2025-07-27, 18:20
Medlem
Candace Owens kanske kan dra “Not guilty by reason of insanity” eller liknande?
https://www.law.cornell.edu/wex/not_guilty_by_reason_of_insanity

Citat:
“Not guilty by reason of insanity” is a plea entered by a defendant in a criminal trial, where the defendant claims that they were so mentally disturbed or incapacitated at the time of the offense that they did not have the required intention to commit the crime, and are therefore not guilty.

Citat:
It can also be a verdict entered by a jury in a criminal case, stating that the defendant cannot be held guilty because of the defendant’s insanity (however, such a verdict may require the defendant to be admitted into a mental institution).
Citera
2025-07-27, 18:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Candace Owens kanske kan dra “Not guilty by reason of insanity” eller liknande?
https://www.law.cornell.edu/wex/not_guilty_by_reason_of_insanity
Jag trodde hon skulle kunna klara sig på att påstå att hon trodde på det hela själv och inte har haft ont uppsåt - men när man läser stämningshandlingarna inser man att hon fått varenda chans och all information man rimligen kan önska för att fatta att man är ute på hal is och har helt fel.. jag tror hon är rökt.
Citera
2025-07-27, 20:01
Bannlyst
Redan 2022 skröt Trump (enligt bl a New York Post) om att han hade hemlig info om Macrons sexliv, och sedan det lite udda samtalet med Candace om att Macron bett honom att säga till Candace att sluta prata om Brigitte.

Ett lite märkligt sammanträffande.

Boken av den kände pedofilen på Macrons bord är också lite märkligt.
Citera
2025-07-27, 20:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Du kan göra dina egna efterforskningar, jag tänker inte göra dem åt dig.
Du har nog missförstått hur det går till i en diskussion. DU gör ett påstående = DU presenterar vid uppmaning dina bevis för att påståendet är sanningsenligt.

Dvs, varken jag eller någon annan kan/ska göra det åt dig:

Du skrev:
Inte alls. Under rättegången mot det självutnämnda "mediet" och den självutnämnda "privatdetektiven" bevisades bortom alla tvivel att Brigitte helt enkelt ÄR (den kvinnliga) Brigitte.
1. Så, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.

Vidare:
Det är grunden för domen, som uttryckligen gällde förtal och spridandet av felaktiga uppgifter.
2. Igen, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.

Vidare:
Helt rätt åt en idiot som plockat upp en korkad internet-meme och medvetet valt att blunda för kristallklara bevis för att det hon påstår i själva verket är lögn och båg.
3. Igen, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.

Vidare:
Owens kunde först inte motstå de smarriga lögnerna,
4. Igen, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.

Vidare:
Det har inget med det här att göra, att först sprida falska rykten och sen försöka utpressa någon att ställa upp på intervju.
5. Igen, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.

Vidare:
Vilket vi alla redan vet att det gör.
6. Igen, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.

Citat:
För min del får du gärna stanna kvar i din "jag älskar Candace Owens"-bubbla,
7. Ännu en direkt lögn. Jag älskar knappast Candace Owens. Även om det är en grann tös som brinner för sanningen.

Citat:
jag har varken nåt emot det eller emot att du går på hennes "smarriga lögner".
Ytterligare tre lögner:
8. Jag går inte på vad Candace säger, jag går på de källor som hon och andra rapporterar i diverse media = du ljuger.

9. Du vägrar att presentera bevis för någon av COs '"smarriga lögner"' = du ljuger.

10. Du citerar dig själv med - '"smarriga lögner"' - som om det är någon annan som har ljugit om det = du ljuger.
Tio direkta lögner så här långt?

Citat:
Av vilka det finns mycket fler än de korkade påståendena om Brigitte Macron (och Macron själv, för den delen).
Vilka då?

Citat:
Det är din sak vad du vill tro på.
Därav mina uppmaningar till dig om att du bör presentera dina bevis för det du så kaxigt häver ur dig i en strid ström.

Fram till att du gör det så kommer jag att betrakta dig som just, en lögnare.

Citat:
Att försöka litigera den kommande rättegången i förtid på FB är bara urbota dumt.
11. Nu ljuger du igen. Jag förklarar varför paret Macron stämmer CO för förtal trots att de enligt mig och en snabbt växande opinion världen är skyldiga till det CO påstår.

