Citat:
Ursprungligen postat av
StoreSvarte
Du har helt rätt i det du säger!
På ett ställe jag bodde var det tangolektioner varje Fredag kväll. Och det var så många tjejer och så få killar att det kom till en ny regel att varje tjej måste ta med sig en kille för att få komma in. Så det var massa tjejer som skrev i olika grupper på telegram och sökte danspartner.
Skulle faktiskt dit men lyckades aldrig riktigt. Söp mig alltid för redlös varje Fredag.
Men en tjej och jag försökte lära oss Tango bara med YouTube-videor en gång. Vi var ju gräsligt dåliga men det var ju faktiskt kul. Det blev tyvärr inget av det.
Själv har jag faktiskt inget emot det. Det finns ju vissa danser som Tango där man inte behöver improvisera så mycket. Själv blir det bara cringe när jag försöker dansa fritt.
Men problemet är ju att man vill ta med sig någon dit. Just det Tango-stället jag nämnde innan var nog ett undantag. Man måste ju liksom möta en tjej först. Så tänker jag i alla fall.
Min brud skulle på någon flott examen där det skulle dansas wienervals och foxtrot. Så hon släpade med mig på lektioner mot mina gnälliga protester. Vi var tre killar och tjugofem brudar. Så brudarna fick ju oftast dansa med varandra. Så läraren tyckte
”Kom igen, ni som har en kille med er kan väl dela med sig till de andra! Turas om lite nu”. Som kille var man hårdvaluta trots att vi var skitdåliga.
Det här är ju en guldgruva för incels, vafan. De ökar ju som sagt sina chanser med flera tusen procent genom att bara prata med kvinnor. Troligtvis behöver de bara dyka upp på lektionen, och brudarna kommer direkt börja slåss om vem som ska få dansa med nya killen. De behöver inte ens besvära sig med att bjuda upp, de sköter tjejerna åt dem.
Men det är ju sjukt tråkigt att dansa, invänder incels. Ja det är det väl kanske. Men vafan, tror de att män i historien tyckte det var skitroligt att behöva gå till logen och dansa för att träffa kvinnor? Det har män tvingats göra i typ tusen år. De som satt hemma på fredagkvällen och löste korsord fick inte heller någon brud.
Sen som du säger behöver det inte ens vara så tråkigt att dansa. Blir man bra på det så är det säkert kul.