2025-07-27, 13:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Igår kväll slösurfade jag igenom tiktok. Två vitt skilda filmer dök up på "Madame" Macron när "hon" går omkring och sätter sig till sist inför publik. I ena filmen har "hon" en blekblå kjoldräkt på sig och i den andra, mindre högtidliga, jeans och kavaj.

"Hon" har ett otroligt ovanligt, icke särskilt kvinnligt, sätt att gå på och "hennes" bulge i byxorna och under kjolen syns tydligt.

Citera
2025-07-27, 13:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Angående lögnerna om Brigitte
Vilka lögnerna då? Ge exempel och förklara hur du vet att det är en lögn.

Citat:
och dylikt:
Vad?

Citat:
En del får är så lättlurade att det är skrattretande,
Vilka då? Och vem har lurat dem, hur?

Citat:
men framförallt är det beklämmande att samhället har misslyckats så kapitalt med dessa individer.
Se ovan. Börja där.
Citera
2025-07-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Igår kväll slösurfade jag igenom tiktok. Två vitt skilda filmer dök up på "Madame" Macron när "hon" går omkring och sätter sig till sist inför publik. I ena filmen har "hon" en blekblå kjoldräkt på sig och i den andra, mindre högtidliga, jeans och kavaj.

"Hon" har ett otroligt ovanligt, icke särskilt kvinnligt, sätt att gå på och "hennes" bulge i byxorna och under kjolen syns tydligt.

Länka gärna klippet. Jag har sett det och håller med om att hennes kroppsspråk är så avvikande att det måste finnas någon förklaring. EN förklaring skulle kunna vara att hon egentligen är en man.

Men jag skulle även kunna tänka mig mediciner eller hormoner eller droger av något slag.

Annars vill jag se en kvinna som är över 70 bast och har fött tre barn som rör sig på ett liknande sätt. Som INTE är militant extremfeminist som äter testosteron av ideologiska skäl.

Vad jag ser däremot är ett typiskt kroppsspråk för en galen bög i kvinnokläder...
Citera
2025-07-27, 14:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Inte alls. Under rättegången mot det självutnämnda "mediet" och den självutnämnda "privatdetektiven" bevisades bortom alla tvivel att Brigitte helt enkelt ÄR (den kvinnliga) Brigitte.
Hur "bevisades" det, menar du? Vilka är de bevisen?

Citat:
Det är grunden för domen, som uttryckligen gällde förtal och spridandet av felaktiga uppgifter.
VAR i domen hittar vi att de två kvinnorna dömdes för att de falskeligen hade hävdat att Brigitte Macron är född biologisk man?

Citera.

Citat:
Domen om förtal upphävdes i nästa rättsinstans bara därför att de två åtalade lyckades bevisa att de själva var 100% övertygade om att de hade rätt. Enligt fransk lag är det i så fall inte förtal.
Precis som amerikansk lag i så fall.

Citat:
Den domen har nu överklagats till nästa instans.
Korrekt, men i dag är de friade och därmed oskyldiga.

Citat:
Av Brigitte OCH hennes bror (som tillsammans också ursprungligen anmälde de två fejkarna för förtal).
Igen, dina "fejkarna" är i dag friade och därmed oskyldiga till sagda förtal. Och det av 'Brigitte' påstådda förtalet handlade INTE om att de anklagade kvinnorna falskeligen hade hävdat att hon var född biologisk man.

Ej heller anklagar paret Macron den nu stämda franske journalisten Xavier Poussard för att falskeligen har hävdat att 'Brigitte' är född biologisk man. Här handlar anklagelsen om "cyber bullying".

Det är först nu med stämningen av Candace Owen som de anklagar någon för att falskeligen har påstått att 'Brigitte' är född kvinna. Vilket i sin tur gör det möjligt att kräva bevis för att så är fallet.

Citat:
Se ovan. Jean-Michel har tillsammans med Brigitte stämt de två ursprungliga ryktesspridarna för förtal. Och 10(?) till, för att de medvetet spridit lögnerna på internet.
Och vilka var dessa påstådda "lögnerna", menar du?

Citat:
Tror du att det franska rättsväsendet skulle acceptera en stämning från och hålla förhör med en icke-existerande person?
Det vore i så fall inte första gången någon med framgång använde sig av en falsk identitet. Här handlar det dessutom att båda kärande går under falsk identitet:
- 'Brigitte' Macron: Född Jean-Michel Trodeux som därpå antagit sin döda lillasyster 'Brigitte's identitet.

