Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-07-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Va? Vad menar du?

På vilket sätt har du utgått från LOP, och på vilket sätt har du utgått från andrahandsuppgiften?

Jag kan omöjligt avgöra om dina tider stämmer då du inte presenterat ordenligt var du får dom ifrån. Dock ser jag att det inte stämmer med 2 minuter. Det tar längre tid än så.

Hur lång tid går du från Grand till Skandia på ?

Säg 3min då

Andrahandsuppgiften var ca 21

Så han kan se LOP nära Grand 3 min innan
Citera
2025-07-25, 20:53
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Enligt vittnesmålen från gamla stan tar LOP tunnelbanan som är framme 20:52:50.

Om jag minns rätt säger LP själv tro att de ska bli sena, men att de missat att det var kvart över filmen började.

Det var en kvinna som såg dem redan 20:45, men hon kan minnas fel förstås.

Vilken uppgång var det?

Det kan ju räcka med att SE passerade dem där och hörde en av dem prata om "Mozart".

SE kan då ha trott att de skulle se "Amadeus", som slutade kl. 23:40 ...

Han behöver inte ens ha sett dem utanför Grand.

Då har han en 5-6 minuter på sig att hinna tillbaka till Skandia och prata med ALG och AK.

Och kanske grunna på detta läge som hade uppstått ...
Citera
2025-07-25, 20:55
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag har pratat med personer som jobbar med utredningar och alltid i en händelsekedja så ju tajtare ju bättre

Du vet att du gör likadant med hans utstämplingstid 23:19

Tajt är alltså inte dåligt om Engström ska kunna se LOP
Jo, tjena. Du har missförstått det där. I tidslinjer med okänd utgång är det aldrig positivt att det är tajt. Jag tror du blandar ihop begrepp här.

Tajt är dessutom ett felaktigt ord här. Det är nämligen inte så att det klaffar perfekt så som du försöker framställa det som. Snarare är det så att tidschemat visar att det måste klaffa väldigt bra, annars hinns det inte med. Det är inte ens säkert att det hinns med även om det klaffar.

Och vi kan inte veta på förhand, helt utan någon information om det, hur väl det klaffar.
Citera
2025-07-25, 20:57
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det var en kvinna som såg dem redan 20:45, men hon kan minnas fel förstås.

Vilken uppgång var det?

Det kan ju räcka med att SE passerade dem där och hörde en av dem prata om "Mozart".

SE kan då ha trott att de skulle se "Amadeus", som slutade kl. 23:40 ...

Han behöver inte ens ha sett dem utanför Grand.

Då har han en 5-6 minuter på sig att hinna tillbaka till Skandia och prata med ALG och AK.

Och kanske grunna på detta läge som hade uppstått ...
Jag minns inte vilken uppgång.

Men det är bäst för teorin om han ser dom vid Grand. De kommer nämligen norrifrån, så har han sett dom innan får vi snarare lägga till tid.
Citera
2025-07-25, 20:58
Medlem
Citat:
Jo, tjena. Du har missförstått det där. I tidslinjer med okänd utgång är det aldrig positivt att det är tajt. Jag tror du blandar ihop begrepp här.

Tajt är dessutom ett felaktigt ord här. Det är nämligen inte så att det klaffar perfekt så som du försöker framställa det som. Snarare är det så att tidschemat visar att det måste klaffa väldigt bra, annars hinns det inte med. Det är inte ens säkert att det hinns med även om det klaffar.

Och vi kan inte veta på förhand, helt utan någon information om det, hur väl det klaffar.

Nej tajt är bra oavsett om man inte har en speciell utgång !

Hur kan någonsin tajt var dåligt om du har ett litet fönster vid Grand och sen gångväg till Skandia och sen en andrahandsuppgift på 21 ?
Citera
2025-07-25, 21:00
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Jag minns inte vilken uppgång.

Men det är bäst för teorin om han ser dom vid Grand. De kommer nämligen norrifrån, så har han sett dom innan får vi snarare lägga till tid.

Aha! De kom upp vid Rådmansgatan, och rörde sig mot Grand ...

Vad är det, ca 300 meter ifrån ingången till Skandia?

Inte så långt om han mötte dem på den östra sidan ...

Och som sagt, larmlistans klocka kan ha gått någon minut fel.
Citera
2025-07-25, 21:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
...

Larmlistan visar på när ronden som ALG gör börjar. För att SE ska kunna bli insläppt av henne måste han vara på Skandia innan hon lämnar receptionen.

Jag får inflika att det du skriver är helt riktigt och att ett litet barn kan följa den korrekta logiken.

Tänk på att trivselteknikerna här i tråden aldrig kommer att klara av att följa denna verkliga logik eftersom den inte passar med deras 7%-fantasier som förblindar dem.

Genom omöjliga cirkelresonemang som bygger på att SE är mördaren, oaktat vad, kommer de aldrig att komma runt SE som påhittad mördare.
Citera
2025-07-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Aha! De kom upp vid Rådmansgatan, och rörde sig mot Grand ...

Vad är det, ca 300 meter ifrån ingången till Skandia?

Inte så långt om han mötte dem på den östra sidan ...

Och som sagt, larmlistans klocka kan ha gått någon minut fel.

Det kan vara ett fönster på 5min att se LOP på strax innan 21...

Sen har vi Häggström som säger att Engström blir insläppt vid 21

Vilket blir tajt men jag anser att tajt är bra !
Citera
2025-07-25, 21:07
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Nej tajt är bra oavsett om man inte har en speciell utgång !

Hur kan någonsin tajt var dåligt om du har ett litet fönster vid Grand och sen gångväg till Skandia och sen en andrahandsuppgift på 21 ?
Jag skulle älska att se dig debattera med tex GW.

GW: tidslinjen här visar att det är svårt att hinna med det.

Problem2020: perfekt ju! Det betyder att det är troligare att det var så.

Andrahandsuppgiften till trots måste vi utgå från larmlistan om det är ALG som släpper in honom. Då vet vi inte om hon var där vid 21:00. Du får gärna gräva och försöka ta reda på hur lång tid som minst hon måste ha haft på sig för att kolla första dörren.
Citera
2025-07-25, 21:11
Medlem
Citat:

Jag ska förklara tydligare vad jag menar med att jag anser att tajt är bra !

Om Häggströms påstående är korrekt så vistas både LOP och Engström i ett väldigt litet fönster på Sveavägen 20:55 till 20:58 ..

Vilket jag anser är bra !

Nästa lilla fönster är att LOP passerar Skandias port ca 23:21:10

Engströms utstämplingstid är 23;19 och har ett kort samtal med väktarna ...

Det innebär att detta otroligt lilla fönster även här kan korsas av LOP och Engström
Citera
2025-07-25, 21:15
Medlem
Citat:

Andrahandsuppgiften till trots måste vi utgå från larmlistan om det är ALG som släpper in honom. Då vet vi inte om hon var där vid 21:00. Du får gärna gräva och försöka ta reda på hur lång tid som minst hon måste ha haft på sig för att kolla första dörren.

Japp GW fick faktiskt kritik just med detta med tajtheten...

Han menade på att han bestämt sig för att samtalet med väktarna varade i 30sek extra så att Engström är lite sen...

Jag pratade lite löst med någon som var insatt i detta med GWs påstående och han erkände att detta var otroligt dåligt av GW även om man inte tror på Engström som GM
Citera
2025-07-25, 21:16
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

"S42 BV Hisshall-Korridor".

Gick hon via utsidan ser det ut att vara ca 70 meter ...

Henrik får lämna ett utlåtande!

Vet GW huruvida larmlistans klocka gick rätt eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in