Att det är en PR-operation i syfte att göra det möjligt för dem att förhoppningsvis kunna fullgöra sitt mandat som Frankrikes president och första 'dam'.

Dvs, stämningen mot CO ska ingalunda tolkas som om de har rätt och CO fel.

Igen, det här är "perception management", vilket ju är en snabbt växande storindustri i USA och i allt större utsträckning, i övriga världen.

Citat:
Däremot blir det skojigt att följa med vad som händer, när det händer. Det finns ju trots allt bara två tänkbara utfall: antingen är Brigitte Macron född som man, eller så åker Candace Owens dit för förtal (vilket hon kommer att göra också för en stor del av alla de andra lögnerna hon dragit till med).
Tyvärr så finns det i princip tre hypotetiskt möjliga utfall:
1. Paret Macron vinner och döms till skadestånd.

2. Paret Macron förlorar och måste därmed förmodligen avgå i förtid.

3. Paret Macron förhalar så länge som möjligt, för att därpå lägga ner stämningen tajmat med sin avgång som Frankrikes president-par.
- Det första alternativet är helt uteslutet givet den redan nu blottlagda bevisningen.

- Det andra är också helt uteslutet givet att paret aldrig kommer låta domstol döma i ärendet.

- Och då återstår tyvärr det tredje alternativet, och hur det i så fall tas emot av främst den franska opinionen.

En sak är säker, det här är århundradets storpolitiska skandal.

Citat:
Du verkar dock inte riktigt förstå hur juridik och domstolar fungerar, och därför inte heller varför paret Macron och deras advokater agerat som de gjort.
Se ovan och bemöt specifikt det jag skriver.

Citat:
Om de får 10 pers dömda för "cyber bullying" för att de upprepat lögnerna så är det ett "bättre" straff ur deras synvinkel än om de skulle få dem dömda för förtal (inte minst eftersom förtalsdomar i Frankrike leder till rätt låga skadestånd, det är fråga om "några tusenlappar, i euro").
Struntprat. Paret Macron behöver inga pengar. Däremot så behöver de god PR. Förklara nu varför det INTE är bästa tänkbara PR att under juridiskt formella former bevisa att "cyber-mobbarna" faktiskt har fel? Att hon faktiskt ÄR född biologisk kvinna?

Citat:
De är ute för att statuera exempel och skapa prejudicerande domar, med det ultimata målet att på så vis stänga ner skitsnacket. Eller åtminstone tvinga ner det "under ytan", till mörka, anonyma "diskussionssajter".
Du menar att de vill skapa prejudicerande domar så att inte väljarna ska få diskutera huruvida deras folkvalda politiker ljuger och för dem bakom ljuset i för väljarna viktiga frågor?

Du gillar heller inte demokrati och transparens?

Citat:
Du påstår att du läst det 219-sidor långa stämningen (inlämnad 23 juli 2025 kl. 08:30 till domstolen i Delaware, case file N25C-07-194 CLS). Det tror jag inte,
Du tror att jag ljuger eftersom att du själv ljuger som en borstbindare.

Citat:
eftersom den faktiskt bevisar att du (och Owens) har fel.
Nej, det gör den inte. Och igen, om du insisterar så citerar du relevant text, förklarar vad den bevisar, samt var vi kan hitta underlaget till det som påstås.

Att vägrar att göra det, säger egentligen allt om ditt egentliga uppsåt.

Citat:
Stämningen är i sig ett juridiskt dokument
Ja?

Citat:
och det är på advokaternas ansvar att se till att allt det de påstår är fakta/sanning, de ev. bevis som krävs för att styrka det som påstås lämnas vid behov in under själva rättegången.
Nja, det är advokaternas uppgift att inom lagens ramar följa de direktiv de får av sina klienter, samt informera den fullt ut om direktivens möjliga juridiska konsekvenser.

Citat:
Där de kommer att vägas mot de "bevis" motparten (Owens) ska visa upp för att inte åka dit för att ha ljugit.
Korrekt.

Citat:
Här är länken, så att du kan greppa situationen sådan som den är i den riktigt riktiga världen: https://clarelocke.com/wp-content/uploads/2025/07/Complaint89.pdf
Tack, men det var jag som först i tråden länkade till stämningsansökan.

Citat:
Om du vill ha en professionell bedömning av Owens chanser så rekommenderar jag Robert Barnes (känd som "far-right" advokat som bl.a. försvarade Alex Jones) och hans inlägg gällande detta på X:

"It’s apparent the people defending @RealCandaceO & thinking she will easily win the libel suit by @EmmanuelMacron have not read the entire complaint.