- 'Jean-Michel Trodeux': Född okänd biologisk (får man anta) man som därpå övertagit 'Brigitte' Macrons egentliga identitet.
En baggis att fejka om ingen kontrollerar på djupet.

Citat:
Jag ser fram emot att Owens-bitchen kommer att få skämmas, få sin tilltro raserad (hon har ju själv uttryckligen satt den på spel) och tvingas punga ut med massor av pengar.
Noterat.

Citat:
Helt rätt åt en idiot som plockat upp en korkad internet-meme och medvetet valt att blunda för kristallklara bevis för att det hon påstår i själva verket är lögn och båg.
Och då väntar vi som sagt fortfarande på att du presenterar dina "kristallklara bevis".

Ett i taget, tack.

Citat:
Exakt. När det gäller freedom of speech och personer som själva valt att bli "publika" så ligger ribban högre. För i det fallet döma någon för förtal krävs de två grundläggande beviskraven (1, 2) plus två till (3, 4):

*att det som påstås kan bevisas vara osant/falskt
Korrekt.

Citat:
= enkelt för Macrons att bevisa
Och ändå har det väntat så många år på att göra det?

Varför?

Citat:
*att det som påstås kan bevisas vara skadligt = en självklarhet, i det här fallet
Korrekt (förutsatt att "1" stämmer),

Citat:
*att man kan bevisa att den som sprider de skadliga osanningarna är medveten om att de är falska
Korrekt.

Citat:
= busenkelt att bevisa, eftersom paret Macrons advokater tre gånger skickat korrekt information till Owens, vilket givetvis bokförts
Vilken bevisat "korrekt information" menar du här?

Citat:
*att man kan bevisa att personen ifråga fortsatt sprida falsk information trots vetskap om att informationen är falsk
Korrekt.

Citat:
= busenkelt när det gäller en pod med miljoner följare
Korrekt (förutsatt att "1, 2 och 3" stämmer).

Citat:
Owens kunde först inte motstå de smarriga lögnerna,
Vilka "smarriga lögnerna" tänker du specifikt på här?

Citat:
sen kunde hon inte motstå att låtsas framstå som tuff,
Om du utmanar Frankrikes president-par på det sätt Candace Owens har gjort så behöver du knappast "låtsas" vara "tuff".

Citat:
sen valde hon att spela "chicken" mot Macrons (och utgick från att de INTE skulle väcka åtal).
Tvärtom så fick hon århundradets publicistiska jackpot när paret Macron äntligen stämde henne för förtal och i denna stämning inkluderade hennes påstående om att 'Brigitte' är född biologisk man.

Nu återstår det bara att se om paret Macron lyckas förhala och dra ut på tiden tillräckligt länge för att de ska få 'arbetsro' tiden fram till avslutat ämbete. När de kan lägga ner stämningen (innan dom i målet) med skitnödiga bortförklaringar som t.ex. "för plågsamt/mycket stress, partiska domare, etc" och därpå luta sig tillbaka från offentligheten och skratta gott åt kreti och pleti som gick på bluffen inte bara en gång, utan två gånger.

Snacka om att vända ett stigmatiserat utanförskap till 'triumf'.

Citat:
Nu får hon betala. Det ska bli kul.
Knappast. Se ovan.

Citat:
Är du helt knäpp, eller är du i nån idoliserande "Owens-bubbla"? Det har inget med det här att göra, att först sprida falska rykten och sen försöka utpressa någon att ställa upp på intervju.
Läs vad jag skrev igen:
Hon bevisar att paret Macron ljuger som borstbindare redan i stämningsansökans första punkt. Att det istället är hon som har försökt att kommunicera med paret Macron med början tre månader innan sändningen av seriens första avsnitt, för att ge dem möjlighet att förklara sig och presentera eventuella dementier och/eller bevis.
Istället fick hon ett vresigt avslag av typen: 'vem tror du att du är?!'.

Citat:
Den juridiska frågan är väldigt enkel, och uttryckligen enligt ovan = kan paret Macron och deras advokater (be)visa att Owens agerande fyller alla fyra punkterna.
Korrekt, som sagt.

Citat:
Vilket vi alla redan vet att det gör.
Vilka är "vi alla" och hur "vet" ni det?

Citat:
I så fall förlorar hon rättegången.
Korrekt, som sagt.

Citat:
Och i motsats till hur amerikaner agerar, dvs. där man kommer överens om en "deal" och lägger ner rättegången när den ena parten ser ut att vinna, så tror jag inte Macrons kommer att göra det.
Candace kommer definitivt INTE att göra det.

