du på dina egna solbrillor och stirrade med öppen mun i ren avund?
Självklart. Sen gav jag honom en avsugning för att han var så häftig.
Citera
2025-07-28, 12:42
Medlem
Så länge dom inte injicerar metamfetamin i ens ögon medan man har på dom hoppar jag över!
Citera
2025-07-28, 15:42
Avslutad
Fantastisk produkt, kommer skaffa så fort jag kan
Citera
2025-07-28, 15:44
Medlem
AndersABs avatar
Varför gör ingen en telefon med kamera där antennen satt förut, ingen skulle notera att du filma.
Citera
2025-07-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Osäker på om denna trådstart accepteras, men jag prövar.

Fick precis reklam från Synsam med erbjudande om att beställa mig ett par solglasögon; Ray-Ban Meta.

Säljpitchen:
Ta dig an dagen med AI-verktyg som får allt att flyta på. När du aktiverar Meta AI analyserar den dina omgivningar och ger kontextbaserade förslag – så att du kan ställa frågor om det du ser, skapa påminnelser eller automatiskt fånga och organisera foton och videor.

Länk till produkten:
https://www.synsam.se/guide/solglasogon/ray-ban/meta?utm_campaign=SE_CAMPAIGN_RayBanMeta_2025-07-15&utm_medium=email&utm_source=crm

De behöver vara uppkopplade till wifi för att användas, så klart. Kommer suga slut batteriet i luren och kosta massor i mobildata, får man anta (tänker på internetdelning från telefon. Jag menar, hur mycket använder man solglasögon hemma där man har wifi, egentligen?).

Konstant övervakning av allt du har framför dig.

Så vad tycker Flashback? Hade du kunnat tänka dig att bära det nya övervakningsverktyget så fort du går ut en solig dag?

Övriga tankar?

Men vad är detta? Å vem vill använda det? Blir inte sugen
Citera
2025-07-28, 15:55
Medlem
HBTKuks avatar
Så efterblivet att man storknar. Vad är det för yuppies som kommer använda detta?

Åh shit pommes frites, kan organisera mina bilder medan jag går. Wow. Ta 30 000.

Mänskligheten är utdömd.
Citera
2025-07-28, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Herregud kan vi inte skramla för att täcka böter för dom som antingen rycker glasögonen eller bara nitar den som bär dom?

Men jösses 😇var är världen på väg. Man går i sin egen lilla värld m sina glasögon o prata m sig själv/meta. Vilken nice framtid.
Citera
2025-07-28, 15:59
Medlem
Pernambucanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Förstörde inte google den tanken för länge sedan med sina glasögon? Det finns ingen anledning att vara uppkopplad även när man går. Tvärtom går världen mot lägre uppkoppling.

Jag tror TS får en chock om han köper dem och sedan efter 3 dagar tröttnar. Exakt som med 3D-TV, jag tittade EN gång på den sedan använde jag den som vanlig TV. helt enkelt en produkt som ingen vill ha.
Haha 3D tv dog ut snabbt. Likadant med dessa glasögon
Citera
2025-07-28, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAB
Varför gör ingen en telefon med kamera där antennen satt förut, ingen skulle notera att du filma.
Var satt antennen, aldrig haft antenn på telefon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in