Citat:
Ursprungligen postat av
hjorten16
Du missförstår, bara för du måste blåsa för att starta bilen menas inte man undviker rattonykterhet, börja du kl 06 blåser o sedan ta en återställare o utför dina uppdrag inom jobbet, på bilens dekaler står det vi kör nykter på jobbet, vi har alkolås.
Har man ofta förhöjda värden blir det som mina polare, man super, sitter o blåser i sin dräger mätare, konstatera nu kan jag köra, sedan avståndet från Umeå ner till Ystad, ganska sjukt att vi inte har fler PEth tester som krav, dessa är vana drickare, varje helg o tar någon öl bra för det var en bra dag på jobbet, solen skiner eller vad som helst, utgör dom har extrem koll på promille nivån, men att förmågan gått ner det bryr man sig inte om.
Och dom är inte ensamma om att leva köra bil på detta sättet, var o festa förra året med en tjej i hennes husvagn på en Camping nästan samtliga hade en dräger mätare man blåste för o se man inte hade promille innan man drog hem.
Citat:
Ursprungligen postat av
hjorten16
Bevis på abstinens nu när PEth värdet ligger på topp efter helgens supande o alkoholen gått ur kroppen, detta är varför man checka PEth värde.
Har aldrig skjutit mig med flit, det skulle försämra, jag jobba alltid med betalt efter jobbet är utfört, det ger kunder en trygghet allt utförts korrekt genom att dom själva eller utomstående kan besikta o sedan betala.
Varför gör jag det? dels ger det mig fördelar o gott rykte, har aldrig behövt annonsera, kunder vet att dom blir inte stående med ett halvfärdigt projekt.
Det är även varför jag offra mig även om jag är sjuk, extrem smärta, så jobbar jag tills det är klart, det är få som klara av det, men det är även få som klara av o vara företagare.
Liknade med blodprov, går igenom själv checka om något känns fel, känns inget fel finns det inte heller någon panik med tester, läkaren kommer ändå ändra ut efter det jag själv berätta ifall jag skulle få problem.
Uppenbarligen vet du inte vad du själv skriver, om det beror på din bristande läs/ analysförmåga eller en begynnande demens kan bara din läkare svara på.
Att PEth värden skulle vara bevis för abstinens får du nog försöka söka bevis för.
Finns nämligen ingen sådan i den forskning du länkat till.
Men uppenbarligen är du och kanske din läkare oroliga för ditt drickande.
Du missar fortfarande frågeställningen. Kritiken handlar om att transportstyrelsen mot tillgänglig expertis använt enstaka PEth värden för att bevisa att en förare har ett riskfyllt förhållande till alkohol.
Men det finns det inget stöd för, vilket t.o.m transportstyrelsen erkänt och pudlar på.
Sen har du vimsat runt med dina läkarbesök, att du skjuter dig med spikpistol för att få sjukpenning och att dina kompisar har alkoholisttendenser.
Vad är det som får dig att försvara transportstylelsen i ett ärende de själva pudlar i.