Owens told some of the dumbest, obvious lies one can tell. She has 0% chance of winning in court.

You’re missing the 100+ other lies she told. The suit is about alleging incest, rape, forgery, fraud, impersonation, murder, bribery, not being the mother, his parents not being his parents, and a bunch of other lies Candace told in the process about photos, articles, books, letters & even lied about the retraction letters she received from the Macrons.
Redan kommenterat och nej, herr Barnes har fortfarande inte läst in sig på materialet och har därmed inte en susning om vad det är han kommenterar eller inte kommenterar.

Citat:
- - -

Populister som medvetet sprider desinformation för att tjäna pengar på det borde spärras in, eller skjutas.
Du menar att den rätten är förbehållen makthavare i nominella demokratier? Att sprida desinformation för att tjäna pengar på det?

Citat:
Så jag kommer att följa rättegången med stort nöje (Macrons kräver dessutom jury-rättegång ). Och de stämmer inte bara Owens som person, utan också alla bolagen i hennes affärssetup ( ).

Candace "crash and burn" Owens...
Och då avslutar vi med den självklara frågan om varför någon ska lita på någonting du skriver när du bara i det här inlägget har beslagits med hela 11 direkta lögner?

Förslag?

"Skjuter" du oss annars?
Senast redigerad av onopono 2025-07-27 kl. 20:35.
Citera
2025-07-27, 20:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du har nog missförstått hur det går till i en diskussion. DU gör ett påstående = DU presenterar vid uppmaning dina bevis för att påståendet är sanningsenligt…..
Ok - då kör vi!

Du har nog missförstått hur det går till i en diskussion. DU gör ett påstående = DU presenterar vid uppmaning dina bevis för att påståendet är sanningsenligt.

Du skrev:
….Och det av 'Brigitte' påstådda förtalet handlade INTE om att de anklagade kvinnorna falskeligen hade hävdat att hon var född biologisk man.
1. Så, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.

Vidare:
Ej heller anklagar paret Macron den nu stämda franske journalisten Xavier Poussard för att falskeligen har hävdat att 'Brigitte' är född biologisk man. Här handlar anklagelsen om "cyber bullying".
2. Igen, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.

Vidare:
Det är först nu med stämningen av Candace Owen som de anklagar någon för att falskeligen har påstått att 'Brigitte' är född kvinna. Vilket i sin tur gör det möjligt att kräva bevis för att så är fallet.
3. Igen, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.

Tre direkta lögner så här långt (i denna vända)

Därav mina uppmaningar till dig om att du bör presentera dina bevis för det du så kaxigt häver ur dig i en strid ström.

Citera
2025-07-27, 21:11
Medlem
Citat:
Redan kommenterat och nej, herr Barnes har fortfarande inte läst in sig på materialet och har därmed inte en susning om vad det är han kommenterar eller inte kommenterar.
Hur vet DU att Robert Edward Barnes INTE har läst sig in i materialet.
Det enda sättet, vore att du varit med personen 24/7 och haft koll på allt denne läst.
Har du?
Citera
2025-07-27, 22:40
Medlem
Graavargs avatar
Citat:

Du skrev:
Inte alls. Under rättegången mot det självutnämnda "mediet" och den självutnämnda "privatdetektiven" bevisades bortom alla tvivel att Brigitte helt enkelt ÄR (den kvinnliga) Brigitte.

Vidare:
Det är grunden för domen, som uttryckligen gällde förtal och spridandet av felaktiga uppgifter.

Vidare:
Helt rätt åt en idiot som plockat upp en korkad internet-meme och medvetet valt att blunda för kristallklara bevis för att det hon påstår i själva verket är lögn och båg.

Vidare:
Owens kunde först inte motstå de smarriga lögnerna,
4. Igen, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.

Vidare:
Det har inget med det här att göra, att först sprida falska rykten och sen försöka utpressa någon att ställa upp på intervju.
5. Igen, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.

Vidare:
Vilket vi alla redan vet att det gör.
6. Igen, antingen så presenterar du dina bevis för det, eller så är du en liten lögnare. Det är bara att välja.

7. Ännu en direkt lögn. Jag älskar knappast Candace Owens. Även om det är en grann tös som brinner för sanningen.