Citat:
De har mycket mer att vinna på att släpa Owens ända fram till stupstocken än på att sätta namnet under någon "non-disclosed deal" i ett sunkigt förhandlingsrum. De kommer att använda Owens för att statuera exempel, skadeståndsmiljonerna är en bisak.
De kommer inte ens att (verkligen) försöka, givet den garanterade utgången.

Se ovan.

Citat:
Kanske du skulle plöja igenom stämningen innan du uttalar dig...

- - -
Redan gjort både en och två gånger. Förklara nu istället VAR i stämningen vi hittar kärandes "bevis" för att 'Brigitte' är född biologisk kvinna.

Jag finns kvar här.
Citera
2025-07-27, 15:15
Bannlyst
Det enklaste sättet att närma sig detta är att utgå från principen att om man INTE sett Candace programserie om detta så blir ens kommentarer om Brigitte bara meningslöst trams.

Att kommentera något man inte vet något om som om man visste något om det är Dunning-Kruger av värsta sort.
Citera
2025-07-27, 15:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det enklaste sättet att närma sig detta är att utgå från principen att om man INTE sett Candace programserie om detta så blir ens kommentarer om Brigitte bara meningslöst trams.

Att kommentera något man inte vet något om som om man visste något om det är Dunning-Kruger av värsta sort.

Eller så kan man utgå från principen att om man undviker att lyssna till Candace som babblar indicier i 4 timmar så blir det lättare att bias-löst förhålla sig till vad som är fakta - och avsaknad därav..
Citera
2025-07-27, 15:38
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Hur "bevisades" det, menar du? Vilka är de bevisen?

VAR i domen hittar vi att de två kvinnorna dömdes för att de falskeligen hade hävdat att Brigitte Macron är född biologisk man?

Citera.

Precis som amerikansk lag i så fall.

Korrekt, men i dag är de friade och därmed oskyldiga.

Igen, dina "fejkarna" är i dag friade och därmed oskyldiga till sagda förtal. Och det av 'Brigitte' påstådda förtalet handlade INTE om att de anklagade kvinnorna falskeligen hade hävdat att hon var född biologisk man.

Ej heller anklagar paret Macron den nu stämda franske journalisten Xavier Poussard för att falskeligen har hävdat att 'Brigitte' är född biologisk man. Här handlar anklagelsen om "cyber bullying".

Det är först nu med stämningen av Candace Owen som de anklagar någon för att falskeligen har påstått att 'Brigitte' är född kvinna. Vilket i sin tur gör det möjligt att kräva bevis för att så är fallet.

Och vilka var dessa påstådda "lögnerna", menar du?

Det vore i så fall inte första gången någon med framgång använde sig av en falsk identitet.

Noterat.

Och då väntar vi som sagt fortfarande på att du presenterar dina "kristallklara bevis".

Ett i taget, tack.

Korrekt.

Och ändå har det väntat så många år på att göra det?

Varför?

Korrekt (förutsatt att "1" stämmer),

Korrekt.

Vilken bevisat "korrekt information" menar du här?

Korrekt.

Korrekt (förutsatt att "1, 2 och 3" stämmer).

Vilka "smarriga lögnerna" tänker du specifikt på här?

Om du utmanar Frankrikes president-par på det sätt Candace Owens har gjort så behöver du knappast "låtsas" vara "tuff".

Tvärtom så fick hon århundradets publicistiska jackpot när paret Macron äntligen stämde henne för förtal och i denna stämning inkluderade hennes påstående om att 'Brigitte' är född biologisk man.

Nu återstår det bara att se om paret Macron lyckas förhala och dra ut på tiden tillräckligt länge för att de ska få 'arbetsro' tiden fram till avslutat ämbete. När de kan lägga ner stämningen (innan dom i målet) med skitnödiga bortförklaringar som t.ex. "för plågsamt/mycket stress, partiska domare, etc" och därpå luta sig tillbaka från offentligheten och skratta gott åt kreti och pleti som gick på bluffen inte bara en gång, utan två gånger.

Snacka om att vända ett stigmatiserat utanförskap till 'triumf'.

Knappast. Se ovan.

Läs vad jag skrev igen:
Hon bevisar att paret Macron ljuger som borstbindare redan i stämningsansökans första punkt. Att det istället är hon som har försökt att kommunicera med paret Macron med början tre månader innan sändningen av seriens första avsnitt, för att ge dem möjlighet att förklara sig och presentera eventuella dementier och/eller bevis.
Istället fick hon ett vresigt avslag av typen: 'vem tror du att du är?!'.

Korrekt, som sagt.

