Citat:
Ursprungligen postat av
Du-Hast
Har levt nu som singel i några år och börjat vänja mig ordentligt
Kom o tänka på att hur jag känner att göra saker som singel kontra när jag var i en relation!
Måste säga att det är väldigt få saker som jag gör som singel där jag tänker att jag hellre skulle vilja göra det i en relation !
Mkt av timmarna på en helg är sova , äta scrolla på mobilen, Netflix , fika med en vän, träna är nästan skönare att göra som singel
Kanske jag vant mig för snabbt ?
Är i 40års åldern..
Jag vill inte vänja mig.
När man var i förhållande var det iaf fler måsten, mycket var inrutat. Man behövde alltid göra något på helgen.
Handla mat, städa, tvätta, fixa mat, fixa något runt hemmet, barnet, bilen, båten....Fast man var två och vi var ändå bra vänner och han fantastiskt person, så man saknar ju som fan den vänskapen och partner man alltid hade vid sin sida. Man var inte ensam helt enkelt. Sen var det alltid någon man ville hälsa på eller skulle komma och hälsa på, man kände ett helt annat gemenskap/samhörighet.
Och vi människor mår bra att just känna att man hör till nånstans.
Och har man ett bra förhållande så kan man ändå göra saker själv med vänner, man sitter ju inte ihop liksom. Jag var ute och fikade/shoppade eller tog en drink någon gång i månaden med tjejkompisar.
Nu är helgerna fria...Visst det är skönt att vara lite själv, sova hur länge man vill, vara ute när man vill med tjejkompisar, äta dricka och flörta med vem man vill. Städa, fixa och göra vad man vill, när man vill, ta dagen som den kommer.
Fast jag åker alltid hem själv, och nu efter 3.5 år som singel.
Haft två kortare förhållande 2023, 2 mån och 2024, 6 mån. Så jag kanske inte varit helt singel 3.5 år, fast de var så korta så de känns inte som man hann få en kontinuitet eller ett fint flöde i relationen.
Fast oavsett så börjar det bli jobbigt att vara singel tycker jag. Jag vill ha en partner för livet.
Man saknar tvåsamheten, att göra saker tillsammans, längta efter varandra när man inte ses, och ha mysigt ihop. Man saknar en bästa vän, som man även har sex med, och ligger och skedar med om kvällarna/nätterna.
Gick hem längst vattnet igår vid 22, och gick förbi där vi mitt ex (15 år) alltid gick, när vi var familj, och det var tungt.
Jag tycker så klart att det är bättre att vara själv än med någon som man kände innerst inne inte var rätt för en. Han är värd bättre och jag med, vi var båda värda någon som matchade oss bättre.
Denna tid kanske skall lära en något? Tid för eftertanke, tid att lära sig vad man har att ge och vad man behöver, vara själv och ta hand om sig själv m.m.
Det är väl vad det är!
Acceptera sitt nuvarande läge och se fram emot när det ändras/om det ändras.