2025-07-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yaaasbetch
Av nån anledning var det en random dag där inga markets fungerade via iPhone, säkert nån dryg uppdatering

Kan ba avstämma att FS är skit och catharsis är nu den nya marknaden man ska gå till o sprida order om. Har fått några leveranser och DD från dom utan problem, plus några kända svenska vendors redan är där

Men ja, det funkar inte via mobil om du inte känner till nån workaround. Catharsis admin sa via forumet det ska gå på mobil men han gav inte vilken väg man ska ta
Sprida ordet* om
Citera
2025-07-25, 13:47
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Har aldrig lyckats ta mig in på catharsis. Testat flera gångar varje dag i två veckor nu. Varje gång jag skriver onion-adressen får jag upp ett felmeddelande. Testat i fem-sex olika tor. Dock bara via iPhone. Har ingen dator längre.
Fan att man ska bli blåst på FS! Säkert pungat ut 10k utan att få några varor levererade, den enda jag fick levererad va hemmabakad skit!
Mumin kommer jag in på med där finns inte de varor jag eftersöker

Kan du länka till en bild på felmeddelandet?
Jag kan kontakta admin/supporten på Catharsis åt dig.

Du kan ladda upp bilden här.

https://wormhole.app/

Skicka den som PM direkt till mig, inte här i tråden. Så fort länken som skapas till din bild "används" så slutar den fungera direkt efter.

Är det ENDAST iPhone du använt, eller även iPad? Ju mer info desto bättre chans för admin att felsöka.
Använder du senaste versionen av TOR på iOS?

EDIT:
Jag testade precis via min telefon (Android) och jag kan både komma åt sidan, och logga in utan problem så det problemet du upplever är bundet till din enhet, alternativt iOS/iPhone.
Senast redigerad av LordOfCheese 2025-07-25 kl. 13:54.
Citera
2025-07-25, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordOfCheese
Kan du länka till en bild på felmeddelandet?
Jag kan kontakta admin/supporten på Catharsis åt dig.

Du kan ladda upp bilden här.

https://wormhole.app/

Skicka den som PM direkt till mig, inte här i tråden. Så fort länken som skapas till din bild "används" så slutar den fungera direkt efter.

Är det ENDAST iPhone du använt, eller även iPad? Ju mer info desto bättre chans för admin att felsöka.
Använder du senaste versionen av TOR på iOS?

EDIT:
Jag testade precis via min telefon (Android) och jag kan både komma åt sidan, och logga in utan problem så det problemet du upplever är bundet till din enhet, alternativt iOS/iPhone.
Måste va nånting med enhet eller något annat eftersom jag hade samma problem med Android. Köpte ny iPhone några veckor sen och där samma problem också

Personligen får jag ingen error, får bara en vit sida
Citera
2025-07-25, 14:12
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Måste va nånting med enhet eller något annat eftersom jag hade samma problem med Android. Köpte ny iPhone några veckor sen och där samma problem också

Personligen får jag ingen error, får bara en vit sida

Väldigt skumt.
Jag har sparat Catharsis URL som ett bokmärke i TOR, och den laddar utan problem. Likaså Cathasis.top.

Kör du via Wifi och hemmanätverket, eller använder du mobilnätet?
Egentligen borde det inte spela någon roll, på grund av hur TOR fungerar.

Det är väldigt skumt hur det fungerar för mig, men inte för er.

Jag har senaste Android-versionen och använder senaste TOR.

Eftersom du har en Android-telefon, testa gå in på:
- Settings -> Apps -> TOR
- Ta bort ALL data
- Avinstallera TOR
- Starta om telefonen
- Installera TOR igen
- Testa gå in på Catharsis igen

catharibrmbuat2is36fef24gqf3rzcmkdy6llybjyxzrqthzx 7o3oyd.onion/

Referens till länken ovan:
dreadytofatroptsdj6io7l3xptbet6onoyno2yv7jicoxknya zubrad.onion/d/Catharsis
(högra sidospalten - ⚠️Access Market⚠️)

Kan inget om iPhone tyvärr.

EDIT:
Notera att det är ett mellanslag i onion-länkarna jag skrev ut till Catharsis och Dread ovan.
Flashback gör tyvärr detta automatiskt.
Senast redigerad av LordOfCheese 2025-07-25 kl. 14:15.
Citera
2025-07-25, 15:29
Medlem
Citat:
Väldigt skumt.
Jag har sparat Catharsis URL som ett bokmärke i TOR, och den laddar utan problem. Likaså Cathasis.top.

