2025-07-25, 17:15
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Alla som inte dansar är våldtäktsmän

Varför inte shuffle? 👇 Fast det är ingen knulldans direkt.

Jag tänker mig snarare en pardans.
Citera
2025-07-25, 17:22
Medlem
Många fula killar verkar kunna dansa bra, nu snackar jag dansband.
Är väl enda chansen att få känna en kvinnas kropp nära.
Ingen normal kille är intresserad av dans, om man t ex bara skulle dansa med andra män dog dansbandskulturen ut samma dag.
Det är möjligheten att få nuppa som fyller dansgolven.
Citera
2025-07-25, 17:25
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Klart grabben ska knulla. Vad innebär det förresten att gå på dans? Hur gör man det? Verkar vara lätt att hitta dopp i grytan där
Citera
2025-07-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flenzenstock
Killar (eg snarare androgyner) som dansar som fritidssysselsättning.... är egentligen bara ute efter att knulla. De är självklart inte intresserade av att dansa. Varför skulle man det. Någon mer som reflekterat över detta fenomen med killar (androgyner menar jag) som går på dans?

Det är ett väldigt smart och bra sätt att exponera sig själv för kvinnor.

Tänk efter kring svensk kultur en stund.

I Sverige är vi så sjukt privata till den aspekten att man inte kan kliva fram till folk hur som helst. Det är inte socialt acceptabelt.
Går man på någon "aktivitet" som då t.e.x dans eller yoga har man en giltig anledning att prata med folk.

Exponeras man inte till kvinnor har man ingen chans att hitta nån. Så män gör det smarta; går till där kvinnorna finns.

Inte fan sitter man och svajpar på dejtingappar som inte funkar med 80% män och 20% kvinnor.
Citera
2025-07-25, 17:55
Medlem
TjackOhejs avatar
Kan man inte bara förenkla det och säga killar är ute efter att knulla, punkt.(?)
Citera
2025-07-25, 18:16
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Min brud skulle på någon flott examen där det skulle dansas wienervals och foxtrot. Så hon släpade med mig på lektioner mot mina gnälliga protester. Vi var tre killar och tjugofem brudar. Så brudarna fick ju oftast dansa med varandra. Så läraren tyckte ”Kom igen, ni som har en kille med er kan väl dela med sig till de andra! Turas om lite nu”. Som kille var man hårdvaluta trots att vi var skitdåliga.

Det här är ju en guldgruva för incels, vafan. De ökar ju som sagt sina chanser med flera tusen procent genom att bara prata med kvinnor. Troligtvis behöver de bara dyka upp på lektionen, och brudarna kommer direkt börja slåss om vem som ska få dansa med nya killen. De behöver inte ens besvära sig med att bjuda upp, de sköter tjejerna åt dem.

Men det är ju sjukt tråkigt att dansa, invänder incels. Ja det är det väl kanske. Men vafan, tror de att män i historien tyckte det var skitroligt att behöva gå till logen och dansa för att träffa kvinnor? Det har män tvingats göra i typ tusen år. De som satt hemma på fredagkvällen och löste korsord fick inte heller någon brud.

Sen som du säger behöver det inte ens vara så tråkigt att dansa. Blir man bra på det så är det säkert kul.

Jag att du glömmer the number one reason till att killar inte dansar, nämligen att det är tjejer som bestämmer vem som "kan dansa".
Redan i mellanstadieåldern fick man veta av klassens coolaste tjejer, vilka av oss som bara slösade vår tid med att försöka lära sig dansa eller klä sig snyggt. Grundförutsättningen för att du inte skulle bli utskrattad och förnedrad, var nämligen att du var en av "de där" killarna som tjejerna utsett.
Om du inte var det, så återstod av skoja till det med "fuldans" eller vara clown i största allmänhet.
Citera
2025-07-25, 18:33
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men jösses för fan. Du tror och du tror. Du låter precis som någon jävla toppajas till pensionär som skapar sin egen verklighet p.g.a. begynnande demens.
Men om han fick pippa efter varje dansafton, varför då förnedra sig i bonde söker fru?
Du kör hårt på personangrepp, mobbad i skolan eller bara incell?
Citera
2025-07-25, 18:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Om incels ändå ens gick och dansade skulle de ha en chans åtminstone. Problemet är ju just att de inte vill, eller anser det orimligt att behöva investera mer jobb i att hitta en tjej än att svajpa höger i en app. De blir ju bara provocerade när man föreslår att de får väl gå ut på krogen och surra med tjejer som alla vi andra fått göra. Jag får för mig att landets dansbanor är hyfsat incel-fria.