Ytterligare tre lögner:
8. Jag går inte på vad Candace säger, jag går på de källor som hon och andra rapporterar i diverse media = du ljuger.

9. Du vägrar att presentera bevis för någon av COs '"smarriga lögner"' = du ljuger.

10. Du citerar dig själv med - '"smarriga lögner"' - som om det är någon annan som har ljugit om det = du ljuger.
Tio direkta lögner så här långt?

Vilka då?

11. Nu ljuger du igen. Jag förklarar varför paret Macron stämmer CO för förtal trots att de enligt mig och en snabbt växande opinion världen är skyldiga till det CO påstår.

Att det är en PR-operation i syfte att göra det möjligt för dem att förhoppningsvis kunna fullgöra sitt mandat som Frankrikes president och första 'dam'.

Dvs, stämningen mot CO ska ingalunda tolkas som om de har rätt och CO fel.

Igen, det här är "perception management", vilket ju är en snabbt växande storindustri i USA och i allt större utsträckning, i övriga världen.

Tyvärr så finns det i princip tre hypotetiskt möjliga utfall:
1. Paret Macron vinner och döms till skadestånd.

2. Paret Macron förlorar och måste därmed förmodligen avgå i förtid.

3. Paret Macron förhalar så länge som möjligt, för att därpå lägga ner stämningen tajmat med sin avgång som Frankrikes president-par.
- Det första alternativet är helt uteslutet givet den redan nu blottlagda bevisningen.

- Det andra är också helt uteslutet givet att paret aldrig kommer låta domstol döma i ärendet.

- Och då återstår tyvärr det tredje alternativet, och hur det i så fall tas emot av främst den franska opinionen.

En sak är säker, det här är århundradets storpolitiska skandal.

Se ovan och bemöt specifikt det jag skriver.

Struntprat. Paret Macron behöver inga pengar. Däremot så behöver de god PR. Förklara nu varför det INTE är bästa tänkbara PR att under juridiskt formella former bevisa att "cyber-mobbarna" faktiskt har fel? Att hon faktiskt ÄR född biologisk kvinna?

Du menar att de vill skapa prejudicerande domar så att inte väljarna ska få diskutera huruvida deras folkvalda politiker ljuger och för dem bakom ljuset i för väljarna viktiga frågor?

Du gillar heller inte demokrati och transparens?

Du tror att jag ljuger eftersom att du själv ljuger som en borstbindare.

Nej, det gör den inte. Och igen, om du insisterar så citerar du relevant text, förklarar vad den bevisar, samt var vi kan hitta underlaget till det som påstås.

Att vägrar att göra det, säger egentligen allt om ditt egentliga uppsåt.

Ja?

Nja, det är advokaternas uppgift att inom lagens ramar följa de direktiv de får av sina klienter, samt informera den fullt ut om direktivens möjliga juridiska konsekvenser.

Korrekt.

Tack, men det var jag som först i tråden länkade till stämningsansökan.

Du menar att den rätten är förbehållen makthavare i nominella demokratier? Att sprida desinformation för att tjäna pengar på det?

Och då avslutar vi med den självklara frågan om varför någon ska lita på någonting du skriver när du bara i det här inlägget har beslagits med hela 11 direkta lögner?

Förslag?

"Skjuter" du oss annars?

Allt som behövs finns i den 219-sidor långa stämningsansökan, inklusive bevis. Läs den.

Jag har inget behov av att "bevisa" nånting, det lämnar jag till rättegången. Den kommer jag dock att följa med intresse och glädje.

Jag har koll på läget, det är det enda jag behöver. Ska dock upprepa mig själv för säkerhets skull: du får givetvis tro precis vad du vill, men vill du ha mer information får du göra jobbet själv (ett tips är att läsa och begrunda själva stämningsansökan, den är en "killer").

Den enda jag inte helt förstår är din desperata kamp med att heja på ett töntigt och självförhärligande youtube- och sociala medier-troll. Owens är bara trash (och för en gångs skull inte "white trash", utan "black trash").

Mitt uppsåt? Att tillsammans med de andra nytra och vettiga inläggen i tråden ge underlag för en mer verklig bild av vad som är på gång än den som febrilt pumpas ut av korkade Owens-anhängare. Och "korkade" är inte menat som skällsord, att vara "dum i huvet" är ett grundläggande krav för att alls tro på Owens smörja. Alla som har nåt mellan öronen kan (och ska) tänka själv, huvudsaken är att de har underlag att utgå ifrån.