- Ta bort ALL data
- Avinstallera TOR
- Starta om telefonen
- Installera TOR igen

EDIT:
Notera att det är ett mellanslag i onion-länkarna jag skrev ut till Catharsis och Dread ovan.
Min Android är såld redan men jag har inget emot att använda datorn. Minor inconvenience
Citera
2025-07-25, 16:04
Medlem
Citat:

Har aldrig lyckats ta mig in på catharsis. Testat flera gångar varje dag i två veckor nu. Varje gång jag skriver onion-adressen får jag upp ett felmeddelande. Testat i fem-sex olika tor. Dock bara via iPhone. Har ingen dator längre.

Citat:

Av nån anledning var det en random dag där inga markets fungerade via iPhone, säkert nån dryg uppdatering

Problemet är förmodligen att ni försöker nå en .onion från en iphone. Spelar ingen roll om ni laddar ner Onion Browser och Orbot apparna och försöker krångla till det, för apple kräver att alla slags webbläsare på iOS använder webkit, vilket förhindrar Onion Browser att ha t.ex. samma integritetsskydd som Tor på en android eller en pc.
Citera
2025-07-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Problemet är förmodligen att ni försöker nå en .onion från en iphone. Spelar ingen roll om ni laddar ner Onion Browser och Orbot apparna och försöker krångla till det, för apple kräver att alla slags webbläsare på iOS använder webkit, vilket förhindrar Onion Browser att ha t.ex. samma integritetsskydd som Tor på en android eller en pc.
Måste vara ny uppdatering för det har funkat felfritt framtill några dagar innan FS4 fick alla dessa ddos problem
Citera
2025-07-25, 21:28
Medlem
Damacys avatar
Finns det något smidigt sätt att nytta tjänster som ex. Instabox som dead drops? Har tänkt lägga en beställning men är inte särskilt sugen på att använda min hemadress.
Citera
2025-07-25, 22:58
Medlem
Citat:
Väldigt skumt.

- Ta bort ALL data
- Avinstallera TOR
- Starta om telefonen
- Installera TOR igen

EDIT:

Uppskattar verkligen att en FB-användare som varit aktivt i DNM-diskussioner sedan slutet av 2024 under Arch's absoluta storhetstid erbjuder info och support här och framförallt (vad jag förstått) gärna pushar för en Arch- och Flugsvampsmigration med köpare till marknader så som Catharsis som jag själv kan gröna efter några ordrar från gamla Arch- och FS-säljare som börjat sälja och promota Catharsis som alternativ till huvudsakligen Arch efter dess downfall (R.I.P. Big Boss).

P.S. Vi som är på PC och får mycket felmeddelandet när vi försöker nå Catharsis trots att andra lyckas komma in efter den planerade, temporära nedstängningen, har du några tips för att öka chansen att komma fram förutom att refresha någon gång i timmen tills man får napp?

Förstår att Catharsis måste ha en jävla massa jobb på sina bord just nu så jag har full förståelse för att det kommer ta tid innan man kan räkna med samma stabilitet som Arch hade och som också titt som tätt strulade.

MVH
Citera
2025-07-25, 23:23
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UHUstic
P.S. Vi som är på PC och får mycket felmeddelandet när vi försöker nå Catharsis trots att andra lyckas komma in efter den planerade, temporära nedstängningen, har du några tips för att öka chansen att komma fram förutom att refresha någon gång i timmen tills man får napp?

Detta är bisarrt från min synpunkt.
Jag får inga felmeddelanden, varken via mobilen eller via dator. Använder nästan exklusivt bara datorn, och har endast testat via mobilen för att skriva guider, eller för att se om jag upplever liknande problem som andra har skrivit att de upplever via mobil, men det är inga problem via mobilen heller.
Utöver igår och i förrgår då Catharsis låg nere ett tag så har jag inte haft några som helst felmeddelanden eller problem att logga in.
Jag har dessutom 2FA på mitt konto på Catharsis, och har inga problem med avkryptering eller några andra problem.

Det är förmodligen frustrerande att höra detta.
Du är ju dessutom inte enda idag som berättat att de har dessa problem, vilket gör det hela extra skumt.

Har du möjlighet att lägga upp bilder, eller skriva ut felmeddelandet som dyker upp?

Citat:
Ursprungligen postat av UHUstic
Uppskattar verkligen att en FB-användare som varit aktivt i DNM-diskussioner sedan slutet av 2024 under Arch's absoluta storhetstid erbjuder info och support här och framförallt (vad jag förstått) gärna pushar för en Arch- och Flugsvampsmigration med köpare till marknader så som Catharsis som jag själv kan gröna efter några ordrar från gamla Arch- och FS-säljare som börjat sälja och promota Catharsis som alternativ till huvudsakligen Arch efter dess downfall (R.I.P. Big Boss).