Vilka är "vi alla" och hur "vet" ni det?

Korrekt, som sagt.

Candace kommer definitivt INTE att göra det.

De kommer inte ens att (verkligen) försöka, givet den garanterade utgången.

Se ovan.

Redan gjort både en och två gånger. Förklara nu istället VAR i stämningen vi hittar kärandes "bevis" för att 'Brigitte' är född biologisk kvinna.

Jag finns kvar här.

Du kan göra dina egna efterforskningar, jag tänker inte göra dem åt dig. För min del får du gärna stanna kvar i din "jag älskar Candace Owens"-bubbla, jag har varken nåt emot det eller emot att du går på hennes "smarriga lögner". Av vilka det finns mycket fler än de korkade påståendena om Brigitte Macron (och Macron själv, för den delen). Det är din sak vad du vill tro på.

Att försöka litigera den kommande rättegången i förtid på FB är bara urbota dumt. Däremot blir det skojigt att följa med vad som händer, när det händer. Det finns ju trots allt bara två tänkbara utfall: antingen är Brigitte Macron född som man, eller så åker Candace Owens dit för förtal (vilket hon kommer att göra också för en stor del av alla de andra lögnerna hon dragit till med).

Du verkar dock inte riktigt förstå hur juridik och domstolar fungerar, och därför inte heller varför paret Macron och deras advokater agerat som de gjort. Om de får 10 pers dömda för "cyber bullying" för att de upprepat lögnerna så är det ett "bättre" straff ur deras synvinkel än om de skulle få dem dömda för förtal (inte minst eftersom förtalsdomar i Frankrike leder till rätt låga skadestånd, det är fråga om "några tusenlappar, i euro"). De är ute för att statuera exempel och skapa prejudicerande domar, med det ultimata målet att på så vis stänga ner skitsnacket. Eller åtminstone tvinga ner det "under ytan", till mörka, anonyma "diskussionssajter".

Du påstår att du läst det 219-sidor långa stämningen (inlämnad 23 juli 2025 kl. 08:30 till domstolen i Delaware, case file N25C-07-194 CLS). Det tror jag inte, eftersom den faktiskt bevisar att du (och Owens) har fel. Stämningen är i sig ett juridiskt dokument och det är på advokaternas ansvar att se till att allt det de påstår är fakta/sanning, de ev. bevis som krävs för att styrka det som påstås lämnas vid behov in under själva rättegången. Där de kommer att vägas mot de "bevis" motparten (Owens) ska visa upp för att inte åka dit för att ha ljugit.

Här är länken, så att du kan greppa situationen sådan som den är i den riktigt riktiga världen: https://clarelocke.com/wp-content/uploads/2025/07/Complaint89.pdf

Om du vill ha en professionell bedömning av Owens chanser så rekommenderar jag Robert Barnes (känd som "far-right" advokat som bl.a. försvarade Alex Jones) och hans inlägg gällande detta på X:

"It’s apparent the people defending @RealCandaceO & thinking she will easily win the libel suit by @EmmanuelMacron have not read the entire complaint.

Owens told some of the dumbest, obvious lies one can tell. She has 0% chance of winning in court.

You’re missing the 100+ other lies she told. The suit is about alleging incest, rape, forgery, fraud, impersonation, murder, bribery, not being the mother, his parents not being his parents, and a bunch of other lies Candace told in the process about photos, articles, books, letters & even lied about the retraction letters she received from the Macrons.

- - -

Populister som medvetet sprider desinformation för att tjäna pengar på det borde spärras in, eller skjutas. Så jag kommer att följa rättegången med stort nöje (Macrons kräver dessutom jury-rättegång ). Och de stämmer inte bara Owens som person, utan också alla bolagen i hennes affärssetup ( ).

Candace "crash and burn" Owens...
Senast redigerad av Graavarg 2025-07-27 kl. 15:56.
Citera
2025-07-27, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Eller så kan man utgå från principen att om man undviker att lyssna till Candace som babblar indicier i 4 timmar så blir det lättare att bias-löst förhålla sig till vad som är fakta - och avsaknad därav..
Trams.
Om man ska kommentera Candace serie så måste man ha sett den.
Annars blir det bara trams.
Citera
2025-07-27, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Du kan göra dina egna efterforskningar, jag tänker inte göra dem åt dig. För min del får du gärna stanna kvar i din "jag älskar Candace Owens"-bubbla, jag har varken nåt emot det eller emot att du går på hennes "smarriga lögner". Av vilka det finns mycket fler än de korkade påståendena om Brigitte Macron (och Macron själv, för den delen). Det är din sak vad du vill tro på.

