2025-07-25, 14:19
Medlem
rainbowias avatar
Är det inte Korona så är det Korna.
Citera
2025-07-25, 14:44
Medlem
rainbowias avatar
Roglic ser het ut. Kommer nog prova.
Citera
2025-07-25, 14:52
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Nästa år så får Roberto Vacchi babbla själv på Tour De France.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...adamson-slutar

Citat:
I år efter år har han han bidragit med sin cykelexpertis under Eurosports sändningar.

Nu gör Anders Adamson sina sista etapper i Tour de France.

”Allt har en början och allt har ett slut”, skriver den folkkäre profilen.

Citera
2025-07-25, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
bäst hade varit ett gå runt som du säger med dom tre och då tror jag även att Pogga och Vinge varit framme och petat lite

Jag upplever Martinez som rätt svag hjälpryttare även innan nu kan jag så klart missat tillfällen när ha n varit vass i den rollen också. sedan kan det väl vara andra faktorier som gjort at dom 3 presterat sämre väl bara infinna sig i rollerna ingen Almeida moral där inte med andra ord som exempel
Ja de finns vissa cyklister som verkligen inte funkar som hjälpryttare. George Bennet är väl en sådan person också. Har både med egenskaper som att inte har tillräckligt med stamina men också motivation.

Problemet verkar Hindley och Vlasov rekryterats som ledare men nu ska de plötsligt vara hjälpryttare så deras motivation är väl nere i källaren.

Almeida verkar ju vara helt med på sin roll och Pog fanns ju i stallet när han signerade även om han uppenbart också ville gå för egna resultat lite grann, han blev ju väldigt arg på Ayuso på Gallibier.
Citera
2025-07-25, 15:03
Medlem
Klasgoran88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Nästa år så får Roberto Vacchi babbla själv på Tour De France.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...adamson-slutar

Tråkigt att Adamsson slutar, Vacchi börjar ju bli smått dement.
Bara dom inte anställer nån tjej som ny bisittare.
Citera
2025-07-25, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Ja de finns vissa cyklister som verkligen inte funkar som hjälpryttare. George Bennet är väl en sådan person också. Har både med egenskaper som att inte har tillräckligt med stamina men också motivation.

Problemet verkar Hindley och Vlasov rekryterats som ledare men nu ska de plötsligt vara hjälpryttare så deras motivation är väl nere i källaren.

Almeida verkar ju vara helt med på sin roll och Pog fanns ju i stallet när han signerade även om han uppenbart också ville gå för egna resultat lite grann, han blev ju väldigt arg på Ayuso på Gallibier.

ja dom var ledare sedan får man väl anpassa sig till den roll dom får med åren fast dom har väl även gjort enstaka bra etapplopp med Roglic i laget men väl inte när Roglic varit med i dom tävlingarna men så är verkligheten i cykel så bara gilla läget
Citera
2025-07-25, 15:12
Medlem
Kommentatorerna hyllar alltid Abrahamsen när han går loss medans Simmons ofta för hugg när han försöker att det är fel taktiskt vilket det kanske kan vara men gäller försöka när man har benen och kommer med... känns som dom varit i utbrytning rätt lika
Citera
2025-07-25, 15:39
Medlem
TilleyHats avatar
Jag läste att Adamson ska sluta kommentera. Slutar han helt eller gäller det bara under Touren? Jag kan förstå att han vill ha sommarsemester och åka runt med husbilen. Kanske han viftar med en svensk flagga nästa år...
Citera
2025-07-25, 15:43
Medlem
Citat:
ja dom var ledare sedan får man väl anpassa sig till den roll dom får med åren fast dom har väl även gjort enstaka bra etapplopp med Roglic i laget men väl inte när Roglic varit med i dom tävlingarna men så är verkligheten i cykel så bara gilla läget
Jag fattar att det är verkligheten men de har också kontrakt med bra lön som gäller flera år framöver. De är mänskligt om de fuskar med träningen när de känner att de ska vara hjälpryttare åt någon annan

Citat:
Kommentatorerna hyllar alltid Abrahamsen när han går loss medans Simmons ofta för hugg när han försöker att det är fel taktiskt vilket det kanske kan vara men gäller försöka när man har benen och kommer med... känns som dom varit i utbrytning rätt lika
De kanske inte gillar Simmons för han är Trump-supporter
Citera
2025-07-25, 15:57
Medlem
Klasgoran88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag läste att Adamson ska sluta kommentera. Slutar han helt eller gäller det bara under Touren? Jag kan förstå att han vill ha sommarsemester och åka runt med husbilen. Kanske han viftar med en svensk flagga nästa år...

Han slutar helt.
Citera
2025-07-25, 15:58
Medlem
Klasgoran88s avatar
Då är väl det enda spännande vem som kommer trea på etappen 🙄
Citera
2025-07-25, 16:10
Medlem
rainbowias avatar
Lenny kom tillbaks oväntat lätt?

Synd inte Rogge får mer utrymme.