Citat:
Ursprungligen postat av
Tangentinkontinens
Det är redan igång.
De använder den hämtade användardatan från "Tea" och kommenterar haggorna där. De har redan gjort toplistor mm.

Ja jag såg det... igen... pissar man i poolen får man bada i det.
Med det sagt, jag skulle inte gjort det (alltså ranka kvinnorna där), inte för att dom inte förtjänar det utan för att jag genuint förtjänar bättre och tycker vi alla gör det (män som kvinnor). Och faktumet att man VET att folk har ens foto och antagligen gör det för att man var aktiv på en riktigt svinig site tycker jag räcker gott som sting.
Hittade en artikeln om Tea-läckan som faktiskt var rätt vettig och pratar om inte bara känslan av ett behov av appen ur ett kvinnligt perspektiv (eller en liknande app) utan orsaken varför man ska, likt hon som skrivit texten, deleta skiten ur såna appar
Citat:
Lulu didn't allow for detailed comment, but it gave users a variety of coy hashtags to apply to a man, ranging from #GlobeTrotter to #TotalF---ingDickhead. It was unnecessarily vindictive, and what's worse, I didn't just use it to assess potential romantic partners; out of curiosity and selfishness, I even invaded the privacy of my platonic male friends, who were horrified to learn (from me) that they had nonconsensual profiles on an app they'd never even heard of. After seeing how violated they felt, I deleted it out of guilt.
EDIT: glömde länken till artikeln, förlåt
https://lifehacker.com/tech/i-knew-t...-a-data-breach
Det är det som frustrerar mig. Man kan argumentera för värdet av en sån app eller sån informationsdelning - men när man omöjligen kan vara säker på informationen så har man bara gjort ett system för att doxxa och attackera random snubbar som dumpat random tjejer.
Vidrigt hursom.