2025-07-27, 14:34
Helg i relation = Ikea

Helg som singel = ingen Ikea
Citera
2025-07-27, 15:52
Bannlyst
Singel:
- Äter samma sak flera dagar i veckan. Gott, enkelt men lite tråkigt.
- Ingen närhet.
- Kan köpa hur många växter jag vill.
- Fritt fram att greja med hobbys.

I relation:
- Äter mer varierat och njuter mer av maten. Bakar mer. Tycker allt runtomkring bjudningar med kompisar och familj är kul.
Förvisso tappat ganska mycket av intresset efter senaste relationen.
- Mer utomhusutflykter, road trips, hyra stugor, tälta, vandra.
- Ser film. Läser mer. Går på fler konserter. Byta musik med varandra/få ny musik.
- Har bara erfarit relationer där mina hobbys förminskats eller inte setts som “viktiga” vilket lett till en hel del diskussioner om där jag känt mig kvävd. Därefter drar jag mig undan, blir tyst och bitter.
- Mina pojkvänner har haft noll förståelse för vikten av rörelse med min diagnos, vilket har ställt till med problem.
Ännu större problem blir det om dom tvunget ska följa med och träna ihop. Förstår inte grejen med att par-träna.
- Man får förhoppningsvis närhet.

Jag tycker att det är ganska gött att vara singel, om man bortser från utebliven närhet.
Är ganska trött på att det alltid tycks bli jag som måste kompromissa bort en massa delar av mig själv (ja, jag får skylla mig själv).
Det bästa är nog att vara i relation med någon där båda har ett "eget liv" på varsitt håll men samtidigt ett liv ihop.
Citera
2025-07-27, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Låter ganska torftigt att bara scrolla och kolla tv. Jag och frugan hittar på mycket saker, ute på äventyr, reser, lagar mat och sånt.

Mitt liv upplever jag som mycket rikare med henne.

Jag menade såklart inte att det var det enda jag gjorde ...

Utan jag menade att jag inte behöver vara tillsammans med någon för att göra dessa saker !

Visst kan det finnas stunder där det är roligare att man är tillsammans med någon, men också stunder där det är skönare att vara själv

Så vad jag menade att när man vant sig att vara singel så märker jag att jag är minst lika lycklig om inte lyckligare än när jag inte var singel !

Jag kan uppleva att det är lättare att vara själv när man bara gör enklare saker då man inte hela tiden måste ta hänsyn . Man slipper också en massa småtjafs om ingenting

Men vi är alla olika såklart
Citera
2025-07-27, 17:11
Medlem
Man kan väl göra saker själv mellan varven även om man är i en relation liksom.
Citera
2025-07-27, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Man kan väl göra saker själv mellan varven även om man är i en relation liksom.

Det går men man måste ofta förhandla eller ta hänsyn...

Du kan knappt göra exakt vad du känner för utan att berätta varför, även kanske att hon kan bli sur eller annat !

Du måste hela tiden ta hänsyn till den andras vilja...
Citera
2025-07-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Det går men man måste ofta förhandla eller ta hänsyn...

Du kan knappt göra exakt vad du känner för utan att berätta varför, även kanske att hon kan bli sur eller annat !

Du måste hela tiden ta hänsyn till den andras vilja...
Låter som vi har varit i helt olika relationer . Givetvis måste man ta hänsyn till den man lever med, men det betyder ju inte stt du måste be din.partner om lov vad du än ska göra liksom, då är nått rätt galet.

Ägnar man ztora delar av helgen till Netflix och mobilscroll kan det rent av vs nyttigt med nån som breddar ens vyer lite till o med. 😀
Senast redigerad av Prax^ 2025-07-27 kl. 17:26.
Citera
2025-07-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Jag skulle aldrig gifta mig med dig
Kvinnor gillar svin
Din fru gillar mig troligen.

Min fru? Vilken fru 😂 tror du jag är dum och gifter mig 😂 kvinnor gillar svin säger du? Tror inte du visar den sidan först så sluta ljug. Den kommer sen.
Citera
2025-07-27, 17:56
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Min fru? Vilken fru 😂 tror du jag är dum och gifter mig 😂 kvinnor gillar svin säger du? Tror inte du visar den sidan först så sluta ljug. Den kommer sen.
Om man inte är ett svin, så får man vara oskuld,
Precis som du
Citera
2025-07-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Om man inte är ett svin, så får man vara oskuld,
Precis som du

Oj där kom faktiskt en kommentar som visar att du förmodligen är en snorunge eller en efterbliven vuxen. Är du oskuld? 😂

Nä jag har levt ett tag och har haft nog med tjejer i mitt liv.
Citera
2025-07-27, 18:04
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Oj där kom faktiskt en kommentar som visar att du förmodligen är en snorunge eller en efterbliven vuxen. Är du oskuld? 😂

Nä jag har levt ett tag och har haft nog med tjejer i mitt liv.
Jag är en snorig efterbliven gubbe med liten snopp.
🤗

Jag är bättre än dig.
Citera
2025-07-27, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Låter som vi har varit i helt olika relationer . Givetvis måste man ta hänsyn till den man lever med, men det betyder ju inte stt du måste be din.partner om lov vad du än ska göra liksom, då är nått rätt galet.

Ägnar man ztora delar av helgen till Netflix och mobilscroll kan det rent av vs nyttigt med nån som breddar ens vyer lite till o med. 😀

Nu menade jag inte att jag Netflixar eller glor på mobilen en hel helg utan det var exempel på vad som man kan göra själv utan partner...

Menade inte heller att man måste be om lov ständigt eller förhandla men om man vill visa hänsyn så måste man ändå berätta och det kan innebära att man måste förhandla eller nästan be om "lov"
Citera
2025-07-27, 18:10
Medlem
Som "unkis" eller singel som det heter idag. Kan man runka i lugn och ro. Det är inte fy skam...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in