Vad gäller rättegången i Frankrike om cyber-mobbning så är det busenkelt, och juridiskt logiskt. Om Brigitte Macron vinner i rätten och det visas vara ett brott (dvs. cyber-bullying) att sprida de falska historierna så kan hon, om det behövs, fortsätta att stämma alla som sprider den informationen på internet och vara förhållandevis säker på att också de döms. Bevisbördan blir alltså att kunna visa att de spridit informationen på internet, vilket dels är svart-vitt och dels rätt enkelt (om någon gjort det så finns det kvar). Om hon däremot skulle stämma personer som sprider lögnerna för "förtal" (vilket hon och hennes bror redan prövat på) så blir bevisbördan, enligt de två domar som just fallit, inte bara att än en gång visa att påståendena är falska, utan också att kunna visa att den person som spred dem var medveten om det (om hon och brorsan vinner igen i högre rättsinstans så är det läget förstås ett annat). Och följden av den processen är i så fall ett skrattretande skadestånd på några tusen euro. Så, återigen, det är tusen gånger smartare, både juridiskt och effektmässigt, att gå på "cyber-bullying". Det öppnar dessutom upp möjligheten att stämma det företag/den leverantör som möjliggör cyber-bullyingen (om det företaget och/eller den leverantören finns inom EU). Busenkelt...

Politiska populistiska makthavare som saknar ryggrad och innehåll och bara ljuger kan vi rösta bort (efter en tid i alla fall). Självutnämnda "journalister" som härjar på social medier är man tyvärr tvungen att stämma. Men det är alltid lika roligt när det skiter sig för idiotpopulister, oberoende av vilken genre de valt.

"Oss"? Är du plötsligt nåt slags flertal? Vilken bokstav är det, har till slut lyckats lära mig vad HBTQ är förkortning av, och t.o.m. vad ett "I" på slutet betyder.

Och känner du alls till nåt om Macron? Han kommer inte att lägga ner åtalet och han kommer inte att acceptera en "förlikning". Däremot skulle han aldrig ha startat ett åtal om nåt sånt här om han inte var förhållandevis säker på att vinna. Vilket han mycket sannolikt också kommer att göra, och man kan bara hoppas att det ruinerar internet-trollet helt och att han och frugan skänker pengarna till nåt lämpligt "anti-cyber-bullying"-ändamål. Ser fram emot att läsa domen och njuta av storleken på skadeståndet i samklang med ett stort glas gott rödvin...
Senast redigerad av Graavarg 2025-07-27 kl. 22:48.
Citera
2025-07-27, 23:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Spännande - men hur i hela friden vet du det? Har du ens läst materialet själv så vet du att det han säger stämmer väldigt väl med vad som står i stämningsansökan - så vad är problemet?
Du… ljuger väl inte nu igen??
Citera
2025-07-28, 05:57
Bannlyst
“On behalf of the whole world, I will see you in court,” she declared, with gladiatorial flourish, addressing an online auditorium billions strong.
https://m.independent.ie/opinion/comment/julia-molony-why-the-macrons-lawsuit-against-the-far-right-activist-who-calls-brigitte-a-man-may-bac kfire/a1634570205.html

En hyfsat sansad artikel om Brigitte och Candace kommande fight.
Are you not entertained?
Citera
2025-07-28, 11:05
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Allt som behövs finns i den 219-sidor långa stämningsansökan, inklusive bevis. Läs den.

Jag har inget behov av att "bevisa" nånting, det lämnar jag till rättegången. Den kommer jag dock att följa med intresse och glädje.

Jag har koll på läget, det är det enda jag behöver. Ska dock upprepa mig själv för säkerhets skull: du får givetvis tro precis vad du vill, men vill du ha mer information får du göra jobbet själv (ett tips är att läsa och begrunda själva stämningsansökan, den är en "killer").

Den enda jag inte helt förstår är din desperata kamp med att heja på ett töntigt och självförhärligande youtube- och sociala medier-troll. Owens är bara trash (och för en gångs skull inte "white trash", utan "black trash").

Mitt uppsåt? Att tillsammans med de andra nytra och vettiga inläggen i tråden ge underlag för en mer verklig bild av vad som är på gång än den som febrilt pumpas ut av korkade Owens-anhängare. Och "korkade" är inte menat som skällsord, att vara "dum i huvet" är ett grundläggande krav för att alls tro på Owens smörja. Alla som har nåt mellan öronen kan (och ska) tänka själv, huvudsaken är att de har underlag att utgå ifrån.

