Citat:
Du har hört detta från initierad källa?
Du tänker att USAs nyvaknade stöd inte gäller?
Att de 10 patriotsystem som är på gång, är i onödan ?
Att upprustningen i Europa, kommer att blåsas av?
Att egentligen har Ryssland ännu mera fonder som man inte redovisat?
Att man dansar ringdans för 19% styrränta?
Att kommande paket är mest usch, aj och fy?
Eller hur menar du?
Du tänker att USAs nyvaknade stöd inte gäller?
Att de 10 patriotsystem som är på gång, är i onödan ?
Att upprustningen i Europa, kommer att blåsas av?
Att egentligen har Ryssland ännu mera fonder som man inte redovisat?
Att man dansar ringdans för 19% styrränta?
Att kommande paket är mest usch, aj och fy?
Eller hur menar du?
Jag är uppriktigt imponerad över din obotliga optimism och naivitet. Jag önskar jag kunde vara lika entusiastisk och positiv som dig. Jag ska försöka.
Dessa 10 Patriotsystem ska tillverkas först och någon ska betala dom. USA vill sälja vapen och tjäna pengar på det, du såg Ursula bli fullständigt förnedrad i nya avtalet med USA inatt där hon lovar?? Hur hon nu kan göra det?? att köpa vapen och LNG av USA. USA kommer inte betala för vapnen till Ukraina, USA kommer ta betalt för vapnen och dessutom kommer dom ta naturtillgångar i Ukraina när kriget är över.
Sverige beställde 4 system 2018 och dom levererades 4 år senare.
Nu är det 10 system som Zelensky önskar, alltså inget som är beställt eller köpt ännu. Vi pratar alltså leverans om några år om en beställning läggs och betalas idag.
Du tar även upp att Ryssland fortfarande har tillgångar, dvs pengar i spargrisen att ta av, jämför det med EU länder med i många fall statsskulder långt över 100% av BNP och USA som har räntekostnader på statsskulden som är högre än deras försvarbudget.
Vad gäller 19% styrränta så visar det att hushåll och företag är så lågt belånade att dom i flera års tid klarat av denna absurda styrränta. I Sverige får de flesta gå ifrån hus och hem om styrräntan skulle överstiga 5-6% vilket skulle ge en boränta som inte många hushåll skulle klara av.
Vad gäller sanktionspaket så borde du vid det här laget fråga dig själv vad som är felet. Vi har efter flera års krig inte sanktionerat fullt ut och väntar nu på paket 19?
Hur många paket ska till och varför har man inte agerat kraftfullt från början?
Samma personer som lägger sanktionerna varnar samtidigt för en rysk invasion av EU och Nato länder och köper därefter rysk olja och gas ofta via skuggflottan dom sanktionerar.
Vi tror olika helt enkelt vilket är helt ok för min del, framtiden får utvisa vem av oss som har rätt om nu någon av oss gissar korrekt. Ha en bra dag!