2025-07-28, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
3D är ett bra exempel. Det kommer en 3D-våg på bio ungefär vart 10e år sedan 1953 när folk sitter med glasögon på sig. Den vågen håller alltid 3 filmer sedan är det dött men återkommer igen när alla glömt hur ointressant det var för 10 år sedan. Det sista som överger människan är hoppet.

Ja, nu när du säger det så är det fan återkommande skräp, det där med 3D.
Citera
2025-07-28, 10:45
Medlem
ItsWednesdays avatar
Låter som en efterbliven produkt för efterblivna människor.
Citera
2025-07-28, 10:54
Medlem
Jag tror, tyvärr, att det är framtiden. En produkt som kan trycka upp en dopaminstimulerande och distraherande feed rakt framför ögonen är för frestande för de flesta. Sedan underlättar de sannolikt arbete i olika sammanhang. Om denna framtid är nära annalkande eller här (med omnämnda meta-glasögon) vågar jag inte svara på då jag inte fått tillfälle att testa dessa glasögon själv.
Citera
2025-07-28, 11:00
Medlem
Rektaltermometerns avatar
Åh, så jag har längtat! Jag har länge känt ett enormt underskott av AI-skräp som förstör min vardag. Och META har inte nog med min data - dem måste få veta så mycket mer om mig!

Jag älskar samtiden jag lever i!
Citera
Medlem
Verkar coolt, blir sugen men jag måste dit och testa ifall det är något för mig. Just nu så är det oklart.
Citera
Medlem
MyJustices avatar
En Annan som har blivit avsocialmedifierad
Slipper att fundera över den här produkt
Citera
2025-07-28, 11:09
Medlem
Sqrbankens avatar
Cool grej, absolut, men helt ointresserad. All (uppkopplad) teknik idag är ett intrång, inte minst från Meta, så håller mig helst så långt borta från dessa manicker som jag kan. Försöker medvetet teknikbanta. Släppte inte Google ett par "smart-brillor" för tio år sen om inte mer, förresten?
Citera
2025-07-28, 11:29
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Tekniken är inte mogen. Om 10 år är det mer rätt.
Det är såklart bara en tidsfråga innan detta blir lika oumbärligt som smarta telefoner blivit. Men det är inte mogen teknik än.
Citera
2025-07-28, 11:37
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektaltermometern
Åh, så jag har längtat! Jag har länge känt ett enormt underskott av AI-skräp som förstör min vardag. Och META har inte nog med min data - dem måste få veta så mycket mer om mig!

Jag älskar samtiden jag lever i!

Ja, det behövs enorma mängder data för att träna upp AI. Tydligen så har tech, med lite överdrift, sprungit in i en vägg här. All data som man samlat på sig sedan ~20 år tillbaka i tiden springer modellerna över fort, väldigt fort. Manicker som registrerar våra primära sinnen; syn, hörsel, smak, känsel, lukt och balans (motorik), ligger ännu i relativ lä.

Faktiskt förvånad över att META ens vill ta pröjs (nåväl, åtminstone inte sätter en betydligt mindre prislapp) för brillorna. Sälja med stor förlust (kanske är sant redan nu, men ännu större förlust). I en värld där alla bär dessa brillor vore en guldgruva, en god långsiktig investering, för Zucken. En fin edge över sina konkurrenter i AI-racet.
Citera
2025-07-28, 11:41
Avslutad
Vet inte alltså, känns inte så bra med för mycket kring detta område. Jag tycker att det räcker gott & väl med våra androider / iphones.
Citera
2025-07-28, 11:54
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Såg nyligen en kille på stan i Stockholm med sådana. Han pratade med dem, sa typ "Meta, start recording" när han kollade på något.
Citera
2025-07-28, 12:02
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Såg nyligen en kille på stan i Stockholm med sådana. Han pratade med dem, sa typ "Meta, start recording" när han kollade på något.

Herregud kan vi inte skramla för att täcka böter för dom som antingen rycker glasögonen eller bara nitar den som bär dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in