Jag har en liten teori om dethär fenomenet (eftersom det är extremt i sverige gämtemot andra länder).
Vi ÄR ett alkoholfolk, se bara på våra helt osunda och sinnesrubbade dryckesvanor. Nu säger jag inte att alla är så, men det är "ansiktet utåt".
Man super sig skit full, ranglar fram och leker idiot.
Är cannabis farligt? Ja självklart, det är ett berusningsmedel!
Är cannabis farligare än alkohol? Nej, rent fysiskt är det inte det (Alkohol tillhör en av de farligare substanserna enligt en Brittisk undersökning som publicerades förra året. CB en av de mindre)
Själklart finns det för och nackdelar med båda. Men teorin är att vi manipuleras till en osund och partisk sida i denhär frågan.
Varför? Jo för att vi har Alkohol Monopol i Sverige. Vad riskerar staten med en legalisering? Jo, minskad inkomst.
Att säga att CB är helt ofarligt och jätte bra, är bara bullshiet. Men att säga att det är bra och OK att dricka är ta mig fan det dummaste på länge.
Samhällets bild av oss smokers (all kärlek till er bröder och systrar!) är att vi är "dödsknarkare" och visst fan är det lätt att gå tyngre när man redan tänker "jag knarkar".
Men övertala dem, lägg fram lite fakta och säg bara "Se på mig?". Acceptera folks åsikt, men bara om dem accepterar din.
Som nån sa, snart sitter ni där i solstolen och passar bongen
Fridens Liljor