Vad gäller rättegången i Frankrike om cyber-mobbning så är det busenkelt, och juridiskt logiskt. Om Brigitte Macron vinner i rätten och det visas vara ett brott (dvs. cyber-bullying) att sprida de falska historierna så kan hon, om det behövs, fortsätta att stämma alla som sprider den informationen på internet och vara förhållandevis säker på att också de döms. Bevisbördan blir alltså att kunna visa att de spridit informationen på internet, vilket dels är svart-vitt och dels rätt enkelt (om någon gjort det så finns det kvar). Om hon däremot skulle stämma personer som sprider lögnerna för "förtal" (vilket hon och hennes bror redan prövat på) så blir bevisbördan, enligt de två domar som just fallit, inte bara att än en gång visa att påståendena är falska, utan också att kunna visa att den person som spred dem var medveten om det (om hon och brorsan vinner igen i högre rättsinstans så är det läget förstås ett annat). Och följden av den processen är i så fall ett skrattretande skadestånd på några tusen euro. Så, återigen, det är tusen gånger smartare, både juridiskt och effektmässigt, att gå på "cyber-bullying". Det öppnar dessutom upp möjligheten att stämma det företag/den leverantör som möjliggör cyber-bullyingen (om det företaget och/eller den leverantören finns inom EU). Busenkelt...

Politiska populistiska makthavare som saknar ryggrad och innehåll och bara ljuger kan vi rösta bort (efter en tid i alla fall). Självutnämnda "journalister" som härjar på social medier är man tyvärr tvungen att stämma. Men det är alltid lika roligt när det skiter sig för idiotpopulister, oberoende av vilken genre de valt.

"Oss"? Är du plötsligt nåt slags flertal? Vilken bokstav är det, har till slut lyckats lära mig vad HBTQ är förkortning av, och t.o.m. vad ett "I" på slutet betyder.

Och känner du alls till nåt om Macron? Han kommer inte att lägga ner åtalet och han kommer inte att acceptera en "förlikning". Däremot skulle han aldrig ha startat ett åtal om nåt sånt här om han inte var förhållandevis säker på att vinna. Vilket han mycket sannolikt också kommer att göra, och man kan bara hoppas att det ruinerar internet-trollet helt och att han och frugan skänker pengarna till nåt lämpligt "anti-cyber-bullying"-ändamål. Ser fram emot att läsa domen och njuta av storleken på skadeståndet i samklang med ett stort glas gott rödvin...

Det är för att du är en ond och vidrig människa som står på maktens sida och ogillar yttrandefrihet och en fri debatt och vill ge makten ännu fler möjligheter att bestämma vad som är sant och falskt och att kunna utöva våld mot dem som inte ställer upp på dessa fastslagna sanningar. Du vill att kritik och granskande av makthavare och deras personliga förhållanden och maktutövning skall förhindras och försvåras.
Citera
2025-07-28, 11:31
Bannlyst
Jepp detta handlar om att makteliten vill ha monopol på "sanningen".
Candace kamp är alla vi småfolks kamp.
Citera
2025-07-28, 11:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är för att du är en ond och vidrig människa som står på maktens sida och ogillar yttrandefrihet och en fri debatt och vill ge makten ännu fler möjligheter att bestämma vad som är sant och falskt och att kunna utöva våld mot dem som inte ställer upp på dessa fastslagna sanningar. Du vill att kritik och granskande av makthavare och deras personliga förhållanden och maktutövning skall förhindras och försvåras.

Så var ska man dra gränsen för vad som ska tillåtas inom yttrandefrihet?
Är det verkligen nödvändigt för yttrandefriheten att man ska tillåtas påstå vad som helst helt utan bevis och - inte minst - utan konsekvenser få fortsätta påstå samma saker efter att man blivit ombedd att sluta och tillhandahållits bevis för att man har fel? Candace har ju till exempel påstått att Brigitte är en incestuös pedofil våldtäktsman - är det sånt man ska acceptera hur mycket som helst av? Skulle du acceptera om du kallades det?

Och en fråga till - är inte Candace också en makthavare/maktutövare med sina miljontals följare? Bör inte hon också granskas och tillrättavisas om hon blir för gränslös??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in