Jag har, tyvärr, lite för mycket fritid. I alla fall just nu när jag har semester. Start nästa vecka lär jag dock inte svara lika ofta då semestern tar slut.
Det har varit flera användare i den här tråden som sprider rena lögner (tidigare främst om Archetyp och dess admin - tips, se sida 817 för att se en av de som spridit mest lögner i tråden), dessutom är det många som faller offer för phishing. Jag HATAR tjuvar, så jag har kört ganska hård "gatekeeping" på den här tråden.

Dessutom försöker jag också skydda användare från att göra fel, som att exempelvis skicka sina cryptos direkt från sidor som Safello eller BTCX och sedan bli avstängda.

Jag är inte perfekt. Jag är inte heller särskilt smart. Jag har lite IT-bakgrund och jag är villig att dela med mig av det jag kan. När det kommer till andra aspekter utöver den tekniska biten (se bara några sidor tillbaka där jag mest troligt trodde helt fel om hur postgången fungerar - har inte blivit motbevisad men jag hade förmodligen fel) så kan jag bara spekulera, men om folk behöver hjälp med små saker som att lära sig hur man krypterar eller använder RÄTT länkar till olika marknader så ställer jag gärna upp. Jag HATAR phisers (tjuvar) så ju fler jag kan skydda, desto bättre.

Jag har dock deltagit i den här tråden sen de första sidorna.
Detta är inte mitt första, och inte mitt sista konto på flashback.
Jag tänker inte låta lögnare och tjuvar vilseleda folk i den här tråden eller låta dom stjäla från andra.
Jag blir bara mer motiverad ju mer folk sprider lögner eller falska länkar.

Fan vad jag pratar om mig själv. Får avsluta där.
Citera
2025-07-26, 02:16
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Fan att man ska bli blåst på FS! Säkert pungat ut 10k utan att få några varor levererade, den enda jag fick levererad va hemmabakad skit!
Mumin kommer jag in på med där finns inte de varor jag eftersöker

Fan ska du köra FS se till att ta DD iaf annars är det 99% pengar i sjön. Annars bara försöka få tillgång till en dator så lär det gå bättre. Eller ser att LordOfCheese är på fallet iaf så kanske finns hopp ändå! Skall be för dig
Citera
2025-07-26, 02:24
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Jag har, tyvärr, lite för mycket fritid. I alla fall just nu när jag har semester. Start nästa vecka lär jag dock inte svara lika ofta då semestern tar slut.
Det har varit flera användare i den här tråden som sprider rena lögner (tidigare främst om Archetyp och dess admin - tips, se sida 817 för att se en av de som spridit mest lögner i tråden), dessutom är det många som faller offer för phishing. Jag HATAR tjuvar, så jag har kört ganska hård "gatekeeping" på den här tråden.

Dessutom försöker jag också skydda användare från att göra fel, som att exempelvis skicka sina cryptos direkt från sidor som Safello eller BTCX och sedan bli avstängda.

Jag är inte perfekt. Jag är inte heller särskilt smart. Jag har lite IT-bakgrund och jag är villig att dela med mig av det jag kan. När det kommer till andra aspekter utöver den tekniska biten (se bara några sidor tillbaka där jag mest troligt trodde helt fel om hur postgången fungerar - har inte blivit motbevisad men jag hade förmodligen fel) så kan jag bara spekulera, men om folk behöver hjälp med små saker som att lära sig hur man krypterar eller använder RÄTT länkar till olika marknader så ställer jag gärna upp. Jag HATAR phisers (tjuvar) så ju fler jag kan skydda, desto bättre.

Jag har dock deltagit i den här tråden sen de första sidorna.
Detta är inte mitt första, och inte mitt sista konto på flashback.
Jag tänker inte låta lögnare och tjuvar vilseleda folk i den här tråden eller låta dom stjäla från andra.
Jag blir bara mer motiverad ju mer folk sprider lögner eller falska länkar.

Fan vad jag pratar om mig själv. Får avsluta där.

Fan tryck inte ner dig själv eller dina insatser i tråden för mycket nu! Vi är många som läser och uppskattar dina inlägg & du har uppenbarligen hjälpt otaliga vanliga, hederliga narkotikabrukare få hem sina varor utan att bli phisade eller bli blåsta av diverse lösa och oseriösa användare som smyger in här i tråden med jämna mellanrum för att sprida lögner eller ge ut dåliga länkar etc. Kudos!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in