2025-12-22, 08:19
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Utveckla gärna, det jag menar är att livet innan man fann cannabisen var att kroppen aldrig fann ro.
Cannabis är faktiskt en dödsdrog.
Jag tyckte det lät som ett skämt när jag själv var död. Då var det livet för mig. Men jag visste nånstans att det här är ju falskt, men vad kunde jag göra?
Jag hade målat in mig. Jag var inmålad. Jag behövde hjälp. Jag var inmålad redan när jag föddes. Behövde bara få veta det så man skulle bli livsduglig. Det var väl planen.

Det skulle till drastiska åtgärder med lite hjälp från min omgivning. Vänner.

De har fortfarande inte talat om det.
Citera
2025-12-22, 08:22
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Det låter som att du fått ett andligt uppvaknande på syra lol. Jag klagar inte, jag skrev ju att det är toppen om det får dig att fungera i vardagen.

För tvåhundratusen år sedan utvecklades homo sapiens plötsligt intelligensen i onaturöigt tempo. Någonting hände. Detta var i samtid som psilocybin bildades i naturen. Rent logiskt måste dom tuggat på rötter, eller svampar som fick deras hjärnor att utvecklas. Spotta inte på samtliga droger.

Albert hofmann, framröstad som värdens största genie, borde ju vetat om det var farligt. Tror du kärringarna i riksdagen är smartare? Cannabis är absolut inte för alla och definitivt inte LSD men många kan hantera det. Men de flesta kan det. såvida man inte självmedicinerar såklart men då bör man uppsöka en vårdcentral.
Det är en dödsdrog. Cannabis. Livet för de döda. Det är livet för de döda. Cannabis är livet.
Hört talas om Anubis? Har de någon relation? Canubis.
..Happy sammanträffande.

https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=tablet-android-google&source=android-browser&q=anubis+word+meaning

Jag förstår att många skrattar åt det när man kallar cannabis dödsdrog. Det gjorde jag med. Jag trodde det var ett skämt. Stackars barn.
Senast redigerad av Fraggelrock 2025-12-22 kl. 08:28.
Citera
2025-12-22, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelrock
Cannabis är faktiskt en dödsdrog.
Jag tyckte det lät som ett skämt när jag själv var död. Då var det livet för mig. Men jag visste nånstans att det här är ju falskt, men vad kunde jag göra?
Jag hade målat in mig. Jag var inmålad. Jag behövde hjälp. Jag var inmålad redan när jag föddes. Behövde bara få veta det så man skulle bli livsduglig. Det var väl planen.

Det skulle till drastiska åtgärder med lite hjälp från min omgivning. Vänner.

De har fortfarande inte talat om det.

Jag lider med dig, amen.
Citera
2025-12-22, 22:14
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Jag lider med dig, amen.
Det är lugnt brorsan. Tack
I'm pretty much over myself.

Man skulle hoppa in bara tänkte innefolket. Husfolket. Mafiakyrkan.
Jobbigt att hamna mellan stolar. Jesus gav mig en stol. Den tog sin tid att få till. Jag litar på er alla. Ffa Gud. Fadern.

Hur ser ni på tobak? Dödsdrog?
Rastafari är kraftigt emot tobaken. Blir väl vad man gör det till. Får det till.
Senast redigerad av Fraggelrock 2025-12-22 kl. 22:28.
Citera
2025-12-23, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanGohran
Alltför många av mina vänner hatar knarkare, även om jag inte ser CB som knark så hatar de knarkare, vilket e lättaste sättet att bevisa att det inte e så jävla farligt!!??
Är knappt värt att försöka men:
0 dödsfall från cannabis i världshistorien. Hundratals miljoner har dött av alkohol.
Det är inte omöjligt, men folk tar sällan cannabis och sen misshandlar de någon.
Att rätt många kan bli aggressiva av alkohol är allmänt känt.
Om vi har ett val, vi måste göra alkohol eller cannabis olagligt... Vi ser på skadeverkningar, så blir det helt klart att alkohol borde vara olagligt.
Citera
2025-12-23, 10:35
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Är knappt värt att försöka men:
0 dödsfall från cannabis i världshistorien. Hundratals miljoner har dött av alkohol.
Det är inte omöjligt, men folk tar sällan cannabis och sen misshandlar de någon.
Att rätt många kan bli aggressiva av alkohol är allmänt känt.
Om vi har ett val, vi måste göra alkohol eller cannabis olagligt... Vi ser på skadeverkningar, så blir det helt klart att alkohol borde vara olagligt.

Cannabis?

- Påverkar minnet negativt: Du kan slå ihjäl någon och inte ens komma ihåg det.

- Påverkar din reaktionsförmåga: Du kan köra ihjäl barn som springer ut på vägen när du är ute och kör bil. Och du kommer inte ens komma ihåg det själv.

- Ökar aptiten: Du äter mycket socker och ohälsosam mat vilket leder hjärtinfarkt, stroke och diabetes.

- Leder till tyngre droger: Det börjar med gräs och går över till hasch och andra tyngre droger.

- Gör dig våldsam: Om du blandar hasch med meth och steroider så är chansen att du begår våldsbrott mycket högre.

- Finansierar terrorbrott: Pengar du betalar går direkt till gängkriminella och kanske också terrorister.

Lite ironi. Men det är så här förbudsivrare resonerar.
Senast redigerad av StoreSvarte 2025-12-23 kl. 10:47.
Citera
2026-02-09, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Cannabis?

- Påverkar minnet negativt: Du kan slå ihjäl någon och inte ens komma ihåg det.

- Påverkar din reaktionsförmåga: Du kan köra ihjäl barn som springer ut på vägen när du är ute och kör bil. Och du kommer inte ens komma ihåg det själv.

- Ökar aptiten: Du äter mycket socker och ohälsosam mat vilket leder hjärtinfarkt, stroke och diabetes.

- Leder till tyngre droger: Det börjar med gräs och går över till hasch och andra tyngre droger.

- Gör dig våldsam: Om du blandar hasch med meth och steroider så är chansen att du begår våldsbrott mycket högre.

- Finansierar terrorbrott: Pengar du betalar går direkt till gängkriminella och kanske också terrorister.

Lite ironi. Men det är så här förbudsivrare resonerar.
Och ännu dummare människor köper skiten.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in