Att försöka litigera den kommande rättegången i förtid på FB är bara urbota dumt. Däremot blir det skojigt att följa med vad som händer, när det händer. Det finns ju trots allt bara två tänkbara utfall: antingen är Brigitte Macron född som man, eller så åker Candace Owens dit för förtal (vilket hon kommer att göra också för en stor del av alla de andra lögnerna hon dragit till med).

Du verkar dock inte riktigt förstå hur juridik och domstolar fungerar, och därför inte heller varför paret Macron och deras advokater agerat som de gjort. Om de får 10 pers dömda för "cyber bullying" för att de upprepat lögnerna så är det ett "bättre" straff ur deras synvinkel än om de skulle få dem dömda för förtal (inte minst eftersom förtalsdomar i Frankrike leder till rätt låga skadestånd, det är fråga om "några tusenlappar, i euro"). De är ute för att statuera exempel och skapa prejudicerande domar, med det ultimata målet att på så vis stänga ner skitsnacket. Eller åtminstone tvinga ner det "under ytan", till mörka, anonyma "diskussionssajter".

Du påstår att du läst det 219-sidor långa stämningen (inlämnad 23 juli 2025 kl. 08:30 till domstolen i Delaware, case file N25C-07-194 CLS). Det tror jag inte, eftersom den faktiskt bevisar att du (och Owens) har fel. Stämningen är i sig ett juridiskt dokument och det är på advokaternas ansvar att se till att allt det de påstår är fakta/sanning, de ev. bevis som krävs för att styrka det som påstås lämnas vid behov in under själva rättegången. Där de kommer att vägas mot de "bevis" motparten (Owens) ska visa upp för att inte åka dit för att ha ljugit.

Här är länken, så att du kan greppa situationen sådan som den är i den riktigt riktiga världen: https://clarelocke.com/wp-content/uploads/2025/07/Complaint89.pdf

Om du vill ha en professionell bedömning av Owens chanser så rekommenderar jag Robert Barnes (känd som "far-right" advokat som bl.a. försvarade Alex Jones) och hans inlägg gällande detta på X:

"It’s apparent the people defending @RealCandaceO & thinking she will easily win the libel suit by @EmmanuelMacron have not read the entire complaint.

Owens told some of the dumbest, obvious lies one can tell. She has 0% chance of winning in court.

You’re missing the 100+ other lies she told. The suit is about alleging incest, rape, forgery, fraud, impersonation, murder, bribery, not being the mother, his parents not being his parents, and a bunch of other lies Candace told in the process about photos, articles, books, letters & even lied about the retraction letters she received from the Macrons.

- - -

Populister som medvetet sprider desinformation för att tjäna pengar på det borde spärras in, eller skjutas. Så jag kommer att följa rättegången med stort nöje (Macrons kräver dessutom jury-rättegång ). Och de stämmer inte bara Owens som person, utan också alla bolagen i hennes affärssetup ( ).

Candace "crash and burn" Owens...
Om du inte sett serien så är ditt svar givetvis bara trams.
Citera
2025-07-27, 16:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Trams.
Om man ska kommentera Candace serie så måste man ha sett den.
Annars blir det bara trams.

Så är det säkert - men å andra sidan är det ju inte många andra än du som kommenterat själva serien. De flesta verkar mer intresserade av påståendena om Brigitte, som ursprungligen kommer från Xavier’s bok, och stämningen av Candace.
Citera
2025-07-27, 16:18
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Om du inte sett serien så är ditt svar givetvis bara trams.

Vem är så korkad att de slösar bort sin dyrbara tid på en irriterande lögnaktig "gimme more money"-populist?

Det som kommer ut ur munnen på Candace Owens är verkligen trams.

Däremot är det som nu kommer att hända i rättegången hardcore "riktigt på riktigt".

Dessutom, vill man veta vad idioten Owens spytt ur sig (och varför ) så är det bara att läsa stämningsdokumentet. Man behöver inte stöda lögnerna och Owens genom att genomlida "serien".
Citera
2025-07-27, 17:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
….Och det av 'Brigitte' påstådda förtalet handlade INTE om att de anklagade kvinnorna falskeligen hade hävdat att hon var född biologisk man.
Källa på det - och då gäller förstås inte nån bloggares påståenden.

Citat:
Källa på att inte påståenden om Brigittes kön ingår i förtalet - och då gäller förstås inte nån bloggares påståenden.

Citat:
Källa på att det är först nu det ingår i en av alla åtalsprocesser Brigitte är inblandad i?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-07-27 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in