Det brukar finnas några på varje dansställe, samma år efter år. De blir äldre och äldre, men de ska ändå alltid bjuda upp de nya unga tjejerna som börjar gå dit. När det kommer en ny 20-åring vill de inte ens dansa med 26-åringarna längre. Att ingen alls vill dansa med dem bryr de sig inte om, de får hålla i en ung tjej och ta lite på henne i alla fall, de där två danserna (man dansar alltid två danser med samma partner) som hon måste stå ut. Sedan lommar de hem ensamma. Alltid.
Citera
2025-07-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flenzenstock
Killar (eg snarare androgyner) som dansar som fritidssysselsättning.... är egentligen bara ute efter att knulla. De är självklart inte intresserade av att dansa. Varför skulle man det. Någon mer som reflekterat över detta fenomen med killar (androgyner menar jag) som går på dans?

Eftersom dans är en vertikal sysselsättning för ett horisontellt behov. Har alltid varit och kommer alltid att vara.
I djurvärlden finns massor av parningsdanser och i den kontexten är även vi djur.
Citera
2025-07-25, 19:50
Medlem
Styrkelyftares avatar
Jag vet inte jag men du har nog en poäng i det du skriver.

Jag blev medtvingad till någon sorts salsakurs för en herrans massa år sedan av en tjej jag hade träffat via Tinder. Jag tycker inte om (och har aldrig tyckt om) att dansa i nyktert tillstånd, dessutom har jag dålig taktkänsla. Det hela var därför olidligt men jag tvingade mig igenom kursen bara för att jag ville fortsätta träffa henne. Och naturligtvis ville jag även få henne i säng.

Jag vill minnas att det huvudsakligen fanns två typer av killar på danskursen. Dels den feminina typen, tänk Tony Irving från TV4-programmet Let's Dance, dels den nördiga typen som förmodligen aldrig varit i närheten av någon tjej sedan innan.

Den första typen var av uppenbara skäl inte intresserad av danstjejerna. Däremot misstänker jag att den andra typen (nörden), likt mig, bara var där för att få sig ett nyp. Om nörden sedan lyckades eller inte är en helt annan fråga.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2025-07-25 kl. 20:13.
Citera
2025-07-25, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedpower
Absolut inte. Trotts att han nästan är ett decennier yngre än mig är han en av dom smartaste personer jag lärt känna genom åren.
Däremot hade en hel del gubb-beteenden.
Världens yngsta pensionär, kan man väl säga

Sorry, menade utseende mässigt ; ) så lite stämde min fördom iaf
Citera
2025-07-25, 21:09
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag att du glömmer the number one reason till att killar inte dansar, nämligen att det är tjejer som bestämmer vem som "kan dansa".
Redan i mellanstadieåldern fick man veta av klassens coolaste tjejer, vilka av oss som bara slösade vår tid med att försöka lära sig dansa eller klä sig snyggt. Grundförutsättningen för att du inte skulle bli utskrattad och förnedrad, var nämligen att du var en av "de där" killarna som tjejerna utsett.
Om du inte var det, så återstod av skoja till det med "fuldans" eller vara clown i största allmänhet.
Jag får för mig att du alltså inte varit på danskurs. Brudarna skiter i att du inte kan dansa. Det är lite av premissen med att du trots allt är på en danskurs. Ingen där kan dansa. Nu tampas inte tjejer med samma bögstämpel som män om de nu dansar med varandra på en lektion. Men det vill de helst inte. De dansar hellre med en kille.

Du verkar jämföra med någon slags nattklubb eller så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in